26 t/m 28 juni 2015 (BMW) toerrit Andreasberg (Sauerland)

Boxertall in "26 t/m 28 juni 2015 (BMW) toerrit Andrea..."
Jeroen,

Tijdens de pannenkoeken rit zei je al dat jouw bekendheid met Noord Holland nihil was.
Ik hoop dat dit nu wat beter is geworden want dit stukje Nederland pal boven het randstedelijke heeft hele mooie plekjes.
Als je weer eens deze kant opkomt zou je ook eens de westfriese omringdijk route eens moeten rijden, is erg fraai.

Groet, Ab

Ben inderdaad aangenaam verrast door al dat moois. Kan nog steeds niet zeggen dat ik Noord Holland nu ken om dat ik onvoldoende in de gaten heb gehad welk mooi plaatje ik nu waar gezien heb... Dus er moeten zeker nog wat ritjes die kant op gepland worden. Dus sluit ik me aan bij de suggestie van Petra: West Fries Meet. Organisatie: Ab(?)

:? :? :? ..... Limmen is toch West Friesland

Nou eigenlijk niet, ligt een stukkie hoger.

full

Goedemorgen.

:? :? :? ..... Limmen is toch West Friesland

:N

Kennemerland, beter opletten met topografie.

En dat voor iemand die wél alle staten met hoofdsteden in de USA weet. :/

Maar idd. de kop van NH is erg mooi met leuke dijkweggetjes, ex-eilandjes, polders en andere bijzondere plekkies.
Bijvoorbeeld het Fort aan den Ham, met die schapies.

Helaas door ziekte van mr.T. kon ik niet een stukkie meerijden.

Laatst bewerkt:
Interessante ontwikkelingen hier met een route/meeting in Noord Holland (zijn wij na een dergelijk evenement ook nog eens snel thuis i.p.v. na afloop nog 200Km snelweg....) :)

Ik heb er ook nog 1 liggen die we (een stel vrienden) vorig jaar hebben gereden. Erg geslaagd mag ik wel zeggen :)
full

Uiteraard uit te breiden naar het Limmense :)

Een Route op het verrassende eiland Texel staat ook nog op de nominatie :)

full

Laatst bewerkt:

ootje hapt vrolijk mee op 05 mei 2015 @ 08:24:

:N

Kennemerland, beter opletten met topografie.

Zo wat een honger op de vroege ochtend.... :o :+

O-) Ik let heel goed op:

De precieze grens in het noorden is een beetje verloren gegaan door de "oorlog" tussen West-Friesland en Holland in de Middeleeuwen. Sommigen leggen de grens bij de voormalige IJ-monding tussen Heemskerk en Castricum
Kennemerland - Wikipedia

Goed de IJ monding, de naam het IJ is dus verwant aan het West-Friese Ae, Ee of Die

Het IJ is een meer, voorheen een zeearm, in Noord-Holland. Het eigenlijke IJ of Binnen-IJ scheidt de Amsterdamse binnenstad van Amsterdam-Noord, en was oorspronkelijk een baai van de Zuiderzee. De naam IJ is verwant aan het (West-)Friese Ae, Ee of Die. Dit betekent 'water' (vergelijk het Franse eau).
IJ (rivier) - Wikipedia

Admiraliteit van het Noorderkwartier - Wikipedia

Conclusie: Alles boven het Noordzee kanaal is West-Friesland..... :P :+

Zelfs Amsterdam-Noord.... _O- _O-

Laatst bewerkt:
:/ (post verplaatst naar het RT-topic)

Laatst bewerkt:
Dat vraag ik me dus af of dat niet al te laat is; hij is al een tijdje bezig.

Laatst bewerkt:
...trouwens..., over Boxertall, en iets over z'n toekomstige pensioen, en dus dat water...
...zou hij hier ook iets mee te maken hebben... ?

...linkje !... :W

...wel een zeer interessant gegeven trouwens...
...heeft verder geen ruk met dit topic te maken, maar toch...

Ootje wil als trotse inwoner van Limmen nog even inmasseren wat Chapter Midden Nederland niet heeft bekeken terwijl ze toch in Limmen waren...:
Nog even wat de Midden Nederland Chapter gemist heeft ......
.... Mooie plaatjes van wat men allemaal van bloemen maken kan

En zo waren er nog vele :)
Ja, Bart, wrijf het er nog ff diep in! Dat is volledig en al aan mij te wijten. Ik had moeders toch ietsje meer moeten voormasseren dat het gewoon op zijn vroegst 19:00 terug op het honk zou worden maar dat we dan wel ff EN gezellig hadden gekletst (bij The BoxerShag) EN heerlijk hadden gereden EN nog een keer gezellig gekletst (bij het SjatOotje in de zonovergoten Sjardin) EN genoten van prachtige bloemen kunst EN nog een keer heerlijk gereden EN nog een keer gezellig gekletst (bij J&K Pancake Place). Maar goed, ik heb het dus verprutst op dat vlak... Sorry Rob en Petra! Gelukkig was het maar 1/3 Chapter Midden Nederland die ik met mijn domme actie het bewonderend kwijlen naar al dat mooie bloemenspul door de neus heb geboord.

Talking of the Chapter.... Ik neem ff de vrijheid om van deze ruimte gebruik te maken voor het volgende:

1. Pre-Meet vanaf Thijs67 was gezellig en leuk
  2. Van Thijs67 naar Doesburg is best wel een stukkie
  3. Via Den Dolder is wellicht niet voor iedereen van Chapter Midden Nederland persé even handig
  4. Is de parkeerplaats van Restaurant De Hoogt te Soesterberg wellicht voor iedere deelnemer van Chapter Midden Nederland Goes Andreasberg Sauerland een aanvaardbare optie of hebben CMNGAS leden een andere kijk daar op?? Of anders de carpool plaats langs de A28 bij dat zelfde Soesterberg??
  5. Een deel van de Chapter wil best wel vroeg de veren uit om binnendoor naar Doesburg te tuffen ook al wordt dat vanaf daar wederom vervolgd door nog een stuk binnendoor tuffen
  6. Via de snelweg net iets minder dan een uur
  7. Via binnendoor net iets minder dan anderhalf uur
  8. Scheelt dus een half uur nachtrust en een half uur minder zadelpijn
  9. Chapter Midden Nederland (Soest, Loosdrecht, Den Dolder, Bilthoven en Lage Vuursche plus overige nog niet vermelde eventueel geïnteresseerden, opsplitsen in slapers/snelweg en vroegvogels/binnendoorsukkelaars???

DeHoogtDeWaagSnelweg.jpg

DeHoogtDeWaagBinnendoor.jpg

Gaarne uw reacties! Eventuele aanhakers van harte welkom!

Alvast één reactie op mijn eigen posting van mezelf |( Dat openbaar vervoer in ons land mag nog wel een tikkie verbeterd worden zeg! Zie de grijze lijn in het bovenste plaatje. Nog een uur langer dan binnendoor op de Beemert! En ongetwijfeld voor het dubbele van het benzine geld (binnendoor sukkelend bleek mijn RT net iets meer dan 20 km per liter geperst te hebben tijdens de Chapter Midden Nederland Goes Kennermeland Koffie Bij Ootje Halen Toer, achter Karin rijden is in ieder geval lekker zuinig...)

Laatst bewerkt:
Loosdrecht staat ook vroeg op!
Had ook al een beetje met Basecamp lopen spelen en kwam uit op de carpool plek bij Zeist uitgekomen: kun je meteen door rijden richting oosten en is ook makkelijk voor aansluiters die via de snelweg naar het verzamelpunt komen.

https://www.google.nl/maps/@52.1049...!1e1!3m2!1sGNmyHNObvCLpYch1BBpSaQ!2e0!6m1!1e1

Maar carpool bij soest is ook primo!
Route ziet er aardig hetzelfde uit, ik was bezig met route ten noorden van de Hoge Veluwe.

Doesburg_zpsd9gl5ko7.jpg

En over de bloemetjes: ach volgend jaar bloeien ze toch weer???? :+

Laatst bewerkt:
Ja, Bart, wrijf het er nog ff diep in! Dat is volledig en al aan mij te wijten. Ik had moeders toch ietsje meer moeten voormasseren dat het gewoon op zijn vroegst 19:00 terug op het honk zou worden maar dat we dan wel ff EN gezellig hadden gekletst (bij The BoxerShag) EN heerlijk hadden gereden EN nog een keer gezellig gekletst (bij het SjatOotje in de zonovergoten Sjardin) EN genoten van prachtige bloemen kunst EN nog een keer heerlijk gereden EN nog een keer gezellig gekletst (bij J&K Pancake Place). Maar goed, ik heb het dus verprutst op dat vlak... Sorry Rob en Petra! Gelukkig was het maar 1/3 Chapter Midden Nederland die ik met mijn domme actie het bewonderend kwijlen naar al dat mooie bloemenspul door de neus heb geboord.

Talking of the Chapter.... Ik neem ff de vrijheid om van deze ruimte gebruik te maken voor het volgende:

1. Pre-Meet vanaf Thijs67 was gezellig en leuk
  2. Van Thijs67 naar Doesburg is best wel een stukkie
  3. Via Den Dolder is wellicht niet voor iedereen van Chapter Midden Nederland persé even handig
  4. Is de parkeerplaats van Restaurant De Hoogt te Soesterberg wellicht voor iedere deelnemer van Chapter Midden Nederland Goes Andreasberg Sauerland een aanvaardbare optie of hebben CMNGAS leden een andere kijk daar op?? Of anders de carpool plaats langs de A28 bij dat zelfde Soesterberg??
  5. Een deel van de Chapter wil best wel vroeg de veren uit om binnendoor naar Doesburg te tuffen ook al wordt dat vanaf daar wederom vervolgd door nog een stuk binnendoor tuffen
  6. Via de snelweg net iets minder dan een uur
  7. Via binnendoor net iets minder dan anderhalf uur
  8. Scheelt dus een half uur nachtrust en een half uur minder zadelpijn
  9. Chapter Midden Nederland (Soest, Loosdrecht, Den Dolder, Bilthoven en Lage Vuursche plus overige nog niet vermelde eventueel geïnteresseerden, opsplitsen in slapers/snelweg en vroegvogels/binnendoorsukkelaars???

[afbeelding]

[afbeelding]

Gaarne uw reacties! Eventuele aanhakers van harte welkom!

Alvast één reactie op mijn eigen posting van mezelf |( Dat openbaar vervoer in ons land mag nog wel een tikkie verbeterd worden zeg! Zie de grijze lijn in het bovenste plaatje. Nog een uur langer dan binnendoor op de Beemert! En ongetwijfeld voor het dubbele van het benzine geld (binnendoor sukkelend bleek mijn RT net iets meer dan 20 km per liter geperst te hebben tijdens de Chapter Midden Nederland Goes Kennermeland Koffie Bij Ootje Halen Toer, achter Karin rijden is in ieder geval lekker zuinig...)

Ik ben wel voor de route binnen door :Y :]

Of we daarbij de route van Jeroen of Boxertall rijden is mij om het even. Ik zeg 8.00 uur-8.15 uur verzamelen op een van de twee carpoolplaatsten, Zeist of Soesterberg, en vijf minuten later vertrek naar Doesburg *O*

Ik zeg route van Rob, die van mij is in nog geen minuut in elkaar geflanst. Carpool Zeist is dan idd handiger.

Net bij Van de Kuinder Motoren Hilversum geweest, tip van Rob. Rucca kleding on sale. Was uiteindelijk nu niets meer in mijn maat van Rucca. Van Re'vit wel een Gore Tex broek voor de halve prijs en een doorwaai jas met binnenjasje (handig voor naar Sauerland: dat binnenjasje is gevoerd en waterdicht! Eigenlijk is het een 3 seizoenen jasje). Bedankt voor de tip Rob, toch leuk geslaagd zo. Er stond nog een hageltje nieuwe Soes 650 Bandit. . . Voor €5.450,-. Dacht ff aan Karin, kleinere fiets en zo.. Alleen lastig om spulletjes mee te nemen.

Fijne vakantie Rob en Petra! Kom weer veilig thuis!

Net bij Van de Kuinder Motoren Hilversum geweest, tip van Rob. Rucca kleding on sale. Was uiteindelijk nu niets meer in mijn maat van Rucca. Van Re'vit wel een Gore Tex broek voor de halve prijs en een doorwaai jas met binnenjasje (handig voor naar Sauerland: dat binnenjasje is gevoerd en waterdicht! Eigenlijk is het een 3 seizoenen jasje). Bedankt voor de tip Rob, toch leuk geslaagd zo. Er stond nog een hageltje nieuwe Soes 650 Bandit. . . Voor €5.450,-. Dacht ff aan Karin, kleinere fiets en zo.. Alleen lastig om spulletjes mee te nemen.

Fijne vakantie Rob en Petra! Kom weer veilig thuis!

Dank je wel!

Als Karin op die Soes nu veel lekkerder rijdt, dan neem jij de rol toch van pakezel? Zal toch wel iets van koffers of tassen voor zijn en anders een roltas...

Fiets is volgens mij net zo hoog als die van mij (tenminste de 650 SA).

Ze kan allicht een proefrit doen...

Terug
Bovenaan Onderaan