Het zijspan café deel 4 ...Nog eentje dan!..

Vorig jaar wel. We rijden sowieso twee trainingen en twee wedstrijden. Hoe dat verdeeld is over het weekend is van te voren niet bekend.
 
T was gezellig gister in t café! Even een muzikale MF-er opgezocht 😉
 

Bijlagen

  • 20240310_160735.jpg
    20240310_160735.jpg
    383,2 KB · Weergaven: 0
Niet direct zijspan gerelateerd, of eigenlijk wel. Ligt er net aan in welke fiets hij gaat.
Zoals jullie weten heb ik al een hele tijd een Ural zijspan, en later toen er gezinsuitbreiding kwam een Honda ST1100 met EML GT2001 erbij gekocht.
Toen hebben we besloten dat de Honda Hornet 600 de deur uit ging.
Na heel wat jaren solo loos geweest te zijn, heb ik laatst toch besloten om een Honda ST1100 erbij te kopen.
En die helemaal uit elkaar te trekken en 1x goed opnieuw opbouwen.
Want met het zijspan heb ik alle kinderziekte's door de jaren heen er ook uit gehaalt. (ouderdom kwaaltjes)
Een kwaal bij veel Honda's de achterbruggen, en zo ook bij de ST1100 het verbindinsstuk bij het achterwiel is niet volledig afgelast, en hierdoor komt er allemaal elende in. En hij mist ook nog afwateringsgaatjes op het laagste punt. Hierdoor krijg je dat hij van binnen uit weg rot, zodra je de gaatjes aan de buitenkant ziet ontstaan weet je dat je al 10 jaar te laat ben met preventief behandelen.
Na de constatering dat de achterbrug van deze solo slecht was kwam ik voor een paar 10tjes op marktplaats een andere tegen. Met goede hoop gekocht, bleek net zo slecht als de huidige.

Tja dan moet ik in me vrije uurtjes op het werk toch even aan de bak.
Toevallig werden er wat stalen plaatjes weg gegooid op het werk. ( We zitten in de zuivel, dus staal is voor ons een uitzondering alles is rvs)
Afgelopen zaterdag ochtendje aan de bak geweest, en de eerste is klaar.
Voor de 2de is het plaatwerk ook al klaar.
Hierna heb ik 1 achterbrug reserve liggen. Of zal hij toch in het zijspan moeten?!
Zal die binnenkort maar is goed bekijken!
Anders nog maar een zaterdagje inplannen.
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    350,6 KB · Weergaven: 0
  • 2.jpg
    2.jpg
    360,7 KB · Weergaven: 0
  • 3.jpg
    3.jpg
    325,1 KB · Weergaven: 0
  • 4.jpg
    4.jpg
    377 KB · Weergaven: 0
  • 5.jpg
    5.jpg
    379,3 KB · Weergaven: 0
  • 6.jpg
    6.jpg
    404 KB · Weergaven: 0
  • 7.jpg
    7.jpg
    293 KB · Weergaven: 0
Niet direct zijspan gerelateerd, of eigenlijk wel. Ligt er net aan in welke fiets hij gaat.
Zoals jullie weten heb ik al een hele tijd een Ural zijspan, en later toen er gezinsuitbreiding kwam een Honda ST1100 met EML GT2001 erbij gekocht.
Toen hebben we besloten dat de Honda Hornet 600 de deur uit ging.
Na heel wat jaren solo loos geweest te zijn, heb ik laatst toch besloten om een Honda ST1100 erbij te kopen.
En die helemaal uit elkaar te trekken en 1x goed opnieuw opbouwen.
Want met het zijspan heb ik alle kinderziekte's door de jaren heen er ook uit gehaalt. (ouderdom kwaaltjes)
Een kwaal bij veel Honda's de achterbruggen, en zo ook bij de ST1100 het verbindinsstuk bij het achterwiel is niet volledig afgelast, en hierdoor komt er allemaal elende in. En hij mist ook nog afwateringsgaatjes op het laagste punt. Hierdoor krijg je dat hij van binnen uit weg rot, zodra je de gaatjes aan de buitenkant ziet ontstaan weet je dat je al 10 jaar te laat ben met preventief behandelen.
Na de constatering dat de achterbrug van deze solo slecht was kwam ik voor een paar 10tjes op marktplaats een andere tegen. Met goede hoop gekocht, bleek net zo slecht als de huidige.

Tja dan moet ik in me vrije uurtjes op het werk toch even aan de bak.
Toevallig werden er wat stalen plaatjes weg gegooid op het werk. ( We zitten in de zuivel, dus staal is voor ons een uitzondering alles is rvs)
Afgelopen zaterdag ochtendje aan de bak geweest, en de eerste is klaar.
Voor de 2de is het plaatwerk ook al klaar.
Hierna heb ik 1 achterbrug reserve liggen. Of zal hij toch in het zijspan moeten?!
Zal die binnenkort maar is goed bekijken!
Anders nog maar een zaterdagje inplannen.
ik heb bij mijn shadow ook al het blik vervangen door 5mm plaat staal.
 
Niet direct zijspan gerelateerd, of eigenlijk wel. Ligt er net aan in welke fiets hij gaat.
Zoals jullie weten heb ik al een hele tijd een Ural zijspan, en later toen er gezinsuitbreiding kwam een Honda ST1100 met EML GT2001 erbij gekocht.
Toen hebben we besloten dat de Honda Hornet 600 de deur uit ging.
Na heel wat jaren solo loos geweest te zijn, heb ik laatst toch besloten om een Honda ST1100 erbij te kopen.
En die helemaal uit elkaar te trekken en 1x goed opnieuw opbouwen.
Want met het zijspan heb ik alle kinderziekte's door de jaren heen er ook uit gehaalt. (ouderdom kwaaltjes)
Een kwaal bij veel Honda's de achterbruggen, en zo ook bij de ST1100 het verbindinsstuk bij het achterwiel is niet volledig afgelast, en hierdoor komt er allemaal elende in. En hij mist ook nog afwateringsgaatjes op het laagste punt. Hierdoor krijg je dat hij van binnen uit weg rot, zodra je de gaatjes aan de buitenkant ziet ontstaan weet je dat je al 10 jaar te laat ben met preventief behandelen.
Na de constatering dat de achterbrug van deze solo slecht was kwam ik voor een paar 10tjes op marktplaats een andere tegen. Met goede hoop gekocht, bleek net zo slecht als de huidige.

Tja dan moet ik in me vrije uurtjes op het werk toch even aan de bak.
Toevallig werden er wat stalen plaatjes weg gegooid op het werk. ( We zitten in de zuivel, dus staal is voor ons een uitzondering alles is rvs)
Afgelopen zaterdag ochtendje aan de bak geweest, en de eerste is klaar.
Voor de 2de is het plaatwerk ook al klaar.
Hierna heb ik 1 achterbrug reserve liggen. Of zal hij toch in het zijspan moeten?!
Zal die binnenkort maar is goed bekijken!
Anders nog maar een zaterdagje inplannen.
heb 2 goldwing 1500 gehad en bj 1994-95- en 96 hadden er ook last van , andere bj niet !!
 
heb 2 goldwing 1500 gehad en bj 1994-95- en 96 hadden er ook last van , andere bj niet !!
Ik heb er voor de pan european ook nog een paar liggen die gerepareerd kunnen worden. Heb alleen geen pan european meer. Nog interesse in meer achterbruggen voor weinig :+ ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan