500 Euro Challenge 2021: Brik&Brak (verzet naar 2022)

Wauw, jullie zitten nogal te lurken op deze thread. Hebben we er zoveel zin in!? *O* Ik ben in elk geval op zoek naar een twin, liefst in een V dus 't zou zomaar eens een CX kunnen worden. Gisteren ging het echter om een Kawa GPZ 500: helaas zat de ketting los - tandwielen afgesleten - vettig blok - gekke geluiden uit het blok ... alles duidde op achterstallig tot geen onderhoud dus ik heb er toch maar voor bedankt. Ik verwacht geen nieuwe motor voor €500, maar ik sta liever niet voor teveel verrassingen; hoewel sommigen mij misschien willen overtuigen dat dat net de fun is
 
Bij de aanschaf van je brik een goede selectie maken (en goed op de hoogte zijn van je sleutelskills en de beschikbare tijd) is op zich al een challenge.

Want wil je veel punten in het klassement of ga je voor weinig werk en koop je daarom een "veilige" keuze.

En de grap is met de 500 Euro challenge dat een veilige keuze in de praktijk niet altijd blijkt te kloppen en een gokje soms heel goed uitpakt....

Succes met zoeken (en als je wat hebt zijn er zo te zien meerdere personen erg nieuwsgierig :+, incl de schrijver van dit stukje)
 
Voor een tijdje terug deze gekocht als mogelijke vervanger van de FZR. O-) Goed voor de punten, maar n+1 slaat nu alweer aan.
IMG_20200613_173532388_HDR.jpg
 
De GL500 (Glenda _O- ) heeft ruim 20 jaar niet meer deelgenomen aan het verkeer. Rollen doet ze wel, de rest is prut.

Ik heb haar horen lopen, dus ze zit niet vast. Wel lekt ze uit alle mogelijke gaten/pakkingen. Een échte Challenge.
 
Even een vraag. Ik ken niemand van jullie IRL, hoewel dat de pret niet zal drukken. Maar om die reden zou ik (en mijn vrouw) het wel prettig als er een vriend/kennis/familielid meegaat. Nou heb ik wel iemand in gedachten, maar volgens mij is die geen lid van MF. Uiteraard kan hij lid worden, maar mocht hij dat niet zijn, zou dat dan een probleem zijn?
 
Even een vraag. Ik ken niemand van jullie IRL, hoewel dat de pret niet zal drukken. Maar om die reden zou ik (en mijn vrouw) het wel prettig als er een vriend/kennis/familielid meegaat. Nou heb ik wel iemand in gedachten, maar volgens mij is die geen lid van MF. Uiteraard kan hij lid worden, maar mocht hij dat niet zijn, zou dat dan een probleem zijn?
Je kan uiteraard wel een keer langskomen. En we hebben in januari altijd een PreMeet, daar kun je (bijna) iedereen irl zien.
 
Even een vraag. Ik ken niemand van jullie IRL, hoewel dat de pret niet zal drukken. Maar om die reden zou ik (en mijn vrouw) het wel prettig als er een vriend/kennis/familielid meegaat. Nou heb ik wel iemand in gedachten, maar volgens mij is die geen lid van MF. Uiteraard kan hij lid worden, maar mocht hij dat niet zijn, zou dat dan een probleem zijn?
Ik ben geen organisator.

Mijns inziens gaat t om het totaal. De uitdaging, de voorpret, het voorbereiden/sleutelen, de reis/vakantie zelf.

Natuurlijk stapt niet iedereen in een groepje met 14 onbekenden om vervolgens 4000 km door t buitenland op oude meuk te rijden..... Niet iedereen :)

Een administratieve procedure zou zo maar iemand een mf er maken, die zich kan aanmelden en dan ok.

Sterker nog, in 2017 ging mn toenmalige vriendin mee, die niks om mf geeft.

Los daarvan, borisz gaf t al aan, er zijn mogelijkheden om mensen vooraf te zien, te ruiken, horen.... Wel op 1,5 mtr aub.

Premeet.
En wellicht proef-camping weekend....

En ik wil best nog eens een bbq doen bij mij, tenten in de tuin, ritje in de kempen.
Gewoon voor 1 nachtje.

En ik heb zelf gemerkt dat de meeste wel meevallen hoor :+
 
Ik ken ook niemand, kom uit Groningen, mijn eerste challenge.. wist ook niet dat er een pre-meet was.. een maat van me kijkt het ook leuk om mee te gaan maar dat moet’ie allemaal lekker zelf maar regelen. Komt wel goud mienjong.
 
Vorig jaar ook gewoon mee geweest zonder iemand van tevoren te kennen. Wel ben ik bij de pre-meet geweest. Conclusie; Het zijn een stelletje gezellige gekken en ik ben er één van geworden. :Y

Kom overigens net als nog een mede Challenge ganger uit Hoogezand. Iets met om de hoek. Het vreemdste volk woont in Friesland. :P
 
Even een vraag. Ik ken niemand van jullie IRL, hoewel dat de pret niet zal drukken. Maar om die reden zou ik (en mijn vrouw) het wel prettig als er een vriend/kennis/familielid meegaat. Nou heb ik wel iemand in gedachten, maar volgens mij is die geen lid van MF. Uiteraard kan hij lid worden, maar mocht hij dat niet zijn, zou dat dan een probleem zijn?
Iedere deelnemer mag een support meenemen. Deze persoon kan jou bijstaan met sleutelen onderweg, je bagage dragen, je bier halen (en ons bier halen). Hoeft geen mf'er te zijn, maat is wel leuk als hij/zij beetje mee gelezen heeft een klein beetje weet waar hij/zij mee inlaat :+

Verder is de pre-meet inderdaad erg goed om de groep te 'proeven'. Wie weet vind je ons zo leuk, dat er geen support nodig is. Wie weet vind je ons, iemand van ons (love you, love you Nick), wel heel verschrikkelijk en wil je helemaal niet eens meer mee :P
 
  • Geweldig
Waarderingen: NLT
Iedere deelnemer mag een support meenemen. Deze persoon kan jou bijstaan met sleutelen onderweg, je bagage dragen, je bier halen (en ons bier halen). Hoeft geen mf'er te zijn, maat is wel leuk als hij/zij beetje mee gelezen heeft een klein beetje weet waar hij/zij mee inlaat :+

Verder is de pre-meet inderdaad erg goed om de groep te 'proeven'. Wie weet vind je ons zo leuk, dat er geen support nodig is. Wie weet vind je ons, iemand van ons (love you, love you Nick), wel heel verschrikkelijk en wil je helemaal niet eens meer mee :P

Yes, yes you stupid f.ck! :W
 
Iedere deelnemer mag een support meenemen. Deze persoon kan jou bijstaan met sleutelen onderweg, je bagage dragen, je bier halen (en ons bier halen). Hoeft geen mf'er te zijn, maat is wel leuk als hij/zij beetje mee gelezen heeft een klein beetje weet waar hij/zij mee inlaat :+

Verder is de pre-meet inderdaad erg goed om de groep te 'proeven'. Wie weet vind je ons zo leuk, dat er geen support nodig is. Wie weet vind je ons, iemand van ons (love you, love you Nick), wel heel verschrikkelijk en wil je helemaal niet eens meer mee :P

Top, hartstikke mooi. Volgende keer dat ik hem zie ga ik het eens even met hem bespreken. Dan is de vrouw ook weer rustig 😉
 
Even een vraag. Ik ken niemand van jullie IRL, hoewel dat de pret niet zal drukken.
Ik begrijp er niets van, hoe kom je erbij dat we uit Ierland komen????

de rest van het bericht van marijnhalmingh zei:
Maar om die reden zou ik (en mijn vrouw) het wel prettig als er een vriend/kennis/familielid meegaat. Nou heb ik wel iemand in gedachten, maar volgens mij is die geen lid van MF. Uiteraard kan hij lid worden, maar mocht hij dat niet zijn, zou dat dan een probleem zijn?

Eigenlijk niet maar als ik jou was zou ik gewoon zeggen dat het wel zo is. Hoe meer zielen hoe meer vreugd toch?
 
IRL = in real life.

Ik heb net twee parallelle blokjes van 250cc gekocht op het www. Geen idee van de staat, maar de beste man komt de fiets brengen tot aan de deur en dan zien we wel. Ik dacht "worst case scenario verkoop ik de onderdelen".
 
Terug
Bovenaan Onderaan