achterband leeg, geen oorzaak te vinden.

Skip1972

MF'er
24 mei 2020
193
83
Pak net mijn motor uit de schuur, haast niet vooruit te drukken.. achterband bijna leeg. Raar, want vorige week na het rijden was het gewoon goed.
Band opgepompt en volledig gecontroleerd, zowel visiueel als met zeepsop. Niks te vinden. Geen spijkers of i.d. en geen bubbels...
Iemand dat wel eens gehad? En is het wel vetrouwd om nou te gaan rijden? Druk in de band is het afgelopen uur niet minder geworden..
 
Pak net mijn motor uit de schuur, haast niet vooruit te drukken.. achterband bijna leeg. Raar, want vorige week na het rijden was het gewoon goed.
Band opgepompt en volledig gecontroleerd, zowel visiueel als met zeepsop. Niks te vinden. Geen spijkers of i.d. en geen bubbels...
Iemand dat wel eens gehad? En is het wel vetrouwd om nou te gaan rijden? Druk in de band is het afgelopen uur niet minder geworden..
Ergens verlies je lucht.
 
Zal idd wel een vuiltje in het veniel zijn geweest, als er vrder niks te ontdekken valt.
Niet gaan rijden, eerst de oorzaak vinden. Een band loopt niet zomaar leeg omdat -ie dat leuk vindt....
Ik zeg: rijden, oorzaak is gezocht... wel het loopvlak checken, maar dat was gebeurd is mijn veronderstelling. Er kan best een schroef inzitten waarvan nu de kop weg is gesleten. dan zie je die niet of nauwelijks. effe een paar korte stukkies doen
 
Band gewoon oppompen en een dag laten staan. Daarna weer drukverschil of leeg? Wiel eruit halen, band op bar of 6 zetten. Bad vol laten lopen met water en dan geduldig stukje voor stukje controleren op een lucht belletje. Kan zomaar langs het ventiel of velg komen.
 
Half uurtje gestaan...30 km gereden...druk 0.1 bar hoger...I
Als een band warm wordt loopt de druk op. Zegt dus nog niets totdat de band helemaal is afgekoeld.

Aan de andere kant, het is dus wel een kleine lekkage. Zou het over langere tijd testen.

Er zijn best wat punten waar de banden kunnen lekken, uiteraard iets wat in het loopvlak zit, zoals een spijker of schroef, maar ook kan de velgrand geoxideerd zijn, dat komt veel voor, en kan tijdens het stilstaan ontstaan. Dan lekt het tussen de velg en de band.
Het ventiel is al genoemd, maar ook kan het zelfs zo zijn dat er in de velg zelf een gaatje is ontstaan, komt niet vaak voor maar het kan.
 
Pak net mijn motor uit de schuur, haast niet vooruit te drukken.. achterband bijna leeg. Raar, want vorige week na het rijden was het gewoon goed.
Band opgepompt en volledig gecontroleerd, zowel visiueel als met zeepsop. Niks te vinden. Geen spijkers of i.d. en geen bubbels...
Iemand dat wel eens gehad? En is het wel vetrouwd om nou te gaan rijden? Druk in de band is het afgelopen uur niet minder geworden..

Ik had het ook anderhalve week geleden.
Onderweg naar werk ging hij steeds slechter sturen. Op het werk was hij helemaal leeg.
Voor ik naar huis ging 4 bar erin zodat ik meer kans had het te halen. Nu zit dat er nog in, geen lek te vinden.
 
Ik had het ook anderhalve week geleden.
Onderweg naar werk ging hij steeds slechter sturen. Op het werk was hij helemaal leeg.
Voor ik naar huis ging 4 bar erin zodat ik meer kans had het te halen. Nu zit dat er nog in, geen lek te vinden.
bijzonder he... weer paar uur verder..weer rondje van 30 km gemaakt...nog hard...Nu laat ik hem staan tot vanavond..dan weer eens meten...
 
Als een band warm wordt loopt de druk op. Zegt dus nog niets totdat de band helemaal is afgekoeld.

Aan de andere kant, het is dus wel een kleine lekkage. Zou het over langere tijd testen.

Er zijn best wat punten waar de banden kunnen lekken, uiteraard iets wat in het loopvlak zit, zoals een spijker of schroef, maar ook kan de velgrand geoxideerd zijn, dat komt veel voor, en kan tijdens het stilstaan ontstaan. Dan lekt het tussen de velg en de band.
Het ventiel is al genoemd, maar ook kan het zelfs zo zijn dat er in de velg zelf een gaatje is ontstaan, komt niet vaak voor maar het kan.
In een week een velgrand oxideren,heel bijzonder
 
Ik had dat het klepje van het ventiel zo nu en dan bleef hangen.
Niet onderweg, maar na het op druk brengen thuis de dag voor een rit.
Dan was die volgende ochtend een paar keer stilletjes leeg, maar dan wel helemaal.
Onder het rijden gebeurde het nooit.
Zo wat maanden doorgereden. :+
Op AliExpress een speciale schroevendraaier gekocht met tien binnen ventieltjes voor €1,90.
Vervangen en het euvel kwam niet neer terug.
 
Ik had dat het klepje van het ventiel zo nu en dan bleef hangen.
Niet onderweg, maar na het op druk brengen thuis de dag voor een rit.
Dan was die volgende ochtend een paar keer stilletjes leeg, maar dan wel helemaal.
Onder het rijden gebeurde het nooit.
Zo wat maanden doorgereden. :+
Op AliExpress een speciale schroevendraaier gekocht met tien binnen ventieltjes voor €1,90.
Vervangen en het euvel kwam niet neer terug.
Serieus in kosten gekomen zie ik .
 
Terug
Bovenaan Onderaan