- Onderwerp starter
- #51
Bertha op ankers
Helaas... Beide onderstaande klauwen passen (nog?) niet op Bertha. Wat van de onderstaande klauw echter wel op Bertha past is 1 zuiger. Er zat namelijk een lelijke pit in 1 van de zuigers. Precies op het punt waar de seal zou zitten. Dat moeten we niet hebben natuurlijk.
Onderstaande het verschil tussen een GSX-R klauw zuiger (onder) en Bertha haar zuigers (boven). Overige plaatjes spreken redelijk voor zich. Ik moet er wel bij zeggen dat er veel corrosie weggeschuurd moest worden in de remklauw. Alles is nu gelukkig weer netjes. Ook de keringen waren in acceptabele staat na een beetje schoonmaken. De klauw liep voor demontage ook niet aan.
De GSX-R zuiger is overigens ook gemakkelijk te spotten in de remklauw. Ohja en vergeet bij dit soort oude remklauwen niet om ook de cotterpins te vervangen (die kleine dingen die het remblok pin dinges tegen houden ).
Momenteel staat Bertha er weer zonnig bij. Binnenkort ontluchten en testen! Voor nu, zoals de bovenstaande sluikreclame, op bed!
Helaas... Beide onderstaande klauwen passen (nog?) niet op Bertha. Wat van de onderstaande klauw echter wel op Bertha past is 1 zuiger. Er zat namelijk een lelijke pit in 1 van de zuigers. Precies op het punt waar de seal zou zitten. Dat moeten we niet hebben natuurlijk.
Onderstaande het verschil tussen een GSX-R klauw zuiger (onder) en Bertha haar zuigers (boven). Overige plaatjes spreken redelijk voor zich. Ik moet er wel bij zeggen dat er veel corrosie weggeschuurd moest worden in de remklauw. Alles is nu gelukkig weer netjes. Ook de keringen waren in acceptabele staat na een beetje schoonmaken. De klauw liep voor demontage ook niet aan.
De GSX-R zuiger is overigens ook gemakkelijk te spotten in de remklauw. Ohja en vergeet bij dit soort oude remklauwen niet om ook de cotterpins te vervangen (die kleine dingen die het remblok pin dinges tegen houden ).
Momenteel staat Bertha er weer zonnig bij. Binnenkort ontluchten en testen! Voor nu, zoals de bovenstaande sluikreclame, op bed!
Laatst bewerkt: