4 kleps boxers; performance improvements

bredebeier

MF veteraan
9 aug 2003
24.498
1.871
Zoals gezegd, alles wat met performance verbetering van je 4 kleps boxers te maken heeft kun je hier kwijt.

Zowel single als twinsparks. Vanaf zeg 1998 tot nu toe...
full

full

full
 

Interessante foto, kunnen jullie D,r wat meer over vertellen?

Ik wil komend seizoen weer af en toe het circuit op met een 2004 Boxercup. Daarom dacht ik naast alle bestaande aanpassingen op gebied van in- en uitlaatlucht nog rocketsprockets toe te voegen. Heb er al een mail uitgedaan naar Lenny, een of andere gast die ze online verkoopt,maar wat ik tot nu toe weet is dat ze midrange en van onderuit meer koppel en betere motorloop geven,maar bovenin wat kosten in pk,s.

Dus wacht maar even zijn eigen antwoord af of het monteren zin heeft voor mijn doel.
 
Interessante foto, kunnen jullie D,r wat meer over vertellen?

Ik wil komend seizoen weer af en toe het circuit op met een 2004 Boxercup. Daarom dacht ik naast alle bestaande aanpassingen op gebied van in- en uitlaatlucht nog rocketsprockets toe te voegen. Heb er al een mail uitgedaan naar Lenny, een of andere gast die ze online verkoopt,maar wat ik tot nu toe weet is dat ze midrange en van onderuit meer koppel en betere motorloop geven,maar bovenin wat kosten in pk,s.

Dus wacht maar even zijn eigen antwoord af of het monteren zin heeft voor mijn doel.

Dan zou ik meteen voor andere nokkenassen gaan. Rocketsprockets zijn leuk, nokkenassen heb je meer aan.

Wel combineren met een open uitlaatsysteem, losse K&N's op de gasklephuizen en een andere chip.
 
Dan zou ik meteen voor andere nokkenassen gaan. Rocketsprockets zijn leuk, nokkenassen heb je meer aan.

Wel combineren met een open uitlaatsysteem, losse K&N's op de gasklephuizen en een andere chip.

alleen andere nokkenassen? wat doet dat met de betrouwbaarheid denk jij? las ergens dat jij bmw deskundige bent tenslotte ;)

heb een staintune klaarliggen, waarom losse k&n,s trouwens als je wellicht meer lucht inbrengt via een snorkel?
of kijk jij daar anderes tegenaan?
 
met open uitlaat kom je assen toch niet op.ofwel dan

Nou Prul, daar kom je d,r wel mee op, maar nog sneller weer d,r af :+ ik denk dat een staintune met db killers net goed gaat, maar of open luchtfilters dit geluid beinvloeden?

heb toch weer een echte BCR S gevonden Peer! wellicht gaan er wat spulletjes van jou op,maar wil wel graag enige betrouwbaarheid behouden

heb jij al weer plannen om er 1 aan te schaffen?

kunnen we weer eens mooie foto,s plaatsen hier ;)

full
 
alleen andere nokkenassen? wat doet dat met de betrouwbaarheid denk jij? las ergens dat jij bmw deskundige bent tenslotte ;)

Andere nokkenassen doet verder niets met de betrouwbaarheid, verbeterd alleen de ademhaling als het ware. Het scheelt wel in vermogen, de standaard nokkenassen zijn nogal 'tam'. Zolang je geen geintjes uit gaat halen met onstekingstijdstippen en compressie verhogen blijft de betrouwbaarheid zoals bekend met deze blokken gelijk.

heb een staintune klaarliggen, waarom losse k&n,s trouwens als je wellicht meer lucht inbrengt via een snorkel?
of kijk jij daar anderes tegenaan?

De 1100S gebruikt geen drukvulling van de luchtfilterkast, dus is de enige beperkende factor de inlaatopening zelf. Ook is het niet zo dat de luchtfilterkast net zoals bij de F800 een flink doorontwikkeld geval is en dat ie zonder niet mooi loopt. De luchtfilterkast is bij de 1100S dan ook simpelweg enkel een bak voor het luchtfilter. Losse K&N filters geven je maximale doorstroom, iets wat je nooit met de originele bak kan behalen.

Enige twee punten waar je rekening mee moet houden bij de losse-filters-oplossing is dat je de inlaatluchttemperatuursensor in het linker filterhuis moet monteren, en dat je een loze ruimte krijgt waar eerst de luchtfilterbak zat.
 
The sprockets advance the cam timing by 9 degrees and move the torque and
power curves lower in the rpm range so you lose 1 or 2 peak hp.

They will help acceleration of corners from the mid range rpms but you would
have to try them to see if they will help.

Let me know what you want to do.

Regards,

Lennie

Dus zelf uittesten of het bocht- uit verbetert, een dilemma, wel of niet plaatsen....
 
Andere nokkenassen doet verder niets met de betrouwbaarheid, verbeterd alleen de ademhaling als het ware. Het scheelt wel in vermogen, de standaard nokkenassen zijn nogal 'tam'. Zolang je geen geintjes uit gaat halen met onstekingstijdstippen en compressie verhogen blijft de betrouwbaarheid zoals bekend met deze blokken gelijk.De 1100S gebruikt geen drukvulling van de luchtfilterkast, dus is de enige beperkende factor de inlaatopening zelf. Ook is het niet zo dat de luchtfilterkast net zoals bij de F800 een flink doorontwikkeld geval is en dat ie zonder niet mooi loopt. De luchtfilterkast is bij de 1100S dan ook simpelweg enkel een bak voor het luchtfilter. Losse K&N filters geven je maximale doorstroom, iets wat je nooit met de originele bak kan behalen.

Enige twee punten waar je rekening mee moet houden bij de losse-filters-oplossing is dat je de inlaatluchttemperatuursensor in het linker filterhuis moet monteren, en dat je een loze ruimte krijgt waar eerst de luchtfilterbak zat.


volgens mij heb ik nog een setje hete nokkenassen , ook nog met evt. set vlakkere zuigers,maar jij adviseert die dus niet samen te momteren?
Ook stoterbusjes liggen er bij...Bulleke had nogal wat liggen :+
 
gaat bredebeier toch voor het maximale...??:

volgens mij heb ik nog een setje hete nokkenassen , ook nog met evt. set vlakkere zuigers,maar jij adviseert die dus niet samen te momteren ?

Ook stoterbusjes liggen er bij...Bulleke had nogal wat liggen :+

...die (lichtgewicht ?) stoterbusjes kun je sowieso monteren ; dat kan geen kwaad...

...met die 'hete' nokkenassen moet je even oppassen ; je hebt nokkenassen waarbij je de zuigers niet hoeft te vervangen, maar je hebt ze ook waar je de zuigers wel bij moet vervangen...






...ik zal je verder niet vervelen met wat ik allemaal in mijn Mini blok gepropt heb om het ding iets meer PeeKaas te laten ophoesten, maar vaak is het wel zo, dat als je aan iets begint, je steeds meer tegenkomt...
...en dat het dan steeds meer geld gaat kosten... ;)

...en dan heb ik het nog relatief rustig aan gedaan met het aloude gietijzeren Mini A-series Cooper blokje... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan