4 kleps boxers; performance improvements

bredebeier

MF veteraan
9 aug 2003
24.691
1.961
Zoals gezegd, alles wat met performance verbetering van je 4 kleps boxers te maken heeft kun je hier kwijt.

Zowel single als twinsparks. Vanaf zeg 1998 tot nu toe...
full

full

full
 
volgens mij heb ik nog een setje hete nokkenassen , ook nog met evt. set vlakkere zuigers,maar jij adviseert die dus niet samen te momteren?
Ook stoterbusjes liggen er bij...Bulleke had nogal wat liggen :+

Mijn punt was meer dat andere nokkenassen (en de veranderde kleptiming die daarbij hoort) wel veel kunnen opleveren qua vermogen, en niet echt ten koste gaan van betrouwbaarheid. Als ik alles had liggen had ik het uiteraard meteen gemonteerd. :+
 
Laatst bewerkt:
Mijn punt was meer dat andere nokkenassen (en de veranderde kleptiming die daarbij hoort) wel veel kunnen opleveren qua vermogen, en niet echt ten koste gaan van betrouwbaarheid. Als ik alles had liggen had ik het uiteraard meteen gemonteerd. :+

hetere nokkenassen duwen de kleppen sneller/verder/beter open en dicht denk ik dan? en meer lucht is meer benzine ,is meer power ,is meer risico op internal affairs...?

denk dat ik voorlopig maar bij het optimaliseren van luchtstromen blijf hangen.. O-)
 
bb,die cilinders en zuigers,en zuiger stangen,waren van een orginele 1100s.die grote kn filter kwam van die mexicaan jansoje,of zoiets.die 2kleine gedraaide dingen moeten voorin je bochten.voor een betere flow.in verband eenomhoog stand randje.ik had toen eigenlijk vrij veel gedaan mijn 1100s.en ik zou het ook iedereen afraden.zoals ik alzei ,goeie uitlaat goede filter en een rabidbike.goed afstellen.meer niet doen.
 
inderdaad! :} die rudi hebben we wel eens van gehoord ja... :} mooie sportboxer ook :9~ :9~

vooral die a.wiel pk,s zijn d,r nogal wat; 128 voor een luchtgekoelde boxer :9~ :9~ hoe vaak werd dat blok gereviseerd of vervangen?
 
bb,die cilinders en zuigers,en zuiger stangen,waren van een orginele 1100s.die grote kn filter kwam van die mexicaan jansoje,of zoiets.die 2kleine gedraaide dingen moeten voorin je bochten.voor een betere flow.in verband eenomhoog stand randje.ik had toen eigenlijk vrij veel gedaan mijn 1100s.en ik zou het ook iedereen afraden.zoals ik alzei ,goeie uitlaat goede filter en een rabidbike.goed afstellen.meer niet doen.

klopt,maar ik heb ergens anders nog een setje tuningspul vandaan compleet met zuigers voor hogere compressie....maar ik denk dat ik voorlopig bij jouw advies blijf....uiteindelijk wil ik ,m ook gewoon voor leuke openbare wegritten gebruiken...zonder steeds een boa met Db apparaat te moeten omkletsen _O-
 
als je 1150cc cilinders bedoeld,had ik ook ,moet je wel je blok laten uitkotteren. en moet je je blok uit elkaar halen,
maar heb jij nu de 2005 replica versie of de gewone van 1999 met 1 bougie ?

Ik had deze:
full


en vanaf morgen deze ,niet exact dezelfde, maar wel weer de -enige- juiste versie :)

full



;)
 
in duitsland rijden er een paar met een r1200s blok.
heb je van beide types het beste.

er stond laatste een hp2 blok op mp.... O-)

ben wel nieuwsgierig hoe ze de eindaandrijving dan fixen....een 1100S met 1200 hp blok zou idd ultiem zijn...of gelijk een HP2 kopen _O-

Maar het gaat juist om optimaal maken van de 1100cc. 4 kleps boxer, mono of twinspark
 
Terug
Bovenaan Onderaan