GS550E toonbaar maken

  • Onderwerp starter Onderwerp starter HAPO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hans, niet opgeven :N , de aanhouder wint. Neem eens contact op met Nitro Max, en vraag of hij je carbs eens in het ultrasoonbad kan doen. Dan weet je zeker dat ze schoon zijn. Volgens mij woont hij niet zover bij jou vandaan.

na de ultrasoon ligt wellicht de lak van de carbs?

zou het euvel te maken kunnen hebben met het spuiten ervan?
 
Hans het feit dat bij het Alpha-sports plaatje wat je postte de stationairschroeven niet getoond worden is omdat op de Amerikaanse markt deze verzegeld zijn, bovenkant is dan helemaal dichtgemaakt en moet je openbreken om erbij te kunnen/ schoon te maken.

Volgende keer als je twijfelt aan je membramen met de hand alle schuiven een keer omhoog duwen, deze moeten dan even snel weer naar beneden zakken ,easy!

Is bougie #2 nat of droog?

En zoals al gevraagd hierboven , heb je de vaccumaansluiting op carb #2 afgedopt nu je hem zonder tank laat draaien?

Als je het echt zat wordt steek hem niet in de brand maar zet hem bij mij neer dan komt het goed!

:W
 
Allan, je schreef:

Is het kanaal waar het vacuum doorheen gaat dat boven het membraam uitkomt,waardoor de gasschuif omhoog wordt gezogen geheel open??
Je hebt de gasschuif zelf al eens voorzichtig omhoog geduwd? Ging dat soepel en kwam die ook weer netjes naar beneden gezakt?
Blijft de gasnaald niet teveel klemmen in z,n "zitting" bv als die niet mooi recht uit de gasschuif komt?


Ik zal kijken naar dat kanaal. Ik weet niet meer of ik er naar gekeken heb. Gasschuif gaat met de hand soepel omhoog en zakt vanzelf weer naar beneden. Gasnaald klemt dus dan ook niet.
Membraan is heel en het deksel is niet gescheurd oid. Veer is gewoon de zelfde.

Raymond:

Ja, nr 2 heeft de reserveaansluiting. De tank is altijd aangesloten geweest tijdens het lopen. Ik heb zelfs de tankdop eraf gehad.
Tzt wil ik graag gebruik maken van je aanbod, maar eerst moet de 2de cilinder meedoen.

Het spuiten kan niet de oorzaak zijn, alles is immers voor de zoveelste keer doorgespoten enz.

Robin, in mijn handboek van Peters, wat toch niet voor de Amerikaanse markt bedoeld is, laat ook die schoeven zien, ook zonder aanduiding en benaming...
Tweede bougie is donker en nat, vd olie.
ls ik het echt gehad heb met Suusje, dan heb ik een verrassing voor haar in petto!

Vanmorgen een gesprek gehad op mn werk en er is een beetje hoop...
 
Laatst bewerkt:
Als de tweede bougie nat is van de olie, dan zal ie ook niet goed vonken. Ik denk dat je de oorzaak niet bij de carbs moet zoeken, maar moet uitvogelen hoe die olie op die bougie komt. Want dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik hoop iig niet voor je dat de olie tussen zuiger en cilinderwand lekt.

Succes... en de aanhouder wint!
 
doorgeslagen bougie kan zomaar gebeuren. Maar Hans geeft ook aan dat de gasschuif niet omhoog komt, wat natuurlijk wel moet gebeuren, ook al loopt die cilinder niet mee. Lijkt mij een 2 ledig euvel, defecte bougie en probleem in het vacuum circuit.
 
Kan de olie niet nog van de montage zijn? je weet in het begin rookt het altijd door overmatig gebruik van olie tijdens montage. Ik hoop niet voor Hans dat olieschraapveer kapot is, of misschien wel cupje? Let wel ik ben geen Suuz kenner.
 
Jullie vergeten ff dat de cilinder wel mee doet wanneer ik de 2de cilinder choke geef.
Ligt dus niet aan de bougie en/of de olie, toch?
 
Ja, nr 2 heeft de reserveaansluiting. De tank is altijd aangesloten geweest tijdens het lopen. Ik heb zelfs de tankdop eraf gehad.
Just checking, maar je hebt die reserveraansluiting wel afgedopt/aangesloten? En het slangetje is niet poreus?
 
Jullie vergeten ff dat de cilinder wel mee doet wanneer ik de 2de cilinder choke geef.
Ligt dus niet aan de bougie en/of de olie, toch?

Hoi HAPO,

Ik probeer gewoon even mee te denken...

Er zijn mi twee tegenstrijdige dingen aan de hand:

Je geeft aan dat de cilinder wel meedoet als je extra choke geeft. Dat betekent feitelijk dat de cilinder dus een te arm mengsel krijgt. Maar dan zou je bougie niet zo nat moeten zijn. Is dus een lastig vraagstuk :?

Wellicht is je bougie idd, zoals Backfire suggereert, doorgeslagen. Wissel de bougie (en bougiekapje) eens, en kijk of dat effect heeft.
 
Hartstikkke fijn dat jullie mee willen denken en ik reageer daar weer gewoon op.
Het is moeilijk om op afstand advies te geven. Dat weet ik.
CB350: het gaat niet om extra choke geven, de andere 3 lopen op gewoon gas en de tweede doet pas mee wanneer ik de gaffel vd chokestang afhaal en met de hand choke geef aan alleen de 2de cilinder. Ik heb niet gekeken hoe de bougie er dan uitziet, maar dat doet er toch niet zoveel toe?
Ook heb ik de bougie en kap al verwisseld, ook zonder verschil.

Gais, reserve slang is ook altijd aangesloten geweest en de slangen zien er goed uit.
De slang vd kleppendeksel naar het luchtfilter was gescheurd en heb ik tijdelijk vervangen door verstevigde tuinslang.

Vraag is eigenlijk (denk ik) : waarom gaat de schuif niet op en neer tijdens het draaien, terwijl ie licht loopt en het rubbervlies goed is.
Waarom maakt het niet uit hoe ik de stationair schroef zet?
En waarom doet de 2de cil wel mee wanneer ik alleen de 2de cilinder choke geef.
Wordt er dan gebruik gemaakt van een ander circuit?
Dat zou verklaren dat de schuif niet omhoog hoeft en de stelschroef stand niet van belang is...

Kunnen jullie hier wat mee?
 
Hartstikkke fijn dat jullie mee willen denken en ik reageer daar weer gewoon op.
Het is moeilijk om op afstand advies te geven. Dat weet ik.
CB350: het gaat niet om extra choke geven, de andere 3 lopen op gewoon gas en de tweede doet pas mee wanneer ik de gaffel vd chokestang afhaal en met de hand choke geef aan alleen de 2de cilinder. Ik heb niet gekeken hoe de bougie er dan uitziet, maar dat doet er toch niet zoveel toe?
Ook heb ik de bougie en kap al verwisseld, ook zonder verschil.

Gais, reserve slang is ook altijd aangesloten geweest en de slangen zien er goed uit.
De slang vd kleppendeksel naar het luchtfilter was gescheurd en heb ik tijdelijk vervangen door verstevigde tuinslang.

Vraag is eigenlijk (denk ik) : waarom gaat de schuif niet op en neer tijdens het draaien, terwijl ie licht loopt en het rubbervlies goed is.
Waarom maakt het niet uit hoe ik de stationair schroef zet?
En waarom doet de 2de cil wel mee wanneer ik alleen de 2de cilinder choke geef.
Wordt er dan gebruik gemaakt van een ander circuit?
Dat zou verklaren dat de schuif niet omhoog hoeft en de stelschroef stand niet van belang is...

Kunnen jullie hier wat mee?

Ja dat bedoel ik ook, alleen cilinder 2 choke geven. Cilinder 2 krijgt dus blijkbaar een armer mengsel dan de andere cilinders. Even los van de vraag of de gasschuif nu wel of niet mee omhoog komt, betekent dat dan toch dat er ergens een sproeierkanaaltje in carb 2 verstopt zit.

En dan nog de vraag waarom die gasschuif niet mee omhoog komt, en waarom die bougie zo nat is (maar blijkbaar vonkt ie nog wel omdat wisselen geen effect heeft). Er spelen, denk ik, toch meerdere oorzaken een rol.

Je zou bijna geneigd zijn om een goed carbblok van een andere GS550E er op te zetten om in ieder geval een aantal dingen te kunnen uitsluiten...
 
Armer?? De choke geeft minder lucht en niet meer benzine....

Hapo,die stelschroef is voornamelijk voor stationair lopen.
Zie GS-Classic, the Website for Suzuki GS-Modells! klik op Tipps (bovenaan) dan onder Kraftstoffanlage aanklikken :Fehlersuche am Vergaser
Daar zie je mooi de werking van jou carbarateurs.

Hopelijk heb je er wat aan.

Gr,

Allan
 
Laatst bewerkt:
Armer?? De choke geeft minder lucht en niet meer benzine....

Heerlijk die spraakverwarring :+

Wat ik bedoel is dat cilinder 2 zonder gebruik van de choke blijkbaar een te arm mengsel krijgt d.w.z. te veel lucht in verhouding tot de beschikbare brandstof.

Overigens HAPO, doet cilinder 2 helemaal niet mee, of loopt ie wel stationair mee maar laat ie het afweten bij gas geven? Ik blijf het vreemd vinden dat cilinder 2 het eerst wel gewoon deed. Wat heb je allemaal los gehad / veranderd om cilinder 4 aan de praat te krijgen? Wellicht dat daar ergens iets mis is gegaan?

Ik blijf het volgen... :W
 
Laatst bewerkt:
Overigens HAPO, doet cilinder 2 helemaal niet mee, of loopt ie wel stationair mee maar laat ie het afweten bij gas geven? Ik blijf het vreemd vinden dat cilinder 2 het eerst wel gewoon deed. Wat heb je allemaal los gehad / veranderd om cilinder 4 aan de praat te krijgen? Wellicht dat daar ergens iets mis is gegaan?

PFFFFF............
Nou moet ik toch even nadenken, hoor!
 
Het is boven komen drijven...
Cilinder 2 deed eerst niet ''gewoon'' mee, net als de anderen (behalve 4 dan, die deed het helemaal niet).
Ik heb toen de motor aan de praat kunnen houden door met de choke te spelen.
Weten jullie nog dat ik een carb verkloot heb door heb in een wc-ontkalkerbad te doen, zodat de rook er afkwam en die carb zwart werd? Dat was dus deze carb, nr2!

Misschien is het groene kanaal verstopt:

vergaser032lv7.gif


Ik zal hem er eens aftrekken en meenemen naar mn werk en dan doorblazen met perslucht.

:W
 
Hmm, dat bedoelde ik dus, wilde het net posten met het tekeningetje.
Wellicht een beetje siliconenspray erin spuiten, daarna perslucht, dan kun je visueel met de perslucht zien of alle openingen die spray eruit doen spuiten.

Kan haast niets anders zijn. De gasschuif staat altijd onderin bij stationair toerental.

Waar ik nog even aan zat te denken was het schroefje onderaan ieder spruitstuk om je vacuummeters aan te sluiten. Is die er toevallig uit ?? dan loopt ie stationair ook nooit.
 
Laatst bewerkt:
CB3504fun schreef:

Wat ik bedoel is dat cilinder 2 zonder gebruik van de choke blijkbaar een te arm mengsel krijgt d.w.z. te veel lucht in verhouding tot de beschikbare brandstof.

Aha..... :X


We wachten vol spanning af Hans of dit hem hopelijk gaat worden...... :+
 
Laatst bewerkt:
Wat ik bedoel is dat cilinder 2 zonder gebruik van de choke blijkbaar een te arm mengsel krijgt d.w.z. te veel lucht in verhouding tot de beschikbare brandstof.

Ik denk eerder dat de aanzuiging verandert doordat het choke-klepje wat dicht gaat. Dan stroom de lucht wat sneller. Aanzuiging zal op zich niet veranderen als de ontbranding wat verbetert op die cilinder (dan zijn de kleppen toch dicht). Als die aanzuiging al verbetert dan gewoon verdeeld over alle vier de carbs.



Waar ik nog even aan zat te denken was het schroefje onderaan ieder spruitstuk om je vacuummeters aan te sluiten. Is die er toevallig uit ?? dan loopt ie stationair ook nooit.

:Y ook een goeie
 
Allan, je schreef:

Is het kanaal waar het vacuum doorheen gaat dat boven het membraam uitkomt,waardoor de gasschuif omhoog wordt gezogen geheel open??
Je hebt de gasschuif zelf al eens voorzichtig omhoog geduwd? Ging dat soepel en kwam die ook weer netjes naar beneden gezakt?
Blijft de gasnaald niet teveel klemmen in z,n "zitting" bv als die niet mooi recht uit de gasschuif komt?


Ik zal kijken naar dat kanaal. Ik weet niet meer of ik er naar gekeken heb. Gasschuif gaat met de hand soepel omhoog en zakt vanzelf weer naar beneden. Gasnaald klemt dus dan ook niet.
Membraan is heel en het deksel is niet gescheurd oid. Veer is gewoon de zelfde.

Raymond:

Ja, nr 2 heeft de reserveaansluiting. De tank is altijd aangesloten geweest tijdens het lopen. Ik heb zelfs de tankdop eraf gehad.
Tzt wil ik graag gebruik maken van je aanbod, maar eerst moet de 2de cilinder meedoen.

Het spuiten kan niet de oorzaak zijn, alles is immers voor de zoveelste keer doorgespoten enz.

Robin, in mijn handboek van Peters, wat toch niet voor de Amerikaanse markt bedoeld is, laat ook die schoeven zien, ook zonder aanduiding en benaming...
Tweede bougie is donker en nat, vd olie.
ls ik het echt gehad heb met Suusje, dan heb ik een verrassing voor haar in petto!

Vanmorgen een gesprek gehad op mn werk en er is een beetje hoop...

Peters handboeken zijn vertaalde Haynes, inclusief de foto's, waarom geloof je mij nou nooit? -O-
 
Armer?? De choke geeft minder lucht en niet meer benzine....

Hapo,die stelschroef is voornamelijk voor stationair lopen.
Zie GS-Classic, the Website for Suzuki GS-Modells! klik op Tipps (bovenaan) dan onder Kraftstoffanlage aanklikken :Fehlersuche am Vergaser
Daar zie je mooi de werking van jou carbarateurs.

Hopelijk heb je er wat aan.

Gr,

Allan

Beste Alan,

Wat we bij de GS de choke noemen is het niet in de letterlijke zin van het woord, dat is echt een vlinderklep of schuif die in de venturi komt en zo de luchttoevoer verstikt, get it? "choken" In plaats daarvan open je door de plunjer omhoog te bewegen een extra brandstofkanaal zodat het mengsel rijker wordt.
 
Raymond:

Ja, nr 2 heeft de reserveaansluiting. De tank is altijd aangesloten geweest tijdens het lopen. Ik heb zelfs de tankdop eraf gehad.


Das geen reserveaansluiting. dat slangetje zorgt ervoor dat onder vacuum de kraan van de tank wordt geopend. Laat je deze er af, of wanneer je de motor zonder tank start en dit slangetje niet afdopt dan doet die carburateur stationair niet mee. Je verliest dan vacuum. Je kunt dan ook draaien aan de stelschroef wat je wil. Het kleine vacuum wat er nog is is onvoldoende om het stationaire circuit te laten werken.

Raymond
 
Laatst bewerkt:
Beste Alan,

Wat we bij de GS de choke noemen is het niet in de letterlijke zin van het woord, dat is echt een vlinderklep of schuif die in de venturi komt en zo de luchttoevoer verstikt, get it? "choken" In plaats daarvan open je door de plunjer omhoog te bewegen een extra brandstofkanaal zodat het mengsel rijker wordt.

Aha,i get it men! 8-)

Heb iets te voorbarig gereageerd....sorry Hapo voor de verwarring...het is dus MEER benzine met de choke en niet minder lucht zoals ik dacht... :$

Heb een afbeelding gevonden hoe de choke te werk gaat.(had ik eigenlijk eerst moeten doen en dan pas reageren... |( )





full
 
Niet langer zoeken, Hapo. Gewoon framebuizen ff doorzagen, carbs er af en ff goed ultrasonen!!!
t Spul er weer op, buizen weer aan elkaar lassen en proberen maar.
(Edit: er zit gegarandeerd wat verstopt.)

;)
 
Laatst bewerkt:
Robin:

Peters handboeken zijn vertaalde Haynes, inclusief de foto's, waarom geloof je mij nou nooit?

Nounou, wat is dat nou? Hoezo, ik geloof je nooit. :?

t Spul er weer op, buizen weer aan elkaar lassen en proberen maar.
(Edit: er zit gegarandeerd wat verstopt.)


Gijs, deze volgorde lijkt me handiger: Spul er weer op, proberen en lassen... _O-
Jij zegt, er zit gegarandeerd iets verstopt. Ben jij niet als laatste bij de GS op bezoek geweest?
Kennelijk weet je waar ie verstopt zit! Ben je weer stiekum met kit bezig geweest...Ik heb je wel door, googeme Gijs. :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan