Naar Spanje Andalusie

En bij mij gaat het meestal om de reis.... 's zomers reis ik altijd naar de Costa Brava waar ik vervolgens de motor een week of langer in de garage zet en hooguit aanraak om deze vol te tanken en af te spoelen voor de terugweg. Echter de trips door de binnenlanden van Frankrijk en Spanje erheen via allerlei punten die ik wilde bezoeken (via behoorlijke omwegen) zijn hetgeen wat ik leuk vind.
Inderdaad, ieder zijn plezier! Laten we elkaar vooral niet de maat proberen te nemen met wat 'moet'.
 
Mocht het huren worden:
Motomercado
Heb er afgelopen januari een Tuareg gehuurd voor een lang weekend. Als je langer huurt wordt het goedkoper. De verhuurman is een Nederlander.

Wat betreft de kosten van rijden vs. transport. Enkele reis vracht is iets van 350€ Dat ga je nooit halen met 2400 km benzine, tol, overnachtingen, eten/drinken, slijtage ketting, banden etc. Moet je echt alleen doen als je lol hebt in de roadtrip.
 
Maar transport met vrachtwagen + vliegen is toch veel duurder dan zelf rijden met auto + aanhangwagen.
Toch zeker als je niet alleen bent.
Ik las hier €275 enkele reis per motor + vlucht,dat is dus €700 heen en terug per motor/persoon.
Wij hebben hetzelfde al meerdere keren gedaan met auto,aanhanger met 2 personen en 2 motoren.
Dat kostte ons in totaal €600 aan diesel en peage heen en terug,ik reken dan wel geen slijtage aan de auto.
Maar dat is minder dan de helft tegenover vrachtwagen + vliegen,met vliegen win je wel wat tijd,maar je moet je motor ook nog eens brengen en terug halen.
 
Thanks voor de tip ! Komt goed van pas
Cheap car hire Malaga airport | MalagaCar.com
Deze verhuurt sinds vorig jaar ook motoren.
Voordeel is dat deze een gratis shuttel vanaf het vliegveld heeft. (1 á 2km)
Ik huur hier meestal een auto.
Je zit alleen met al je bagage als je zo uit het vliegtuig naar de motor stapt.


Maar transport met vrachtwagen + vliegen is toch veel duurder dan zelf rijden met auto + aanhangwagen.
Toch zeker als je niet alleen bent.
Ik las hier €275 enkele reis per motor + vlucht,dat is dus €700 heen en terug per motor/persoon.
Wij hebben hetzelfde al meerdere keren gedaan met auto,aanhanger met 2 personen en 2 motoren.
Dat kostte ons in totaal €600 aan diesel en peage heen en terug,ik reken dan wel geen slijtage aan de auto.
Maar dat is minder dan de helft tegenover vrachtwagen + vliegen,met vliegen win je wel wat tijd,maar je moet je motor ook nog eens brengen en terug halen.
Dan ben je slechts in Girona ongeveer 1400km vanaf Utrecht,
Doe er 1100km bij en dan ben je in Malaga.
Reken dan je reistijd uit (wat van je vakantie afgaat) en bedenk dat je redelijk gaar aankomt.
 
Cheap car hire Malaga airport | MalagaCar.com
Deze verhuurt sinds vorig jaar ook motoren.
Voordeel is dat deze een gratis shuttel vanaf het vliegveld heeft. (1 á 2km)
Ik huur hier meestal een auto.
Je zit alleen met al je bagage als je zo uit het vliegtuig naar de motor stapt.



Dan ben je slechts in Girona ongeveer 1400km vanaf Utrecht,
Doe er 1100km bij en dan ben je in Malaga.
Reken dan je reistijd uit (wat van je vakantie afgaat) en bedenk dat je redelijk gaar aankomt.
Kan jij misschien aangeven waar de motoren staan bij dit verhuurbedrijf, ik kan het niet vinden op hun site?
 
Huur een motorfiets in Malaga tijdens uw vakantie! - MalagaCar.com Blog

Even wat data ingevuld en zoals gebruikelijk komen er een hoop scooters tevoorschijn. Erg nette prijzen voor die Groep ML (meer heb je op die Spaanse wegen echt niet nodig)

1701877143751.png
 
Ik kwam er laatst achter dat er ferry's vanuit Zuid Engeland naar de bovenkant van Spanje gaan. Portsmouth-Santander enzo.
 
Dan ben je slechts in Girona ongeveer 1400km vanaf Utrecht,
Doe er 1100km bij en dan ben je in Malaga.
Reken dan je reistijd uit (wat van je vakantie afgaat) en bedenk dat je redelijk gaar aankomt.
Het motortransport voor €275 + vlucht was ook naar Girona,niet naar Malaga.
Die prijs zal een stuk hoger zijn,de tijdswinst is dan natuurlijk wel veel groter en meer de moeite dan naar Girona.
Ook nog afhankelijk van je eigen vertrekplaats.

Ik heb goede ervaringen met Marbesol autoverhuur,en die hebben ook motoren,maar die heb ik nooit gehuurd.
Ze zitten vlakbij het vliegveld van Malaga en komen je ook gratis afhalen/wegbrengen.
 
Mocht het huren worden:
Motomercado
Heb er afgelopen januari een Tuareg gehuurd voor een lang weekend. Als je langer huurt wordt het goedkoper. De verhuurman is een Nederlander.
Daar huren wij al sinds 2005 via die Nederlander Jac. Daar kwamen we destijds uit omdat we op zoek waren naar een reis met gids en hij tevens de motoren en overnachting regelde. Het verhuurbedrijf zit ook op 100 meter van het hotel in Torremolinos waar we tot een paar jaar geleden steeds heen gingen. Dus in 5 minuten van het vliegveld naar het hotel, inchecken en direct daarna de motor ophalen (of naar het strand).. Als we dan die week een rondrit gingen doen mocht het koffer met rest bagage in het bagagehok van het hotel blijven staan.. Die Nederlander Jac reed dus vroeger ook zelf mee en heeft ons alles geleerd over de geweldige Spaanse mentaliteit, het eten, drinken, overnachten en zeker het genieten. Hij heeft zelf ook een website waar hij nu GPS routes verhuurt en die eventueel combineert met de motoren van Motomercado. Met hem hebben we samen ook nog een aantal nieuwe routes samengesteld waarbij hij een onuitputtelijke bron is van info zoals locaties, overnachtingen en geschiedenis van Spanje als je dat interesseert. Die krijgt een dikke 10+ van ons. Andalusie staat trouwens na al die jaren nog boven aan ons lijstje qua rijden en wegen en alles wat daar bij komt. En dat terwijl we al heel veel van Europa gezien en gereden hebben.
Sorry voor het reclamespotje :]
 
ik zou lekker gaan rijden. immers Spanje hangt al jaar en dag aan het infuus van de EU. Dit betekent dat de tolwegen, die de EU betaald heeft van jouw geld, nu vrij zijn. De AP 7 is nu vrij van tol. 20 jaar geleden was ik bijna 100 euro lichter tot aan Andalusie. Enkele reis wel te verstaan. Verder is de benzine een stuk goedkoper dan bij ons. En zo kan ik nog wel ff doorgaan...Okay laatste puntje, projectontwikkelaars verdienen daar goud geld aan woningen omdat de infrastructuur al in een eerder stadium is aangelegd, lees betaald door de EU. In Nederland betalen ontwikkelaars/Bouwfonds hiervoor.
 
ik zou lekker gaan rijden. immers Spanje hangt al jaar en dag aan het infuus van de EU. Dit betekent dat de tolwegen, die de EU betaald heeft van jouw geld, nu vrij zijn. De AP 7 is nu vrij van tol. 20 jaar geleden was ik bijna 100 euro lichter tot aan Andalusie. Enkele reis wel te verstaan. Verder is de benzine een stuk goedkoper dan bij ons. En zo kan ik nog wel ff doorgaan...Okay laatste puntje, projectontwikkelaars verdienen daar goud geld aan woningen omdat de infrastructuur al in een eerder stadium is aangelegd, lees betaald door de EU. In Nederland betalen ontwikkelaars/Bouwfonds hiervoor.
De tolpoortjes staan er nog steeds gedeeltelijk tussen Lloret en Barcelona maar de weg loopt er strak doorheen nu en betalen hoeft niet meer. Ook op de C-32 moest je vroeger tol betalen maar daar is het al jaren niet meer het geval. Deze laatste weg blijf ik voor een snelweg gaaf vinden en doet me steeds denken aan de weg uit het spelletje Outrun. Nog 9 dagen... (weliswaar met de auto) maar huur daar gewoon voor een dag een motor.
 
ik zou lekker gaan rijden. immers Spanje hangt al jaar en dag aan het infuus van de EU. Dit betekent dat de tolwegen, die de EU betaald heeft van jouw geld, nu vrij zijn. De AP 7 is nu vrij van tol. 20 jaar geleden was ik bijna 100 euro lichter tot aan Andalusie. Enkele reis wel te verstaan. Verder is de benzine een stuk goedkoper dan bij ons. En zo kan ik nog wel ff doorgaan...Okay laatste puntje, projectontwikkelaars verdienen daar goud geld aan woningen omdat de infrastructuur al in een eerder stadium is aangelegd, lees betaald door de EU. In Nederland betalen ontwikkelaars/Bouwfonds hiervoor.
Bijna tolvrij denk ik.
Ergens tussen Murcia en Vera moest ik iets van €3 betalen.
(okt 23 op de motor)
 
De tolpoortjes staan er nog steeds gedeeltelijk tussen Lloret en Barcelona maar de weg loopt er strak doorheen nu en betalen hoeft niet meer. Ook op de C-32 moest je vroeger tol betalen maar daar is het al jaren niet meer het geval. Deze laatste weg blijf ik voor een snelweg gaaf vinden en doet me steeds denken aan de weg uit het spelletje Outrun. Nog 9 dagen... (weliswaar met de auto) maar huur daar gewoon voor een dag een motor.
ik was destijds met de auto.

Wil van de zomer ook met het tentje op pad in Frankrijk. Het lijkt wel of de hotelprijzen zijn verdubbeld, dan wordt 7 dagen rondtoeren wel een erg dure hobby als je elke avond 150 euries moet aftikken....
 
Als je in de zomer gaat gewoon lekker gaan kamperen. Zoek de juiste campings uit waar je geen animatiemeuk etc hebt en wel een barretje met restaurantje (al dan niet op loopafstand) en je hebt het de rest van de avond ook veel gezelliger.
 
Als je in de zomer gaat gewoon lekker gaan kamperen. Zoek de juiste campings uit waar je geen animatiemeuk etc hebt en wel een barretje met restaurantje (al dan niet op loopafstand) en je hebt het de rest van de avond ook veel gezelliger.
bij een eerder rondje Franse Alpen zag ik veel wielren kampeerders die Cols gaan rijden. Daar kan het wel gezellig zijn lijkt mij. Zocht toen een hotel en de prijzen logen er niet om, 250 per nacht was normaal....
 
Terug
Bovenaan Onderaan