JA, we zijn voor! Niet te vroeg, want ik lees net dat ik in juni ergens al vroeg uit de veren moet... Wij gaan met zijn tweeën dan voor jouw insteek, eerder uit de veren en lekker binnen door. Maar zal ik je maandag gewoon ff bellen? Uurtje of 10:30 bellen en dan hebben we ook zicht op het weder... Gezelli!
BoxerDame op pad:
We kunnen ook een tripje met z'n 4-en doen, ik weet niet wat jullie plannen zijn maandag, wij zijn van plan, als het weer meewerkt, om een tochie te maken.
...Patrick ; om dit topic nog een klein beetje in de richting van een reis- & toerrit topic te houden, denk ik dat dit soort vragen beter (als in : sneller en heldere respons) hier gesteld kunnen worden...Peregrinus schreef...:
Voor een tweede motor overweeg ik een jonge, max 2 jaar, R1200GS of een KTM 1190 Adventure. Ik heb gelukkig geen last van enige technische kennis van zaken, mijn keuze basseer ik op uiterlijk en wat gemaakte proefritten.
Ik heb ook gereden op een nieuwe Yamaha MT 09 Tracer, reed lekker maar gaf indruk van andere kwaliteit.
een zwarte. Met roze strepen als er een route geladen is. En blauw pijltje, die aangeeft waar ik rij.
O en voor de mensen die dat allemaal minder interessant vinden een BMW Navi 5
Maar Peter waarom wil je dat van Karin en mij weten en niet van de rest?
Ok Petra en Karin,
Nu gaan jullie weer 'gezellig' met z'n vieren wat rond keutelen op de motor. Ik denk dat jullie alleen met z'n tweeën eens een dag er op uit moeten gaan met een geschikte route in de Garmin (daarom vroeg ik het, .itn of . gpx) en dan mekaar een beetje op fokken (pardon the expression), mekaar coachen, dingen nog eens over doen en op die manier je motor en de omgeving goed leren kennen. Met in zo'n groep rijden schiet je eigenlijk niets op, behalve dat het 'gezellig' is. En ik zeg dat eigenlijk meer voor Karin dan voor jou omdat zij denk ik wat ervaring op moet doen.
Maar goed, wat mij voldoening schenkt bij het motorrijden hoeft niet voor iedereen te gelden, maar ik kan je garanderen dat het steeds leuker kan worden als je je grenzen eens verlegd.
PeterD
Patrick,Verkeerde (bmw) forum maar stel jullie mening, ervaring en kennis van zaken op prijs.
Voor een tweede motor overweeg ik een jonge, max 2 jaar, R1200GS of een KTM 1190 Adventure. Ik heb gelukkig geen last van enige technische kennis van zaken, mijn keuze basseer ik op uiterlijk en wat gemaakte proefritten. Ik heb ook gereden op een nieuwe Yamaha MT 09 Tracer, reed lekker maar gaf indruk van andere kwaliteit.
De R1200 CL Cruiser blijft in bezit en gaat mee naar Duitsland. Wie geeft mij inzicht in de technische voor- en nadelen tussen de BMW en de KTM? Help mij een gewogen keuze te maken
BMW zijn, kijk dan eens naar een GS 1100 of 1150 voor 3 tot 5000 Euro.
Ik ken dat ABS verhaal wel, dat kan ook gerepareerd worden voor veel minder, of buiten gebruik gesteld voor bijna niets. En breng je hem toch naar de 'dealert' dan heb je nog steeds 10.000 - 2500 Euro over. Dat gewicht is ook relatief: als ik op een 1200 Gs zit en jij op een 1150, dan wegen we evenveelWegblijven bij de 1150: is 40 tot 50 kilo zwaarder dan een 1200 en heeft een ABS pomp die zeker kapot gaat en dan mag je een zelfde bedrag aftikken voor de reparatie.
Petra kwam 2 weken geleden een zeer teleur gestelde berijder tegen die een prognose van 2800 (!) euro kreeg voorgeschoteld van de dealert.
Ben het dus absoluut niet eens met je advies Peter.
Belangrijk voor mijn keuze is ook dat ik mij prettig voel op een grote motor, tenslotte weeg ik wel 130 kilo. Dus op zoek naar betrouwbaarheid van een bmw of ktm en dan van het grote type waar ik lekker rechtop kan zitten.
Thxs voor het meedenken Peter, wordt gewaardeerd.
NB. Mocht het de kTM worden... de cruiser blijf ik houden en gaat mee naar Duitsland. Wordt het de GS.....dan moet ik er nog even over nadenken.
Rob: heb jij tijd om vandaag in BaseCamp een leuke binnendoor naar de bloemen en bakkie van Bart te knutselen? Ik laat me vandaag nat regenen in de Betuwe...