Bartamsterdam
MF'er
Ik zal wel een enorme zeikerd zijn, maar het motorrijbewijs is geen luxe !
Vooral de bijzondereverrichtingen vind ik zeer goed om eens te doen.
Slalom, achtjes draaien en niet te vergeten de noodstop / precisiestop.
Het viel mij met lessen op, dat bijna iedereen wel een keer bijna of helemaal omvalt met zijn lesmotor.
Toont mij alleen maar aan dat deze leermomentjes heel hard nodig zijn !
Een 125 cc is een brommer voor in de bergen.
Daar wil ik helemaal de snelweg niet mee op.
En persoonlijk ben ik blij dat ik eerst een paar jaar auto heb gereden voordat ik motor ging rijden.
Je hebt dan gewoon iets meer gevoel / inzicht wat snelverkeer betreft + de bescherming van blik/kreukelzone, ABS , & airbacks
Ook ben ik voorstander voor een apart AM rijbewijs (brommer & Snorfiets).
Mensen die wat ouder zijn konden jaren lang zo een Bromfietscertificaat op het postkantoor halen.
Dit Bromfietscertificaat kon dan gewoon omgeruild worden voor een rijbewijs.
Heb je een autorijbewijs krijg je een AM er automatisch bij.
Voor jongen mensen ..... die weten op een gegeven moment niet beter.
Vooral in de steden is het knetter druk, als je ze soms ziet gaan dwars door de mensenmassa op een snorfiets (max. 25 km) die wel 60 gaat.
Niks mis mee een paar lesjes, doe er maar wat moeite voor.
Overigens was ik vorige week nog op de Périphérique (ring Parijs), daar stikt het van de 125 cc.
Kris kras links en rechts inhalen. En ik weet niet wat ze met die 125 cc scooters doen, maar ze gaan heel snel.
Totaal geschift die gasten !!!
Groeten,
Bart
Vooral de bijzondereverrichtingen vind ik zeer goed om eens te doen.
Slalom, achtjes draaien en niet te vergeten de noodstop / precisiestop.
Het viel mij met lessen op, dat bijna iedereen wel een keer bijna of helemaal omvalt met zijn lesmotor.
Toont mij alleen maar aan dat deze leermomentjes heel hard nodig zijn !
Een 125 cc is een brommer voor in de bergen.
Daar wil ik helemaal de snelweg niet mee op.
En persoonlijk ben ik blij dat ik eerst een paar jaar auto heb gereden voordat ik motor ging rijden.
Je hebt dan gewoon iets meer gevoel / inzicht wat snelverkeer betreft + de bescherming van blik/kreukelzone, ABS , & airbacks
Ook ben ik voorstander voor een apart AM rijbewijs (brommer & Snorfiets).
Mensen die wat ouder zijn konden jaren lang zo een Bromfietscertificaat op het postkantoor halen.
Dit Bromfietscertificaat kon dan gewoon omgeruild worden voor een rijbewijs.
Heb je een autorijbewijs krijg je een AM er automatisch bij.
Voor jongen mensen ..... die weten op een gegeven moment niet beter.
Vooral in de steden is het knetter druk, als je ze soms ziet gaan dwars door de mensenmassa op een snorfiets (max. 25 km) die wel 60 gaat.
Niks mis mee een paar lesjes, doe er maar wat moeite voor.
Overigens was ik vorige week nog op de Périphérique (ring Parijs), daar stikt het van de 125 cc.
Kris kras links en rechts inhalen. En ik weet niet wat ze met die 125 cc scooters doen, maar ze gaan heel snel.
Totaal geschift die gasten !!!
Groeten,
Bart