YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Ik heb bij Yamaha mijn topkoffer vandaan.
Deze komt volgens mij bij Givi weg.
 

Bijlagen

  • 20240211_134108.jpg
    20240211_134108.jpg
    567,4 KB · Weergaven: 0
  • 20240211_134050.jpg
    20240211_134050.jpg
    368,4 KB · Weergaven: 0
Thanks, naast informatief ook nog erg gave foto!

Perfect!

Shad is ook de oem oplossing van yamaha, maar zag dat het bij de Tracer 9 aardig wat inbouw vereiste.

Misschien is shad wel een van de stevigere oplossingen, maar een givi topcase is misschien wat makkelijker te scoren via MP in de toekomst (voor nu is het voornamelijk om een kleine softbag op mee te nemen, en mogelijk de sidebags nog een mounting point te geven.) Hoe is de ervaring van jullie @WvO @tdemmer van de soliditeit van de givi? Bij hoeveel kilo voelen jullie het nog oké? Ik weet dat er ergens 5 kilo genoemd wordt. En er bij swmotech 10 kilo wordt genoemd. Dit zijn uiteraard de rechtzaak ontwijkende getallen. Maar ik ben ook niet helemaal onder de indruk van het gebrek aan mounting support en het kleine supportje onder het rack. (zie ook wel andere merken die dit meer hebben maar die zien er dan weer niet zo geweldig uit, het blijft compromissen sluiten 😅)
ik had laatst in mijn top koffer 20 kilo aan zooi _O- en zijkoffers geheel vol met kleding je voelde wel boven de 160 das die goed top zwaar was |

Weet wel dat die geniale topkoffer van shad echt tof is met hem te vergroten en laagste stand is die echt lekker klein

Net de bike weer gewassen door ritje gisteren en blinkt weer goed 😍
427919929_3648686038750230_7777152531617750848_n.jpg
 

Bijlagen

  • 427945335_3648685952083572_2018583816980668614_n.jpg
    427945335_3648685952083572_2018583816980668614_n.jpg
    355 KB · Weergaven: 0
  • 427928549_3648686022083565_7526765177201914631_n.jpg
    427928549_3648686022083565_7526765177201914631_n.jpg
    391 KB · Weergaven: 0
  • 427919932_3648686015416899_6704138824754958684_n.jpg
    427919932_3648686015416899_6704138824754958684_n.jpg
    412,4 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Hoe kom je aan die info? Het oude type koffers kwamen volgens mij niet van SHAD...
Gedachte kronkel die ik had opgedaan, maar Ik denk dat je gelijk hebt.
Ik heb bij Yamaha mijn topkoffer vandaan.
Deze komt volgens mij bij Givi weg.
Is dat dan de givi monolock aansluiting? Wat daar mis ik dan de aansluiting op het achterste deel van de drager. 🤔

Of is het echt oem voor yamaha?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240211_182733_Chrome.jpg
    Screenshot_20240211_182733_Chrome.jpg
    36,2 KB · Weergaven: 0
Gedachte kronkel die ik had opgedaan, maar Ik denk dat je gelijk hebt.

Is dat dan de givi monolock aansluiting? Wat daar mis ik dan de aansluiting op het achterste deel van de drager. 🤔

Of is het echt oem voor yamaha?
Ok heb mijn koffer mee besteld toen ik de 9gt. De montageplaat is idd dezelfde als jij hebt gedeeld.

En die 5 kg staat op de montageplaat, dus dat heb je toch ergens onthouden @VincentdeR .
 

Bijlagen

  • IMG_20240211_185259.jpg
    IMG_20240211_185259.jpg
    197,3 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20240211_185328.jpg
    IMG_20240211_185328.jpg
    221,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20240211_185337.jpg
    IMG_20240211_185337.jpg
    230,2 KB · Weergaven: 0
Is de montageplaat van plastic of van alluminium?
Op de montageplaat staat dat die 5 kg mag dragen op een alluminium plaat zou ik wel durven maar op een plastic plaat niet.
 
Is de montageplaat van plastic of van alluminium?
Op de montageplaat staat dat die 5 kg mag dragen op een alluminium plaat zou ik wel durven maar op een plastic plaat niet.
Montage plaat is alu en dik abs met honing graad. Heb er al met 20 kilo aan zooi mee gereden en ook over die 120km per uur wat die sticker zegt 😅🤣
Merkte het pas bij 160 dat voorzijde licht voetig werdt
 
Er zijn ook koffermontage platen van plastic ook givi heeft die.
Heb zelf op een fjr een orginele yamaha plaat gehad voor een yamaha topkoffer daar is ook een terugroepactie van geweest omdat hij niet sterk genoeg was.
 
Iemand ervaring met het kopen van een motor bij Barbier motorsport in Havelte ?

Staan een paar leuke Tracers te koop ben nieuwsgierig naar de onderhoudhistorie en lees dat deze motoren vaak geïmporteerd zijn?

Bvd
 
Iemand ervaring met het kopen van een motor bij Barbier motorsport in Havelte ?

Staan een paar leuke Tracers te koop ben nieuwsgierig naar de onderhoudhistorie en lees dat deze motoren vaak geïmporteerd zijn?

Bvd
Mijn TDM komt daar vandaan. Ik zou echter voor onderhoud daar niet heen gaan, niet omdat het aantoonbaar slecht is. In mijn ogen zijn zij meer verkopers. Aflevering was wel anders dan ik gewend was. Geen uitleg over bijvoorbeeld knoppen enzo, heb ik zelf ook niet nodig maar dat gaat niet voor iedereen op, alleen een sleutel overdracht en veel plezier is wat weinig. Kreeg wel wel een waarschuwing, wees in de eerste kilometers voorzichtig met de nieuwe achterband.

Barbier is groot in verkopen van gebruikte motoren, dat is niet per definitie verkeerd.
Beoordeel de motor, neem desnoods iemand mee die er verstand van heeft.
Ik had na aflevering een klein ding wat mogelijk een garantie ding had kunnen worden, is keurig en serieus opgepakt.
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met het kopen van een motor bij Barbier motorsport in Havelte ?

Staan een paar leuke Tracers te koop ben nieuwsgierig naar de onderhoudhistorie en lees dat deze motoren vaak geïmporteerd zijn?

Bvd
Ik heb afgelopen zomer op de 900 gt Phantom Blue daar gereden. Ik had geen goed gevoel bij de motor. veel aftermarketspul gemonteerd en de richtingaanwijzer moest uitgeschakeld worden met een appart knopje onder de claxon, waardoor ik dus steeds toeterde als ik de RAW uit wilde zetten...
Liep toen ook niet mooi stationair en reed (vond ik) niet fijn.
Ik heb de motor toen laten staan.

Ik heb net even snel gekeken, maar dezelfde motor staat er nog steeds. (die met reflectoren op de koffers). Naar mijn idee zegt het wel wat dat deze motor er nog steeds staat na, inmiddels, al bijna een jaar.

Met de CBR die ik daar jaren geleden kocht nooit problemen gehad trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met het kopen van een motor bij Barbier motorsport in Havelte ?

Staan een paar leuke Tracers te koop ben nieuwsgierig naar de onderhoudhistorie en lees dat deze motoren vaak geïmporteerd zijn?

Bvd

Aardige lui maar wel echt een handelaar, veel import met vaak geen historie. Kan net spul bij staan, maar dan moet je een beetje geluk hebben denk ik. Vaak vind ik het niet de netste fietsen, maar wel scherp geprijsd.
 
Iemand ervaring met het kopen van een motor bij Barbier motorsport in Havelte ?

Staan een paar leuke Tracers te koop ben nieuwsgierig naar de onderhoudhistorie en lees dat deze motoren vaak geïmporteerd zijn?

Bvd
Mijn vorige Fz1 daar gekocht, je moet gewoon goed kijken en proefrijden. Zoals gezegd meestal geen historie erbij.
De mijne reed super en had voor de zekerheid nog zelf een beurt gegeven.
 
Thanks, naast informatief ook nog erg gave foto!

Perfect!

Hoe is de ervaring van jullie @WvO @tdemmer van de soliditeit van de givi? Bij hoeveel kilo voelen jullie het nog oké? Ik weet dat er ergens 5 kilo genoemd wordt. En er bij swmotech 10 kilo wordt genoemd. Dit zijn uiteraard de rechtzaak ontwijkende getallen. Maar ik ben ook niet helemaal onder de indruk van het gebrek aan mounting support en het kleine supportje onder het rack. (zie ook wel andere merken die dit meer hebben maar die zien er dan weer niet zo geweldig uit, het blijft compromissen sluiten 😅)
Nog effe een wat late reactie op deze vraag.
Ik heb er op de tracer denk ik zo'n 15 kilo ingehad, en daarbij zo rond de 130 - 140 gereden. Ik had daar persoonlijk geen last van, ik alles bleef heel stabiel zitten.
 
Al
Nog effe een wat late reactie op deze vraag.
Ik heb er op de tracer denk ik zo'n 15 kilo ingehad, en daarbij zo rond de 130 - 140 gereden. Ik had daar persoonlijk geen last van, ik alles bleef heel stabiel zitten.
Als je allen op de motor zit met een topkoffer erop maakt het niet uit of hij leeg is of vol.
De motor wordt dan bij een bepaalde snelheid bijna altijd een beetje instabiel dat komt doordat de wind achter de rijder terug slaat tegen de topkoffer.
Als je met 2 man op de motor zit kan de wind niet tegen de topkoffer slaan en blijf de motor veel stabieler.
Probeer het maar eens alleen erop en daarna met een duo passagier.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier bepaalde dingen gelezen over de achterveer en dergelijke bij zware belading van de motor, nou ben ik zelf niet de slankste rond de 95 kilo met 176cm. Zal nooit met een duo gaan rijden. En heel sporadisch met de volgepakte koffers. Vormt dit een probleem bij de Tracer GT ?
 
Ik heb hier bepaalde dingen gelezen over de achterveer en dergelijke bij zware belading van de motor, nou ben ik zelf niet de slankste rond de 95 kilo met 176cm. Zal nooit met een duo gaan rijden. En heel sporadisch met de volgepakte koffers. Vormt dit een probleem bij de Tracer GT ?
Het laadvermogen van een 9 gt bj 21.. is 193 kg
 
Is moeilijk te zeggen. Hangt er vanaf wat je verwacht. Voor de meeste mensen zal het prima voldoen, maar het kan altijd beter op vering gebied.
 
ik heb mijn vering achter op het sterkst gezet en dat vindt ik toch wel het fijnste met volle koffers en eigen gewicht van 74kg ;)

Kan wel zeggen dat vlucht heuvels in nederland wel iets te straf gaan met snelheid er overheen! Dan is die eigenlijk te hard. ook voorzijde ipv 5 ringen zichtbaar naar 2 geschroefd
 
Terug
Bovenaan Onderaan