Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

Op de foto lijkt t scheef maar is netjes uitgelijnd hoor :P

Mooiste oplossing? Meh t misstaat toch niet. Het is net zo hoog als mijn standaard scherm (heb de S versie en niet de R) maar ik denk dat de lucht doorgang tussen de schermpjes en dat t bovenste scherm wat rechter staat zorgt voor betere bescherming. Toch meer geruis dan bij mijn vorige naked motor maar wel meer bescherming qua winddruk
 

Bijlagen

  • IMG_0622.jpeg
    IMG_0622.jpeg
    416,5 KB · Weergaven: 0
  • Leuk
Waarderingen: Hdg
Neh, maar in het terrein merk je nog steeds dat hij snel af wil slaan. Zijn gewoon de kosten van een wat hoogtoeriger en feller blok.
Mijn offroad ervaring moet nog komen. Maar heb eerder wel eens 2-cil gereden en die waren er gevoeliger voor vond ik. Met de 890 is soms wat spelen met koppeling nodig maar bijna niet
 
Bedankt allemaal. Ik ga even kijken naar dat Puig ruitje. Zou mooi zijn als dat helpt.

Qua kleding had ik inderdaad Revit Sand gevonden maar ook KTM Terra of Adv en ook Klim Marrakesh (en andere typen) met alle andere lagen maar dat wordt idd best prijzig. Voordeel is wel dat je lagen koopt die je aan of uit kan doen als nodig.

En qua laarzen en helm? Ik zag de Schuberth E2 wel als mooie dynamische optie voor weg en offroad.

Laarzen heb ik nu Alpinestars Tech 3 voor OTR maar die vind ik zo stug.
 
Bedankt allemaal. Ik ga even kijken naar dat Puig ruitje. Zou mooi zijn als dat helpt.

Qua kleding had ik inderdaad Revit Sand gevonden maar ook KTM Terra of Adv en ook Klim Marrakesh (en andere typen) met alle andere lagen maar dat wordt idd best prijzig. Voordeel is wel dat je lagen koopt die je aan of uit kan doen als nodig.

En qua laarzen en helm? Ik zag de Schuberth E2 wel als mooie dynamische optie voor weg en offroad.

Laarzen heb ik nu Alpinestars Tech 3 voor OTR maar die vind ik zo stug.
Qua kleding werk ik zelf met laagjes. In het koudste geval qua bovenlichaam: thermo - isolatie/warmte - protectoren - endurojas - enduro-regenjas (afhankelijk of het droog is draai ik die laatste twee om voor extra warmte).
Qua onderlichaam in het koudste geval:
recreatief: thermo - isolatie/warmte - broek met protectoren
OF
Offroad: thermo - MX-sokken - kniebraces - MX-broek.

Na zelf met een integraal/"enduro" helm offroad gereden te hebben (Shoei Hornet), kan ik dit niet echt adviseren voor echt ADV rijden. Offroad is alle zuurstof die je kunt krijgen meegenomen, of je moet "vanilla" offroad gaan rijden, dan is het dikke prima (wat gravelpaden en that's it, geen "werkpaden" zoals mul zand/ modder etc.). Bij Schuberth betaal je natuurlijk flink voor het merk. Daarnaast krijg je er, mocht je het willen, geen goggles op. Bijvoorbeeld een Airoh Commander (2) is dan interessant. Of gewoon een crosshelm met een paar goeie oordoppen (Howard Leight Laser Lite). Kan ook prima in de winter op de autosnelweg. Eventueel een goeie (GTX) balaclava eronder en je merkt weinig van de kou. Of je moet een serieuze koukleum zijn, dan is een crosshelm geen goed idee.

Wat je aangeeft qua de Tech3 stugheid geloof ik graag, maar je moet je wel afvragen wat je wilt: comfort, of veiligheid. Ik ben met de AT flink hard onderuit gegaan waarbij de motor bovenop m'n enkel viel. Met mijn vorige "comfortabele" laarzen (Sidi Adv 2) was die enkel niet meer heel geweest. Met de Tech7 (waarmee het gebeurde) kon dat 250kg+ zwijn erop vallen, en had ik alleen een iets gekneusde enkel en meer niet. Paar dagen auw, maar lopen ging prima. De Tech7/10 heeft dan ook een (beter) scharnierpunt bij de enkel dan de Tech3, waardoor die net wat minder stug aanvoelt ondanks de bescherming. Sinds ik de Tech7 Enduro Drystar heb, kan ik me niet bedenken dat er betere laarzen zijn voor adv/offroad rijden die voldoen aan mijn eisen. Misschien alleen de Tech10 Supervented, maar dan alleen voor de zomerperiode om net wat koelere voeten te hebben.

Kortom: kijk wat je wilt.
- Helm: Multifunctioneel (goggles mogelijk) of systeem, of is een crosshelm een mogelijkheid.
- Laarzen: veiligheid, of comfort.

Als je bovenstaande duidelijk hebt, kun je goed advies krijgen en uiteindelijk een goede keuze maken.
 
Bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Ik heb al cross/enduro kleding inclusief een crosshelm met goggles voor OTR ritjes. Nadeel vind ik dat de goggles beslaan. Wellicht een goggle met pinlock?

Dus als ik echt offroad ga dan heb ik de juiste kleding.

Maar zoek dus iets voor erbij voor woon-werk en lichter adventure werk. Reizen buitenland, TET, etc.

Hebben jullie wel eens een OTR met een 890 gereden? Hij lijkt wat te zwaar voor dat werk icm met mijn kwaliteiten. 😊
 
Bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Ik heb al cross/enduro kleding inclusief een crosshelm met goggles voor OTR ritjes. Nadeel vind ik dat de goggles beslaan. Wellicht een goggle met pinlock?

Dus als ik echt offroad ga dan heb ik de juiste kleding.

Maar zoek dus iets voor erbij voor woon-werk en lichter adventure werk. Reizen buitenland, TET, etc.

Hebben jullie wel eens een OTR met een 890 gereden? Hij lijkt wat te zwaar voor dat werk icm met mijn kwaliteiten. 😊
Geen probleem ^.^

Ik heb een 100% Armega bril, en heb nog nooit gehad dat die mij besloeg. Mijn Strata2 wel, en daarmee heb ik in veel mildere omstandigheden gereden dan met de Armega (+37c en -10c, en flink wat zeikregen/mist/alles-wat-we-de-laatste-tijd-gehad-hebben zonder enig probleem). Dus misschien is die een idee?

Even weglaten welke adviezen qua helmen en pakken je van mensen zult krijgen: pasvorm. Heb je een net anders gevormd hoofd, of een anders gevormd lichaam (smaller/breder/korter/langer), dan kan een helm/pak al heel snel vervelend/anders zitten t.o.v. wat anderen je erover vertellen. Dus vooral gaan passen zou ik zeggen. Ik weet niet waar je woont, maar ik kan 4 Bikers and Bikes alleen maar aanraden.

OTR met de 890 zit in de pijpleiding, maar wanneer de uitvoering van dat idee uit de pijp gaat ploppen is nog even de vraag.
 
gebruik mijn motor voor plezier en ritjes a naar b
heb zo,n goretex broek van revit omdat ik regenbroeken aantrekken verschrikkelijk vind
zand revit jas waar in de lente alle lagen uitgaan, regenjas kan er overheen als het regend of te koud is
verder een nolan adventure helm waar de voorkant er eventueel af kan
lage sidi adventure laarzen
en met ofroad hoge sidi,s ,meest dezelfde kleding behalve als het echt heet is
ofroad ritten doe ik niet, te druk

mzl
 
  • Leuk
Waarderingen: Hdg
Ik ga idd wel even passen. Ik woon in het midden van het land dus 4 Bikers is niet echt in de buurt. Ik zal even een goede winkel met veel merken zoeken.
 
gebruik mijn motor voor plezier en ritjes a naar b
heb zo,n goretex broek van revit omdat ik regenbroeken aantrekken verschrikkelijk vind
zand revit jas waar in de lente alle lagen uitgaan, regenjas kan er overheen als het regend of te koud is
verder een nolan adventure helm waar de voorkant er eventueel af kan
lage sidi adventure laarzen
en met ofroad hoge sidi,s ,meest dezelfde kleding behalve als het echt heet is
ofroad ritten doe ik niet, te druk

mzl
Op de laarzen na (ik heb tech7) dezelfde basis qua kleding en helm. Ik heb er voor de echte warme tijd ook een IXS Montevideo Air jas bij en een dun goretex regenjasje van Held. Zo kan ik wel een buitje overleven. Als ik op vakantie ga en regen of wat dieper water verwacht, trek ik sealskin waterdichte kousen aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hdg
Ik rij met klim badlands. Kost wat, maar je hebt ook wat;

Zeer comfortabel
100% waterdicht, dat zijn er maar weinig.
Goretex membraan zorgt dat de jas zelf niet nat is na rijden. Kan gewoon aan de kapstok.
Veilig met 3do en niergordel en borst- rugplaat en cordura
Levenslang garantie. Mijn jas kreeg hele lichte lekkage bij elleboog, na 6 jaar/80k rijden. Door volle regenbui kreeg ik natte plekjes daar. Opgestuurd en meteen nieuwste model terug gekregen zonder kosten.

Last but not least; door goed uitgevoerd doorwaai systeem met ritsen gebruik ik hem 4 seizoenen. Trui eronder in de winter, shirtje in de zomer

Aanrader 🤟🏻
 
Laatst bewerkt:
NiceCNC levert niet in EU... maar op Ali:

https://nl.aliexpress.com/store/1941960

Meer dan de helft van de prijs en amper verzendkosten. Ik twijfel altijd of het dan wel hetzelfde is.

Iemand ervaring?
Is het 'tzelfde: soort van ja.

Het enige is dat je bij de andere merken voor het daadwerkelijk ontwikkelen van het product, waar NiceCNC gewoon een kopie heeft gemaakt van een product van anderen (bijv. de koppelingshevel).

Kwaliteit is prima, alleen schijnen bijv. de Motionpro rip-off bandenlichters erg makkelijk te buigen t.o.v. de originele. Qua de accessories voor de 890 heb ik nog geen negatieve signalen gehoord betreffende de kwaliteit.
 
Ik begreep dat Badlands wat zwaar is voor offroad. Ik zie zelf wel wat in de Klim Marrakesh of Baja s4 met dan bv de Maverick laag en eventueel een los regenpak als nodig.

Ik zal dit weekend wel even wat Klim en andere merken passen.
 
Zelf geen last van, maar het gewicht hangt dan ook voor het allergrootste gedeelte op de gordel. Ik vind het zelf prettig dat ik 1 jas voor alle situaties heb. Geen zin om naar buiten te kijken voor laagjes/opties. Maar ieder zijn ding! Succes met kiezen, er is veel mooi spul, maar goedkoop is duurkoop
 
Wat is de mooiste/beste manier om op deze motor navigatie te installeren?

Ik dacht aan Garmin boven dashboard (omdat ik daar mooie voorbeelden van heb gezien) maar telefoon met OsmAnd kan natuurlijk ook maar die wil ik dan eigenlijk ook netjes boven het dashboard zodat ik het ook nog goed kan zien als ik sta. Telefoon dan wel liefst met met draadloos opladen en stevig vast.

Op mijn KTM 450 heb ik SP connect met OsmAnd alleen die zit op mijn stuur en dat vind ik niet top als ik sta.
 
Ik heb een toren van RadeGarage op de mijne, daar zit een nav-bar bij waarmee de navi boven je dash komt. Ook staand goed af te lezen.
Als je geen toren hebt zou ik toch zoeken naar zo'n constructie. Heel overzichtelijk, binnenkort maakt de Garmin plaats voor een tablet op dezelfde plek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hdg
SP connect en telefoon, gaat prima. Sta je ook in de bochten of op technische stukken? Dan kijk ik liever voor mij ipv op de navigatie. Probeer het! De SP connect kun je zo overzetten ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Hdg
Terug
Bovenaan Onderaan