9/9/2012 - 16/9-2012 Karinthie/ dolomieten, wie gaat er mee?

Homecargo

MF veteraan
12 nov 2005
3.408
206
Limbabwe
Op zondag 9 september vertrek vanaf Dusseldorf per autotrein naar Schwarzach in Oostenrijk(kost op dit moment 99 euro voor motor + bestuurder, incl. Bed en ontbijtje in de trein).

10 september, dagrit oostenrijk, bijv. via Grossglockner oid. (geen snelweg(geen vignet)). overnachting staat nog open.
11 september tot 15 september 4 nachten in Kotschach/Mauten in pension Mullmann, obv logies ontbijt voor 2 personen. ( 2 pers. kamer met douche toilet). Dit pension is al betaald en kost dus niets (ik had nog een tegoedbon hiervoor).

Vanuit Kotschach 3 dagen dagtochten rijden. > Karinthie , Slovenie , Dolomieten

Op de 15e vanuit Kotschach dagtocht via Italie naar Innsbruck, savonds met de autotrein weer naar Dusseldorf(op dit moment 119 euro voor motor en bestuurder).

Ik ben zelf een 45 jarige man, getrouwd , 3 kids en rij een BMW R1200 GS Adventure.
Ik rij het liefst alles binnendoor, geen snelweg, geen tol. Ik hou van bijtijds vertrekken, mag graag kilometers maken, maar heb een behouden rijstijl. Mocht ik onverhard tegenkomen zeg ik ook geen nee, mits het enigzins verantwoord is. Ik zet het liefst van te voren de tochten uit op de PC en stop ze dan in mijn Zumo. Savonds wel een pilsje maar geen doorzakker ivm volgende ochtend.



Wie heeft er zin/tijd ?
 
Laatst bewerkt:
Goh, jij bent getrouwd.....jammer.....geintje.
Ik zou wel willen, maar ivm met mijn (toekomstige) werkplek, kan ik nog niets toezeggen.
 
Van 9 tot 15 september zit ik ook in de dolomieten ook met een GSA :)
samen met 16 anderen in een hotelletje op de pordoipas

mvg Eddy
 
Op zondag 9 september vertrek vanaf Dusseldorf per autotrein naar Schwarzach in Oostenrijk(kost op dit moment 99 euro voor motor + bestuurder, incl. Bed en ontbijtje in de trein).
Waar boek je die trein?
Ik vertrek ook die kant op die dag, maar rijdend op de GSA.

Voor 99 euro is het het overdenken waard..
 
Waar boek je die trein?
Ik vertrek ook die kant op die dag, maar rijdend op de GSA.

Voor 99 euro is het het overdenken waard..

bahn.de - Ihr Mobilitätsportal für Reisen, Bahn, Urlaub, Hotels, Städtereisen und Mietwagen

bij freie termine de verbinding dusseldorf schwarzach selecteren voor de motor.
2e pagina bovenaan achter mein autozug "sonderangebot" selecteren, daar vul je herbst1 in.
3e pagina 9/9 selecteren kost dan nog 109 euro, verderop in de boeking op pagina 4 bij de persoonlijke gegevens rechtsonder bij midgliedsnummer vul je een ANWB lidmaatschapsnummer in, op pagina 5 vervolgens bij Actionscode vul je ADAC2012 in en gaat er weer een tientje af... rest 99 euro voor 1 persoon en 1 motor.

Geen terugreis in dezelfde boeking selecteren want dan wordt het duurder. een eventuele terugreis apart boeken. succes.
 
Thnx! Helder.

Die vertrekt echter om 17 uur pas.
Dan moeten we die dag al lang in de bergen zitten, dus toch maar op de motor :Y
 
Zelfs oma wil niet mee. :N :N

We gaan maar weer alleen, De route heb ik inmiddels klaar.
Nu maar hopen dat de weergoden ook goed gemutst zijn. :] :] :]

full
 
Ik wens je een mooie reis en ben benieuwd naar je ervaring met de nachttrein.
Vanuit Düsseldorf zijn er veel bestemmingen/mogelijkheden om per nachttrein te reizen.
 
Ik wens je een mooie reis en ben benieuwd naar je ervaring met de nachttrein.
Vanuit Düsseldorf zijn er veel bestemmingen/mogelijkheden om per nachttrein te reizen.

Bedankt ! Aan de nachttrein zal het niet liggen, daar ben ik inmiddels al meer dan 25 keer mee op reis geweest. Ik ben altijd super tevreden, ik pak alleen de allergoedkoopste tickets. Ik slaap altijd prima na een baco uit blik, lekker ontbijtje, en op een mooie tijd kun je meteen in de alpen beginnen, en op de terugreis stap je na een hele dag sturen weer op de trein en zonder de saaie autobaan ben je de volgende ochtend weer tegen 9 uur thuis.


Zo de Bike staat al weer volgetankt en volgepakt klaar voor morgenavond, na de BBQ 45 minuten rijden en ik ben in Dusseldorf. :] :] :]
 
Hoe was t nou.....geen verslag?


hoi hoi,

Het was weer geweldig. heerlijk gereden, veel gezien, alles heel gehouden, lekker gegeten en vooral veel kilometers gemaakt. 1 dag slechts 125 km gereden vanwege een buitje van 16 uur. Verder bijna dagelijks tussen de de 325 en 475 kilometer gereden bij een heerlijk zonnetje. Tja, een verslag, niet mijn ding. Leukste was eigenlijk een onverharde rit naar de Straniger Alm. Boven aan gekomen daar gevraagd hoe ik aan de Italiaanse kant weer naar beneden kon. Ach zei de boer, rij maar achter die Italiaanse boer met zijn aanhanger aan. Nou, die dacht van ik zal die Hollander eens afschudden. |( |( |( Met zijn pickup met aanhanger met wat melkkannen reed hij als een randdebiel de berg af via allerlei bochtige paadjes met afwateringssleuven van links naar rechts. Binnen 5 minuten was hij al zijn reflectoren, achterlichten en spatlappen van zijn aanhanger verloren, helaas had ik geen camera standbij, maar ik lachte me van de sokken _O- _O- _O- en kon de hele afdaling ondanks mijn wegbandjes rustig in de 2 volgen. Was wel een zeer mooi stukje ongerepte natuur.

Volgende keer toch weer op de TKC 80 voor wat meer offroad-fun :] :] :]
full
 
En de inwendige mens kwam natuurlijk niets te kort. En zoals je ziet, prachtig weer op de GrossGlockner, bij 0,5 graden celsius.
full
 
Leuk dat je hebt genoten.
Hmmmm....gelukkig was ik niet mee gegaan. Zo 225 km per dag vind ik wel mooi en geen offroad met mijn Fazer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan