Garmin Zumo XT2

Vanmiddag lopen klooien met de nieuwe zumo xt2 van mijn broertje..... Kan niet verbinden met de server probeer het later nog eens..... Mijn XT1 doet dit prima dus dat is weer lekker. Koop je iets van 500 euro en heb je dit. Nu gaat morgen maar terug naar GPS.nl...
 
500 dat is goedkoop. 😉

Heb je de mogelijkheid om de XT2 met een ander wifi netwerk of eventueel even op de hotspot van je tel te zetten? Misschien dat een firewall het een en ander tegenhoud. Als voorbeeld, ik moet ook altijd op de telefoon wifi van het werk uitzetten om mijn thermostaat thuis te bedienen.
 
Laatst bewerkt:
Zoiets zal het inderdaad zijn ja, normaliter werkt dat best goed.
Enne...updaten doe je het best aan de kabel. Dan met Gamin Express de XT2 updaten
 
Hij heeft het eerst thuis geprobeert en daarna bij mij. Wifi en kabel deden het beide niet.....
 
Heb ze naast elkaar gezien en de XT2 heeft weer een wat mooier scherm dan mijn XT1. Maar ja, gezien het gedoe dat mijn broertje nu heeft met updaten.......
 
Hij heeft het eerst thuis geprobeerd en daarna bij mij. Wifi en kabel deden het beide niet.....

Dan kun je dat inderdaad uitsluiten. Kan er nog iets met je Garmin account aan de hand zijn. Daar inloggen op de Garmin site lukt wel? Wachtwoord e.d. klopt?

Ik heb met updaten over wifi connectie met de tread app en koppelen met mijn telefoon helemaal geen problemen gehad. Ging uit de doos als een speer wat dat betreft.

Bel eens met Garmin, heb ik laatst ook gedaan en ik had vrij snel iemand aan de telefoon. Dat is tegenwoordig al een unicum dat je bij een helpdesk iemand aan te telefoon kunt krijgen en niet alles via de mail moet.

Garmin Support.JPG
 
Dan kun je dat inderdaad uitsluiten. Kan er nog iets met je Garmin account aan de hand zijn. Daar inloggen op de Garmin site lukt wel? Wachtwoord e.d. klopt?

Ik heb met updaten over wifi connectie met de tread app en koppelen met mijn telefoon helemaal geen problemen gehad. Ging uit de doos als een speer wat dat betreft.

Bel eens met Garmin, heb ik laatst ook gedaan en ik had vrij snel iemand aan de telefoon. Dat is tegenwoordig al een unicum dat je bij een helpdesk iemand aan te telefoon kunt krijgen en niet alles via de mail moet.

Bekijk bijlage 1978281
Had hij gedaan en daar kwam niet veel uit. Hij gaat vanmiddag langs GPS in Hilversum, mogen ze het daar proberen of een andere meegeven.....
 
Bel eens met Garmin, heb ik laatst ook gedaan en ik had vrij snel iemand aan de telefoon. Dat is tegenwoordig al een unicum dat je bij een helpdesk iemand aan te telefoon kunt krijgen en niet alles via de mail moet.
En als ze er ook nog verstand van hebben en niet meteen beginnen mrt...vervelend voor U.is het helemaal top.
 
Kreeg net te horen dat bij GPS ze het ook niet voor elkaar kregen. Hij kreeg dus een hele verse mee die wel wil updaten
 
En dat is nou één van de redenen om 'm bij Waypoint te kopen! Niet lullen maar poetsen, top service toch? 👌
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook al mijn tweede. Bij de eerste werkte het touchscreen af en toe plots niet meer. Kreeg ook meteen een nieuwe mee van WayPoint.
 
Ik heb eergisteren de tread app nog verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Heb nu versie 2.08.28 en nog steeds hetzelfde probleem. Welke versie heb jij nu?

Edit: Zie nu dat in de Appstore 2 uur geleden versie 2.08.29 is gepost, nu aan het installeren. Ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie idd een afwijkende grootte bij de update die ik maar steeds negeerde....nu 169MB ipv 111.
Tread wordt nu ge-update, ben benieuwd!

Dank voor het bericht!

Edit: Nieuwe versie is 2.08.29, dus idd een nieuwe versie.
Daarnaast kan ik inderdaad bevestigen dat de tracks nu weer overkomen met de juiste lengte! :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik zie idd een afwijkende grootte bij de update die ik maar steeds negeerde....nu 169MB ipv 111.
Tread wordt nu ge-update, ben benieuwd!

Dank voor het bericht!

Edit: Nieuwe versie is 2.08.29, dus idd een nieuwe versie.
Daarnaast kan ik inderdaad bevestigen dat de tracks nu weer overkomen met de juiste lengte! :Y
Yep, hier ook, werkt weer als een tierelier. Ook track naar route omzetten gaat vlot op de XT2. *O*
 
Ik ben nog even aan het klooien met het converteren van een track naar route in Tread. Dat ging even moeizaam, de synchronisatie bleef hangen. Na de XT2 en de S22+ opnieuw gestart te hebben de verzamelingen op zowel de XT2 als in de telefoon verwijderd, toen leek het wel goed te gaan.
Ze hebben overigens ook de conversie van track naar route aangepakt, verloopt nét ff anders. Nergens een knop om op te slaan, in de oude (2.07.41) had je rechts onderin een knop om de route op te slaan. Nu moet je op het kruisje klikken om op te slaan. Ook dan zie je pas de mogelijkheid om de route in een verzameling te zetten.

Ik klooi nog wel ff door, ben nog niet echt overtuigd van een goede werking van deze nieuwe versie.
 
Ik ben nog even aan het klooien met het converteren van een track naar route in Tread. Dat ging even moeizaam, de synchronisatie bleef hangen. Na de XT2 en de S22+ opnieuw gestart te hebben de verzamelingen op zowel de XT2 als in de telefoon verwijderd, toen leek het wel goed te gaan.
Ze hebben overigens ook de conversie van track naar route aangepakt, verloopt nét ff anders. Nergens een knop om op te slaan, in de oude (2.07.41) had je rechts onderin een knop om de route op te slaan. Nu moet je op het kruisje klikken om op te slaan. Ook dan zie je pas de mogelijkheid om de route in een verzameling te zetten.

Ik klooi nog wel ff door, ben nog niet echt overtuigd van een goede werking van deze nieuwe versie.
Je bedoelt dus de track omzetten in de Tread App naar een route, niet op de XT2? Dat deed ik altijd op de XT2 maar zal ik ook nog ff testen op de Tread. Kijken of er verschillen zijn in omgezette route wat Tread en de XT2 betreft.
 
Ik deed het omzetten van een track altijd in de Zumo zelf, ik heb dat gisteren nog geprobeerd in de tread app het ging snel en de route leek geen verschillen te hebben met de track.
 
Terug
Bovenaan Onderaan