Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Jazeker,
De straling gaat gewoon door je jas hoor.
2x sinds ik hem heb ik gehad dat de poort niet open ging.
Na bellen op de paal geen contact..... uit de rij naar een andere poort en die ging gewoon open.
Ik heb hem in Italie en Frankrijk gebruikt en is echt fijn....zonder gemeut met een kaartje doorknallen
Spanje heeft nog maar een paar tol wegen geloof ik en Portugal is nagenoeg met elektronische registratie i.p.v. tolpoortjes.
 
Jazeker,
De straling gaat gewoon door je jas hoor.
2x sinds ik hem heb ik gehad dat de poort niet open ging.
Na bellen op de paal geen contact..... uit de rij naar een andere poort en die ging gewoon open.
Ik heb hem in Italie en Frankrijk gebruikt en is echt fijn....zonder gemeut met een kaartje doorknallen
Spanje heeft nog maar een paar tol wegen geloof ik en Portugal is nagenoeg met elektronische registratie i.p.v. tolpoortjes.
Ja het gemak dient inderdaad de mens. In de auto gebruiken we de Bip&Go al en werkt echt super. Vooral die 30 km/h doorrijstroken. Dus zie ook alle voordelen voor de motor. Straling door de jas is prima, ik heb zo'n klein vakje op mijn mouw.
 
Ik rem wel iets meer af aangezien de slagboom soms echt wel laat opengaat wat mij betreft 😂
Italië is dan sneller, alleen met de afrekeningen vaak veel later....
 
Weet iemand wat dit kan zijn, met koude motor tussen 3000 en 3500 toeren een hele scherpe tik in motor als hij warm is hoor ik hem niet meer, dit hoor ik met goed dempende gehoorbescherming.
Het is een nieuwe R1250GSA nu met 500km ga er vanuit dat het normaal is maar wou graag weten wat het is gezien dit mijn eerste 1250 is, dacht zelf aan nokkenas verstelling maar begrijp dat die pas boven 4500 toeren gaat werken.
 
Weet iemand wat dit kan zijn, met koude motor tussen 3000 en 3500 toeren een hele scherpe tik in motor als hij warm is hoor ik hem niet meer, dit hoor ik met goed dempende gehoorbescherming.
Het is een nieuwe R1250GSA nu met 500km ga er vanuit dat het normaal is maar wou graag weten wat het is gezien dit mijn eerste 1250 is, dacht zelf aan nokkenas verstelling maar begrijp dat die pas boven 4500 toeren gaat werken.
De nokkenas verschuiving is (volgens mij) niet enkel toerental gestuurd, maar ook belasting gestuurd
Ik hoor die tik ook bij mijn 1250, en ondertussen toch 30K
 
De nokkenas verschuiving is (volgens mij) niet enkel toerental gestuurd, maar ook belasting gestuurd
Ik hoor die tik ook bij mijn 1250, en ondertussen toch 30K
Op dat moment dat hij scherp tikt geen belasting van motor toertal dus stabiel tussen 3000 en 3500.
 
Heb je daar wel eens off road mee geprobeerd.?
Heb eens zandpad afgestunt met de R9T maar pas met de Xr1200X ging het toch stukje gemakkelijker.
Zou mooi zijn gewoon de heropstanding van de HP2 vond hem altijd zo lelijk maar heeft wel indruk achter gelaten.
een nineT lijkt me niet echt een machine die voor dat goed ontwikkeld is
 
Dat kun je toch in zijn verhaal lezen?
Ik heb ook wel eens met mijn prius wagon door het bos gereden. Daar is ie niet voor maar kan wel. Maar met mijn xc70 die ik nu heb gaat dat een stuk beter. En met een defender zal het nog beter gaan.
 
Zo, vandaag opgehaald. Uiteraard gehele weg regen, maar mocht de pret niet drukken. En in de middag droog, zodat de nieuwe bandjes wat konden worden ingereden.
 

Bijlagen

  • IMG_8600.jpeg
    IMG_8600.jpeg
    648,7 KB · Weergaven: 0
1250gs.png


Deze mooie unit mag ik over twee weken ophalen! Enorm blij mee natuurlijk. Precies de uitvoering en kleuren die ik gaaf vind.

Bij de aflevering zit een beurt en de banden worden meegenomen. Welke banden kan ik het beste nemen voor voornamelijk weggebruik. Denk niet dat ik er al offroad mee durf. Natuurlijk smaakgevoelig, maar ik moet op jouw advies afgaan!

Het originele ruitje vind ik best wat turbulentie geven op de snelweg. Is een adventure ruitje dan een beter alternatief of toch de Wunderlich?
En als laatst, helaas is deze niet voorzien van de navigatiehouder. Wel zo handig om mijn telefoon in te klikken. Zo'n setje zal ik op mijn gemak eens inbouwen :)
 
Gefeliciteerd, mooi ding!

De eerder genoemde Conti is prima band, een wegband, waar meeste all roads ook voor gebruikt worden natuurlijk. Je kan ook nog kijken naar Michelin Anakee road. Ook een goede wegband, maar nog wel een trail look.

Toevallig kijk ik ook naar wunderlich.

Als je nu een mooie reismotor hebt, waarom dan niet een navi? Is echt meerwaarde tov een telefoon. Veel meer overzicht en robuuster.

Bij 60.000 km mag je als ik het goed heb, de cardan aandrijfas laten vervangen. Laat je die al meenemen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan