YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Ik heb een 2020 900GT en knal er heel Europa mee rond. Heerlijke motor. Comfort zadel en een hogere Vstream ruit erop. helemaal prima. Ritjes van 4000 km in 10 dagen en geen echte zadelpijn ervaren. Ik ben 1.80m Zou zeker de GT aanraden. Die extra's ga je zeker waarderen. Tuurlijk zal een 21+ 9GT weer beter rijden en verfijnder zijn maar daar zit natuurlijk ook een prijskaartje aan. Ik moet wel zeggen dat ik wel meer ellende hoor over vooral de eerste lichting van de 9. Tracer vs Z1000SX? Tja appels vs peren. De Tracer vind ik meer een lichtgewicht speelkameraad met een heerlijk blok die overal voor mij genoeg vermogen heeft. De Z meer een zwaarder aanvoelende toerder met typisch 4 cilinder karakter. Vond dat ook een fijne motor maar de Tracer past meer bij mij. Ga proefrijden en bepaal wat het beste bij jou past. Suc6

xNejUk7.jpg
Wat voor problemen hoor je van de eerste lichting 9?
p.s. mooie kleur 900 gt heb je!
 
Wat voor problemen hoor je van de eerste lichting 9?
p.s. mooie kleur 900 gt heb je!
Zadel en wind zijn de ergste 2 van de 2021. De 9 zit heel anders dan de 900. Qua blok en motorisch is hij dikke prima. In ieder geval minimaal een uur mee rijden, dan weet je het snel genoeg. Zelf vond ik het erg vreemd dat je in stilstand niet terug kan schakelen zonder de koppeling wat in te drukken en los te laten. Schijnt een cp blok dingetje te zijn. Je kan er verder zuinig mee rijden of gewoon sportief, prettige motor alom.
 
Zadel en wind zijn de ergste 2 van de 2021. De 9 zit heel anders dan de 900. Qua blok en motorisch is hij dikke prima. In ieder geval minimaal een uur mee rijden, dan weet je het snel genoeg. Zelf vond ik het erg vreemd dat je in stilstand niet terug kan schakelen zonder de koppeling wat in te drukken en los te laten. Schijnt een cp blok dingetje te zijn. Je kan er verder zuinig mee rijden of gewoon sportief, prettige motor alom.
Wind lawaai was me al opgevallen ik heb er nog een kort ruitje bij, die maar eens proberen
Zadel nog geen last van, maar ik kom van een Aprilia tuono 1000 rr af , en die was echt knetterhard.
En op mijn tracer zit een comfort zadel,
 
Wind lawaai was me al opgevallen ik heb er nog een kort ruitje bij, die maar eens proberen
Zadel nog geen last van, maar ik kom van een Aprilia tuono 1000 rr af , en die was echt knetterhard.
En op mijn tracer zit een comfort zadel,
Het comfort zadel van Yamaha is harder dan het standaard zadel. Ik heb ze beide. Comfort wil niet altijd zeggen dat het zachter is.
 
Het comfort zadel van Yamaha is harder dan het standaard zadel. Ik heb ze beide. Comfort wil niet altijd zeggen dat het zachter is.
Nee, snap ik
Ik heb op mijn tracer nog maar een half uurtje gereden.
Toen ik hem gekocht had en naar huis reed.
Ik ga het aankomend jaar meemaken. Maar dat hij veel comfortabeler en soepeler is dan mijn vorige motor een tuono is wel zeker.
 
Ben benieuwd wanneer het nieuwe tracer 9GT+ 2024 model uit de doeken wordt gedaan.
Iemand hier een idee?
 
Ben benieuwd wanneer het nieuwe tracer 9GT+ 2024 model uit de doeken wordt gedaan.
Iemand hier een idee?
Komt er een nieuw model dan?
Ik verwacht eerlijk gezegd eerder een tracer 10 .
Om mee te kunnen met de suzuki en misschien wel de BMW xr1000
 
Qua verbruik komt de suzuki niet echt mee, maar wat wil je ook met de 4 cilinder en 150pk. Wellicht de mt10 op hoge vering met cardan of toch een super tenere.
 
Voor 2024 verandert er niks aan de tracer 9. tenzij je de tracer 9gt+ koopt. dus het 2024 model is hetzelfde als 21/22/23. Wellicht volgend jaar komt er een nieuwe versie (denk ik) . Ik heb 2 jaar met de tracer 900 gereden, heel goede leuke moto, ik zou de nieuwe 9 gekocht hebben maar het nieuwe display is gewoon een dealbreaker voor mij. als ze vanaf 2025 hopelijk een 5-7inch single scherm hebben zal ik weer voor een tracer gaan.
 
Qua verbruik komt de suzuki niet echt mee, maar wat wil je ook met de 4 cilinder en 150pk. Wellicht de mt10 op hoge vering met cardan of toch een super tenere.
Ik denk dat er wel een markt is voor een 4 cylinder tracer op basis van mt 10 .
160 pk met de koppel rijke crossplane 4 cylinder.
Een bmw xr 1000 en Ducati multistrada v 4 zijn ook geen zuinigheid wonders.
 
Voor 2024 verandert er niks aan de tracer 9. tenzij je de tracer 9gt+ koopt. dus het 2024 model is hetzelfde als 21/22/23. Wellicht volgend jaar komt er een nieuwe versie (denk ik) . Ik heb 2 jaar met de tracer 900 gereden, heel goede leuke moto, ik zou de nieuwe 9 gekocht hebben maar het nieuwe display is gewoon een dealbreaker voor mij. als ze vanaf 2025 hopelijk een 5-7inch single scherm hebben zal ik weer voor een tracer gaan.
De gt+ heeft een mooier display dan de gewone gt
 
Het display van de 9GT+ zal denk ik in de toekomst ook wel zijn weg vinden naar de gewone 9 (of GT). En denk dat er best een markt is voor een 4-cylinder Tracer als je het kijkt naar succes van XR1000 en Multistrada V4 of aan de andere kant naar een Versys 1000. Ik kom van een MT-10 en hoewel het blok fantastisch is moet ik zeggen dat ik voor nu heel blij ben met mijn Tracer 9. Past meer bij me denk ik, soepeler, minder bruut, heb geen160 PK+ nodig en stuk zuiniger ook nog. Bovendien heb ik nu, met heel weinig km's op de Tracer nog, al het gevoel dat ik meer vertrouwen heb. Is een gevoel en ander zal dat misschien anders ervaren, blijft persoonlijk.
 
Laat ik voorop stellen dat ik het eens ben over de schermen en dat ik het 👓 van de tracer 9 minder "mooi" vind dan de nieuwe gt+. Maar ik kijk toch 99% van de tijd om me heen en niet naar mijn scherm.

Ook de bediening soms. Hele reviews over het wel of niet intuïtief zijn. Begrijp me niet verkeerd, intuïtief is echt beter. Maar hoe vaak zit je nu echt zaken regelmatig te veranderen op je fiets? De meeste dingen stel je 1x in en kijk je er niet meer naar om.

Misschien komt het ook wel omdat de fietsen tegenwoordig allemaal in de basis echt wel oké zijn. Over smaak en toepassing valt genoeg te twisten maar misschien valt er gewoon minder te schrijven over echte eigenschappen die ertoe doen omdat ze allemaal inmiddels niet zoveel meer voor elkaar onder doen?
 
Dat was met de 2015 tracer al, werd er ineens een discussie gevoerd dat de plek van de contactsleutel niet handig zou zijn.
Als dat de punten zijn waarover gepraat wordt, betekend in mijn ogen alleen dat de rest dus blijkbaar heel goed is!

En dat zie je hier in het topic ook, de gesprekken/discussies gaan bijna altijd over dingen als ruitjes, koffers etc. Zelden over problemen die veel voorkomen. Dat is in sommige topics wel anders. Eigenlijk voor de software updates van de Tracer 9 komen nog wel eens voorbij als discussie punt, maar verder weinig problemen.
 
Ja dat klopt, ik begrijp dat een moto overslaan enkel omdat het display je niet bevalt een first world problem is. Maar na 2 jaar met de tracer rijd ik nu even met iets anders en als in de toekomst het display verandert (op de normale versie) dan zal ik weer voor een tracer gaan.
 
Geen probleem hoor, iedereen mag zijn eigen keuzes maken 😉👍. Wat voor de een een dealbreaker is denkt de ander niet eens over na en vice versa. Gelukkig maar, anders hadden we allemaal dezelfde motor gereden.

Het was me alleen de afgelopen jaren in de pers ook al opgevallen dat het steeds meer in de marge nitpicking wordt.

En soms heb je een mening en kom je erop terug (ja dat kan tegenwoordig ook nog😅). Ik vond cruise control op een motor altijd grote onzin. Maar stiekem vind mijn gashand het af en toe toch wel fijn. (ook first world problem of solution)
 
Voor 2024 verandert er niks aan de tracer 9. tenzij je de tracer 9gt+ koopt. dus het 2024 model is hetzelfde als 21/22/23. Wellicht volgend jaar komt er een nieuwe versie (denk ik) . Ik heb 2 jaar met de tracer 900 gereden, heel goede leuke moto, ik zou de nieuwe 9 gekocht hebben maar het nieuwe display is gewoon een dealbreaker voor mij. als ze vanaf 2025 hopelijk een 5-7inch single scherm hebben zal ik weer voor een tracer gaan.
Ik dacht dat er jaarlijks nieuwe kleurstellingen beschikbaar kwamen. Ik heb het oog op de basisversie volledig zwart.
 
Ik dacht dat er jaarlijks nieuwe kleurstellingen beschikbaar kwamen. Ik heb het oog op de basisversie volledig zwart.
Volgens mij is alleen de witte en zwarte in de basis te koop.
Bij de gt+ grijs met zwart en zilver zwart en blauwe wielen
 
Ik wissel graag van motorfiets (heb de 9 GT nu een jaar) en kom tot de vaststelling dat het enige waarvoor ik ‘m zou willen wisselen/verkopen 10k meer kost. Gaan we niet doen dus :+
 
@MP_NL zou je de openingspost kunnen/willen bijwerken?
Qua kleuren/veranderingen van de nieuwe model jaren bedoel je?

Dat wil ik wel. Maar ik heb eerlijk gezegd niet het overzicht van de exacte veranderingen van de laatste jaren. Als iemand dat wel heeft wil ik het zeker toevoegen.
 
Ik heb begrepen dat er geen nieuwe R1 ontwikkeld wordt en dat dat ook meteen inhoudt dat er geen Tracer1000 komt. Is blijkbaar te weinig markt voor. Elk jaar zijn er nieuwe geruchten en zelf photoshop foto’s van Tracer1000’s.
Wel zou er een nieuw soort automaat komen. Wanneer en hoe of wat is mij niet bekend.
 
Qua kleuren/veranderingen van de nieuwe model jaren bedoel je?

Dat wil ik wel. Maar ik heb eerlijk gezegd niet het overzicht van de exacte veranderingen van de laatste jaren. Als iemand dat wel heeft wil ik het zeker toevoegen.
Idd, kleurstellingen, uitvoering (9gt, 9gt+), updates.....

Ik weet eigenlijk alleen van het andere cockpit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan