26 t/m 28 juni 2015 (BMW) toerrit Andreasberg (Sauerland)

Er stond nog een hageltje nieuwe Soes 650 Bandit. . . Voor €5.450,-.
Dacht ff aan Karin, kleinere fiets en zo
suzuki-gsf-650-n-bandit-abs-1116423.jpg

...prijs is 5850..., en dan komen de afleverkosten er nog over heen... ;)
...en wil je die Arrow uitlaat, dan komt er nog weer 250,-- bij...

...m.a.w. dan zit je rond de 6400 Euro...
...is toch een ander verhaal dan 5450,--...

...vind het wel een leuke fiets trouwens... :Y
...ben toch altijd wel een beetje Suzuki minded gebleven.. :$

...erfenis van vroeger...; eerste motor was tenslotte ook een Soes...
...3-pitter twee takt...

...beetje de buurt uitroken met zo'n ding... :+

...enne..., bagage..., 3 koffers op de RT...
...zou toch genoeg moeten zijn voor die paar extra sokken, en een extra gebreide string...

...toch...?

...en anders inderdaad een roltas en/of een paar van die softbags over het duo zadel van de Soes...

...want het busje kettingspray moet ook mee natuurlijk... ;)

Dit is ook niet verkeerd bij dezelfde toko....

honda-nc-700-x-1155636.jpg

Jeroen: hou me ff op de hoogte, weet mogelijk iemand voor de R1150R....

...3-pitter twee takt...

Same here!!!!!!!!
Na een zomer vakantiebaan zwoegen en ploeteren voldoende verdient om een groene GT550 te kunnen kopen.
Tien vragen, 7,50 en een mooi blauw L plaatje en een verjaardagscadeau op m'n hoofd (zie avatar, die heb ik nog!) en ik was onderweg!

Laatst bewerkt:
...aan mijn kant een GT380...
...ook zonder rijbewijs...

...heb mij het ding zelf cadeau gedaan op mijn 18e verjaardag... :Y

...betaald met vakken vullen bij de VIVO en 3 krantenwijken...

%28a%29%20Suzuki%20GT380.jpg

...niet lang plezier van gehad..., want 1 lekkende carburateur...
...en toen liep het carter vol brandstof...

...en als je dan maar stevig genoeg trapt op de kickstarter, dan heb je in no time de drijfstang zo krom als een hoepel, en zit de boel muurvast... B|

%28e%29%20Suzuki%20GT380%20kromme%20drijfstan%20%28hydrolock%29.jpg

...het ding met kapot blok verkocht (koper wist er van), en een CB400F gekocht...
...nog steeds zonder rijbewijs...

...en met een L achterop...

...de L op een rubberen flap, en dan gewoon met het ding naar de Veronica Strandcross in Scheveningen... :+

...de rubberen flap achter de nummerplaat gevouwen...
...geen haan die er naar kraaide...

...er is onder de GT380 een donor blok gekomen, en later heb ik er nog wel eens op gereden...
...geweldig spul, dat twee-takt spul !...

Laatst bewerkt:
...tja..., ouwe kerels hè...
...dan krijg je dat soort verhalen... :/

En ook ik had op een gegeven moment een GT550...Later voor iemand in de US een Suzuki 500 GT gekeurd, gekocht en afgesteld. Het blijft leuk, die tweetakten.
PeterD

...is eigen topic voor ; met dit soort historisch geneuzel... :/
...klik...

...en vanaf het begin : klik...

...Jeroen wil wel graag straks een R1200RS...
...en dan kun je nu alvast beter de Karin in kwestie een beetje gaan lopen paaien met een hele verse motorfiets...

...als in : jij toen nieuw, ik nu z.g.a.n....

...m.a.w. : allemaal eigenbelang... :+

Nou, als mijn vrouw BMW zou rijden, zou ik haar geen zoefzoeki aanbieden :N

Daarnaast weet ik een redelijk gepoetste R1200s te koop en als ik Jeroen zou zijn .......

Verder ben ik altijd blij dat bij ons de minister van financiën zich niet met het rollend materieel bemoeit :)

Laatst bewerkt:
Talking of the Chapter.... Ik neem ff de vrijheid om van deze ruimte gebruik te maken voor het volgende:
[*]Een deel van de Chapter wil best wel vroeg de veren uit om binnendoor naar Doesburg te tuffen ook al wordt dat vanaf daar wederom vervolgd door nog een stuk binnendoor tuffen
Gaarne uw reacties! Eventuele aanhakers van harte welkom!
De afdeling Den Dolder gaat uitslapen..... dus CU in Doesburg :o

...Ron... heeft Jeroen maar 1 keer in het echt gezien en kent hem nu al door en door....:
...Jeroen wil wel graag straks een R1200RS...
...en dan kun je nu alvast beter de Karin in kwestie een beetje gaan lopen paaien met een hele verse motorfiets...

...als in : jij toen nieuw, ik nu z.g.a.n....

...m.a.w. : allemaal eigenbelang... :+

Die R1200RS voor dan wel tzt als leuke fiets voor "er bij", de RT bevalt me als woon- werk buffel wel heul er goed.

Vandaag trouwens bizar lange file op de A1. Iemand was op de wisselstrook vol op de splitsing Links Amsterdam Rechts Schiphol geknald, dan maar het hele ding dicht wegens "schade wisselstrook". Terwijl ik tussen die file door scharrelde kwam ik nog langs een Duitser op 2 wielen die keurig in de rij tussen het blik bleef staan. Wat zou hij gedacht hebben bij het lezen van dat bord, "Sicher Schade, dass der Wechselbahn gespert war!). Hier en daar is het met een RT met zijkoffers en beschermbeugels een tikke krap (heb net als Henk op woensdag wel wat van die wind meegekregen tussen de file door, daar moeten wij zo ongeveer tegelijk gescharreld hebben dan). Moest langs een meneer, dacht dat het wel ging, kreeg de kont een zetje. Oeps, fietsendrager, had ik ff niet gezien. Gauw in de spiegel gekeken. Geen schade gelukkig, ik had het wiel van de fiets licht getoucheerd met de valbeugel van de koffer. Wel een goede les....

Laatst bewerkt:
Zou raar zijn als je niet aan haar denkt B|

Maar wrom moet die R1150 weg :?
Ik zag haar pittig de laan uit rijden :)

Hij moet ook niet persé weg. Het ging er vooral om dat zij zelf aangeeft het gevoel te hebben dat de R1150R een tikje te zwaar is voor haar. Maar ze kan goed "met de voetjes" bij de vloer en voor het omdraai en inparkeer gemanoevreer heeft ze 9 van de 10 keer haar vent bij zich.... Eerst moeten we gewoon samen wat vaker rijden en wat vaker dat ze met Petra er ff tussen uit gaat. Zou zo maar kunnen dat ze dan zodanig zelfverzekerd wordt dat ze voor geen goud de R weeR wil missen.. Moet ik dus t.z.t. met een andere smoes komen om die RS er in de schuur bij te kunnen prakken... |( |(

...vind het wel een leuke fiets trouwens... :Y
...ben toch altijd wel een beetje Suzuki minded gebleven.. :$

...3-pitter twee takt...

...beetje de buurt uitroken met zo'n ding... :+

...enne..., bagage..., 3 koffers op de RT...
...zou toch genoeg moeten zijn voor die paar extra sokken, en een extra gebreide string...

...toch...?

...en anders inderdaad een roltas en/of een paar van die softbags over het duo zadel van de Soes...

...want het busje kettingspray moet ook mee natuurlijk... ;)

Wishfull waarneming van mijn kant... Natuurlijk stond er €5.850 op dat prijskaartje. Voor wat betreft de bagagie, de test Belg heeft er gewoon een top koffer op gehad...

Wishfull waarneming van mijn kant... Natuurlijk stond er €5.850 op dat prijskaartje.
Dat hoeft niet zo te zijn Jeroen, ik heb wel vaker motoren online met een ander prijskaartje gezien dan in de winkel, in de winkel is 'ie dan meestal een paar honderd goedkoper. Kennelijk is dat commercieel interessant, of om de concurrentie op het verkeerde been zetten.

Dat hoeft niet zo te zijn Jeroen, ik heb wel vaker motoren online met een ander prijskaartje gezien dan in de winkel, in de winkel is 'ie dan meestal een paar honderd goedkoper. Kennelijk is dat commercieel interessant, of om de concurrentie op het verkeerde been zetten.

Er is al het nodige af, ze zijn miv dit jaar Yamaha exclusief dealer en hebben nog een aantal nieuwe Suzuki's staan.
Maar praten kan natuurlijk altijd... ;)

Rob en Petra: heel veel plezier gewenst! We blijven jullie volgen op jullie reisverslagpagina.

Gisteren met Kaatje binnendoor naar Wijk bij Duurstede gereden, Kaatje op haar R. Ging al een stuk soepeler door de bochten, ze kante ook een stuk dapperder. Voorlopig blijft het dus bij het eRRetje..

Rob en Petra: heel veel plezier gewenst! We blijven jullie volgen op jullie reisverslagpagina.

Gisteren met Kaatje binnendoor naar Wijk bij Duurstede gereden, Kaatje op haar R. Ging al een stuk soepeler door de bochten, ze kante ook een stuk dapperder. Voorlopig blijft het dus bij het eRRetje..

*O* *O* *O* *O*

Heel veel plezier Petra en Rob. Ik ga jullie reisverslag zeker lezen.

Voor morgen hebben we een kamer besproken in Bad Fredeburg.
We gaan alvast de routes verkennen voor het weekend met de VFRclub van 5 juni.
En dat zijn routes gemaakt door Ron welke afgelopen weekend door een andere groep VFRrijders zijn gereden. En ze waren lovend over de routes. Dus dat gaat wel goed komen voor ons weekend in Andreasberg. :W

Heel veel plezier Petra en Rob. Ik ga jullie reisverslag zeker lezen.

Voor morgen hebben we een kamer besproken in Bad Fredeburg.
We gaan alvast de routes verkennen voor het weekend met de VFRclub van 5 juni.
En dat zijn routes gemaakt door Ron welke afgelopen weekend door een andere groep VFRrijders zijn gereden. En ze waren lovend over de routes. Dus dat gaat wel goed komen voor ons weekend in Andreasberg. :W

Thanks en jullie ook veel plezier!

Terug
Bovenaan Onderaan