...kijk ; 'n beetje vent had natuurlijk vroeger al een 'meer-wieler'...
...en als bewijs daarvan even in het album van vroeger gedoken...
...we zien hier
de zomer van 1965...
...het broekventje in kwestie is dan iets meer dan 1 jaar jong, en heeft al wel haar...
...ikke dus, in de gepofte korte broek, brave witte sokjes, en een soort van bruine sandalen...
...op mijn keurig gepoetste Rode Toerfiets met spik-en-span wieltjes (het zat er al vroeg in, dat ziet U...) zit buurmeisje van 3 huizen verderop ; Monique Verhoeven (kent iemand haar ?)...
...en dan zijn er verschillende scenario's mogelijk...
scenario 1 : het fragiele meisje is nog wat onzekertjes, en behoed- en behulpzaam zoals ik ben, leg ik een klein handje op haar rug, en een ander handje op haar linker heupje, en geef voorzichtig en zorgvuldig aanwijzingen hoe zo'n fijne rode driewieler rijdt en stuurt...
scenario 2 : gloeiende, gloeiende..., dat vreselijke wicht zit verdorie op MIJN driewieler, en ik probeer haar hier nu nog voorzichtig, maar straks (omdat ze verdorie niet wil luisteren !) met harde hand, van dat ding af te duwen, terwijl ik hard in haar linkeroor schreeuw dat ze 'the hell' op moet tieften...!!
scenario 3 : Monique en ik hebben het ontzettend gezellig samen, en wij maken ons op voor een toertje naar Heinde & Verre...; iets met ontluikende liefde, en het Grote Romantische Samenzijn
(...terwijl onze moeders ons braaf in de gaten houden...)
[
afbeelding]
...en tjust voor de rekord : met Monique en mij is het verder nooit wat geworden...