26 t/m 28 juni 2015 (BMW) toerrit Andreasberg (Sauerland)

JA, we zijn voor! Niet te vroeg, want ik lees net dat ik in juni ergens al vroeg uit de veren moet... Wij gaan met zijn tweeën dan voor jouw insteek, eerder uit de veren en lekker binnen door. Maar zal ik je maandag gewoon ff bellen? Uurtje of 10:30 bellen en dan hebben we ook zicht op het weder... Gezelli!

*O* *O* *O* *O* *O* *O*

en bij slecht weer gewoon koffie/thee/water.....
 
Laatst bewerkt:
@Jeroen:

A.C. Tion heeft ook goede vlekkenverwijderaar; staat bij de autoprodukten.



BoxerDame op pad:



We kunnen ook een tripje met z'n 4-en doen, ik weet niet wat jullie plannen zijn maandag, wij zijn van plan, als het weer meewerkt, om een tochie te maken.

Koffie ?

Kunnen jullie ook de mozaïken bekijken.

full


full
 
Laatst bewerkt:
Verkeerde (bmw) forum maar stel jullie mening, ervaring en kennis van zaken op prijs.

Voor een tweede motor overweeg ik een jonge, max 2 jaar, R1200GS of een KTM 1190 Adventure. Ik heb gelukkig geen last van enige technische kennis van zaken, mijn keuze basseer ik op uiterlijk en wat gemaakte proefritten. Ik heb ook gereden op een nieuwe Yamaha MT 09 Tracer, reed lekker maar gaf indruk van andere kwaliteit.

De R1200 CL Cruiser blijft in bezit en gaat mee naar Duitsland. Wie geeft mij inzicht in de technische voor- en nadelen tussen de BMW en de KTM? Help mij een gewogen keuze te maken
 
Peregrinus schreef...:

Voor een tweede motor overweeg ik een jonge, max 2 jaar, R1200GS of een KTM 1190 Adventure. Ik heb gelukkig geen last van enige technische kennis van zaken, mijn keuze basseer ik op uiterlijk en wat gemaakte proefritten.

Ik heb ook gereden op een nieuwe Yamaha MT 09 Tracer, reed lekker maar gaf indruk van andere kwaliteit.
...Patrick ; om dit topic nog een klein beetje in de richting van een reis- & toerrit topic te houden, denk ik dat dit soort vragen beter (als in : sneller en heldere respons) hier gesteld kunnen worden... ;)
 
:Y een zwarte. Met roze strepen als er een route geladen is. En blauw pijltje, die aangeeft waar ik rij.

O en voor de mensen die dat allemaal minder interessant vinden een BMW Navi 5

Maar Peter waarom wil je dat van Karin en mij weten en niet van de rest?

Ok Petra en Karin,
Nu gaan jullie weer 'gezellig' met z'n vieren wat rond keutelen op de motor. Ik denk dat jullie alleen met z'n tweeën eens een dag er op uit moeten gaan met een geschikte route in de Garmin (daarom vroeg ik het, .itn of . gpx) en dan mekaar een beetje op fokken (pardon the expression), mekaar coachen, dingen nog eens over doen en op die manier je motor en de omgeving goed leren kennen. Met in zo'n groep rijden schiet je eigenlijk niets op, behalve dat het 'gezellig' is. En ik zeg dat eigenlijk meer voor Karin dan voor jou omdat zij denk ik wat ervaring op moet doen.
Maar goed, wat mij voldoening schenkt bij het motorrijden hoeft niet voor iedereen te gelden, maar ik kan je garanderen dat het steeds leuker kan worden als je je grenzen eens verlegd.
PeterD
 
Ok Petra en Karin,
Nu gaan jullie weer 'gezellig' met z'n vieren wat rond keutelen op de motor. Ik denk dat jullie alleen met z'n tweeën eens een dag er op uit moeten gaan met een geschikte route in de Garmin (daarom vroeg ik het, .itn of . gpx) en dan mekaar een beetje op fokken (pardon the expression), mekaar coachen, dingen nog eens over doen en op die manier je motor en de omgeving goed leren kennen. Met in zo'n groep rijden schiet je eigenlijk niets op, behalve dat het 'gezellig' is. En ik zeg dat eigenlijk meer voor Karin dan voor jou omdat zij denk ik wat ervaring op moet doen.
Maar goed, wat mij voldoening schenkt bij het motorrijden hoeft niet voor iedereen te gelden, maar ik kan je garanderen dat het steeds leuker kan worden als je je grenzen eens verlegd.
PeterD

Klopt Peter, zelf rijden geeft meer ervaring en is idd grens verlegende, het 1 hoeft het ander echter niet uit te sluiten...
 
Verkeerde (bmw) forum maar stel jullie mening, ervaring en kennis van zaken op prijs.

Voor een tweede motor overweeg ik een jonge, max 2 jaar, R1200GS of een KTM 1190 Adventure. Ik heb gelukkig geen last van enige technische kennis van zaken, mijn keuze basseer ik op uiterlijk en wat gemaakte proefritten. Ik heb ook gereden op een nieuwe Yamaha MT 09 Tracer, reed lekker maar gaf indruk van andere kwaliteit.

De R1200 CL Cruiser blijft in bezit en gaat mee naar Duitsland. Wie geeft mij inzicht in de technische voor- en nadelen tussen de BMW en de KTM? Help mij een gewogen keuze te maken
Patrick,
Koop nu een gebruikte Suzuki V-strom 650 (desnoods een 1000) en gebruik de overgehouden 10.000+ Euro om veel te rijden, oefenen en allerlei instructie tours te rijden. Je ontwikkelt je kennis en kunde en krijgt meer plezier in het rijden en dan kom je er achter dat de motor er opeens veel minder toe doet. Een GS of KTM is een grote toermotor met een ruig tintje, een soort Camel Trofee Landrover om boodschappen mee te doen. De meeste eigenaren gebruiken nog geen 50 % van dat potentieel. Moet het toch perse een BMW zijn, kijk dan eens naar een GS 1100 of 1150 voor 3 tot 5000 Euro.
PeterD
 
BMW zijn, kijk dan eens naar een GS 1100 of 1150 voor 3 tot 5000 Euro.

Wegblijven bij de 1150: is 40 tot 50 kilo zwaarder dan een 1200 en heeft een ABS pomp die zeker kapot gaat en dan mag je een zelfde bedrag aftikken voor de reparatie.

Petra kwam 2 weken geleden een zeer teleur gestelde berijder tegen die een prognose van 2800 (!) euro kreeg voorgeschoteld van de dealert.
Ben het dus absoluut niet eens met je advies Peter.
 
Laatst bewerkt:
Wegblijven bij de 1150: is 40 tot 50 kilo zwaarder dan een 1200 en heeft een ABS pomp die zeker kapot gaat en dan mag je een zelfde bedrag aftikken voor de reparatie.

Petra kwam 2 weken geleden een zeer teleur gestelde berijder tegen die een prognose van 2800 (!) euro kreeg voorgeschoteld van de dealert.
Ben het dus absoluut niet eens met je advies Peter.
Ik ken dat ABS verhaal wel, dat kan ook gerepareerd worden voor veel minder, of buiten gebruik gesteld voor bijna niets. En breng je hem toch naar de 'dealert' dan heb je nog steeds 10.000 - 2500 Euro over. Dat gewicht is ook relatief: als ik op een 1200 Gs zit en jij op een 1150, dan wegen we evenveel :W
1150's en 1200's van 2004 tot ergens in 2007 hadden ook de elektrische bekrachtiging en semi geintegreerde remmen. Sommigen ondervinden veel ellende ervan, anderen hebben nooit problemen.
De 1200 heeft een canbus en ook daar kun je zelf wel wat mee (GS911 kopen voor 300Euro) etc. Als je geen technisch inzicht hebt en er ook niet van houdt op de div. fora rond te neuzen en afhankelijk bent van de dealer, dan heb je hogere onderhouds kosten dat is waar.
Voor de oudere BMW's zijn voor bijna alle problemen (dus al bekend!) oplossingen bedacht of alternatieven gevonden. Schade kan met gebruikte onderdelen worden gerepareerd omdat er sloop onderdelen zijn etc.
Misschien heb je gelijk dat een 1150 geen goed advies is voor Patrick, maar dat geldt niet in het algemeen en zeker niet voor mezelf. Toevallig heb ik een R1150 R (met zijspan) maar die heeft nooit ABS gehad, en dat scheelt ook weer een kilo of 7... :Y
PeterD
 
Dank voor je advies Peter, begrijp ik ook.

Ik ben met name naar een jonge motor op zoek omdat ik geen technische kennis paraat heb en ook niet de interesse bezit om mij in deze materie te verdiepen. Ik heb ook gereden op een yamaha mt07, koop je nieuw voor 7 K maar vond deze echt te licht voor mij, voeldeaan alsof ik op een brommer reed,
 
Belangrijk voor mijn keuze is ook dat ik mij prettig voel op een grote motor, tenslotte weeg ik wel 130 kilo. Dus op zoek naar betrouwbaarheid van een bmw of ktm en dan van het grote type waar ik lekker rechtop kan zitten.

Thxs voor het meedenken Peter, wordt gewaardeerd.

NB. Mocht het de kTM worden... de cruiser blijf ik houden en gaat mee naar Duitsland. Wordt het de GS.....dan moet ik er nog even over nadenken. ;)
 
Nou, top! Bakkie en bloemetjes kijken! Nou het weer nog...

Iedereen bedankt voor de vlekken tips! Ga eerst HG meubelreiniger een kansje geven (want: bus toch in huis).
 
Belangrijk voor mijn keuze is ook dat ik mij prettig voel op een grote motor, tenslotte weeg ik wel 130 kilo. Dus op zoek naar betrouwbaarheid van een bmw of ktm en dan van het grote type waar ik lekker rechtop kan zitten.

Thxs voor het meedenken Peter, wordt gewaardeerd.

NB. Mocht het de kTM worden... de cruiser blijf ik houden en gaat mee naar Duitsland. Wordt het de GS.....dan moet ik er nog even over nadenken. ;)

Ik zou ook een proefritje op een R1200RT doen van 2010 - 2013 met DOHC blok. Loopt magnifiek, stuurt bizar makkelijk en je zit lekker "uit" de elementen. Andere een R1200GS met DOHC of, als je er per ongeluk geschikt aan kan komen, en niet idioot geprijsde LC variant. KTM komt er in de test filmpjes goed uit, maar verliest het op punten van de GS... (Hoe is je Oostenrijks? Leuk filmpje trouwens..)
 
Laatst bewerkt:
Wat zitten knutselen in Basecamp.

Aanrijroute vanuit Soest naar Doesburg neemt ongeveer 1,5 uur. Hierbij is een deel over N wegen, voornamelijk N224, een het laatste deel over snelwegen, A12 en A348.

Tel hierbij de tijd die het tanken kost bij op en je bent zomaar een uur en drie kwartier bezig.

Wanneer zoveel mogelijk snelwegen worden benut ben je met tanken een uur en een kwartier druk.

E.e.a. is uiteraard sterk afhankelijk van vertrekpunt, drukte op de weg, weersgesteldheid etc.

Met het vooruitzicht dat we diezelfde dag nog genoeg binnendoor kilometers gaan maken is er een lichte voorkeur voor een directe, snelweg, route.
 
...sterker nog ; die dag gaan we vanuit Doesburg ALLEEN MAAR binnendoor... ;)



...wat ik echter op prijs zou stellen, is dat we vanaf De Waag in Doesburg vertrekken met een volle brandstoftank... ;)

...want niets is zo hinderlijk als wanneer er om de klip-klap gestopt moet worden omdat er getankt moet worden onderweg... :/

...das niet echt handig met zo'n grote groep... :N



...de aanrij-route naar Andreasberg zit nu op zo'n beetje 260 kilometertjes...
...en weest niet bang, we stoppen met regelmaat voor wat voedsel, wat drinken, of om een rokertje te doen... ;)
 
Laatst bewerkt:
Oei, het eRRetje van Karin heeft een actie radius van 300 kilometer, zit er vlak voor Doesburg nog een slurp station??
 
Voor degenen die nog benieuwd zijn naar het natregenen van Yours Truly vandaag... Lees hier verder (klik)

En vies dat ie is, de motor... Morgen geen tijd om hem schoon te maken, weer een leuke rit naar prachtige bloem kunstwerken. Dank je wel voor het initiatief en idee Petra! Dank je wel Rob voor het uitstippelen van de route! Dank je wel voor de uitnodiging Bart!

RTVies01.jpg

RTVies02.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan