Nou als je hier een kijkje neemt is BMW echt niet alleen met de recalls....
Motorcycle recalls - FEMA
Motorcycle recalls - FEMA
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Denk zelf dat dit normaal is geworden, als een toeleverancier faalt, gaat het in de hele keten mis met bijbehorende kosten die op voorhand al ingecalculeerd zijn. Voorbeeld zijn die hayes remklauwen.Nou als je hier een kijkje neemt is BMW echt niet alleen met de recalls....
Motorcycle recalls - FEMA
Denk zelf dat dit normaal is geworden, als een toeleverancier faalt, gaat het in de hele keten mis met bijbehorende kosten die op voorhand al ingecalculeerd zijn. Voorbeeld zijn die hayes remklauwen.
Echter dat beluchtingsgaatje boren in cardan behuizing, en de cardan an sich is een engineerfout.
Die achterrem, dat is tot nu toe nog steeds niet opgelost, alleen maar pappen en nat houden door " gratis" te ontluchten en of doorspoelen als je garantie hebt.
Klopt, en in feite is er nog veel meer dat niet zo " fraai " is.
Ik gebruik niet zoveel de achterrem, maar die van mijn GS hoort tov mijn vorige motoren thuis in de categorie bagger. Nog nooit zon slap ding gehad. En toen ik mij ging verdiepen blijkt dit al jaren een vet probleen te zijn...afgelopen jaar al 2x gratis ontlucht en doorgespoeld.
Wat ik ook vreemd vind is dat mijn ESA met duo erop niet in de stand road kan...foutmelding. ik moet dan weer aan uit zetten, vering omhoog en dan gaat storingsmelding weg. Div keren afgesteld maar nope het werkt niet.
Ga ik meteen in stand dynamic is er niks aan de hand. Ze krijgen dat niet opgelost. Soit wij rijden sowieso bijna altijd dynamic.
En over het debacle met de lekkende hayes remklauwen zullen we het maar niet hebben. En dat gaatje wat geboord werd in de cardanbehuizing waarin dat eendebekje werd gestopt is een mcgyver oplossing...eigenlijk belachelijk.
De zijstandaard die scheef ging staan kwam zelden voor zei men en dat bijna een jaar wachten op de juiste koplamp....was een wereldwijd chipprobleem ??? Of werden ze in de oekraine geassembleerd ?
En gelukkig geen navigator erbij gekocht, anders had ik daar ook nog lol van.
Al met al heb ik met deze premium motor al meer akkefietjes en recalls gehad dan met al mijn motoren de afgelopen 25 jaar.
Ik heb nog niks hoeven te betalen, maar had dit niet van BMW verwacht.
Ben er ook tevreden over, maar in het begin, eigenlijk vanaf dag 1, zweten ze.Ik heb de Hayes en ben er zeer tevreden over, geen problemen en remmen mijn inziens beter als de Brembo.
Dat ding achter heeft nogal last van lucht in het systeem, de remdruk is niet echt geweldig achter !. Na ontluchten en of doorspoelen bij dealer gaat het weer een poosje goed maar herhaalt zich. Met googlen gezien dat dit fenomeen al een aantal jaren speelt, bmw ermee bekend is, dat de,dealer bij klachten op kosten van bmw het circuit doorspoeld of ontlucht.Ik weet niet wat je met je achterrem hebt?
Bij mij is er nog nooit wat met de achterrem van de 1250, 1200 gedaan buiten blok en schijfwissel.
Vind het bijzonder kwalijk dat men geen aangepaste onderdelen heeft uit gebracht , hoelang maken ze al deze cilinders in deze constructie ?Ben er ook tevreden over, maar in het begin, eigenlijk vanaf dag 1, zweten ze.
Pas na een paar honderd km verdween het, kwam weer beetje terug en nu is het zweten volledig gestopt.
Ik weet echter dat er heel veel bleven lekken, vervangen werden, weer lekten, uiteindelijk vervangen werden door brembos.
Dat ding achter heeft nogal last van lucht in het systeem, de remdruk is niet echt geweldig achter !. Na ontluchten en of doorspoelen bij dealer gaat het weer een poosje goed maar herhaalt zich. Met googlen gezien dat dit fenomeen al een aantal jaren speelt, bmw ermee bekend is, dat de,dealer bij klachten op kosten van bmw het circuit doorspoeld of ontlucht.
Tussentijds helpt het om gedurende de nacht een gewicht aan het rempedaal te hangen, de luchtbellen verdwijnen dan weer tijdelijk. Zou te maken hebben met een soort cavitatie in de abs pomp.
Bedankt voor je reactie! Een gebruikte akra voor een 1300 is lastig te vinden denk ik..Ik zou op zoek gaan naar een gebruikte akra en de originele demper thuis op de plank leggen.
komt wel , als het echt zo erg is zullen veel mensen wel andere dempers kopen en de andere op MP zettenBedankt voor je reactie! Een gebruikte akra voor een 1300 is lastig te vinden denk ik..
Het was me niet duidelijk dat je een 1300 had, ik zie geen afbeeldingen bij je post staan.Bedankt voor je reactie! Een gebruikte akra voor een 1300 is lastig te vinden denk ik..
Origineel geluid van een 1300 is echt niet mis hoor, in naam van hen die graag over de kleine weggetjes blijven rijden; laat die demper zoals die is!binnenkort ook GS rijder, heeft iemand een idee hoe en of de dempers uit de uitlaat kunnen worden gehaald? Hij klinkt nu echt als een stofzuiger..., ben benieuwd hoe het zonder klinkt. Hopelijk zonder een asociaal geluid. Tot zover kan ik er niks over vinden op youtube/forum.
Idd. de standaarddemper is kwa geluid echt niet minder dan die dubbele Akra (scheelt ook nog zo'n EUR 1100,-)Origineel geluid van een 1300 is echt niet mis hoor, in naam van hen die graag over de kleine weggetjes blijven rijden; laat die demper zoals die is!
Inderdaad, dat ding maakt een stom geluid, zou me schamen om met zoiets rond te rijden. Een echte kerel rijdt zonder dempers.binnenkort ook GS rijder, heeft iemand een idee hoe en of de dempers uit de uitlaat kunnen worden gehaald? Hij klinkt nu echt als een stofzuiger..., ben benieuwd hoe het zonder klinkt. Hopelijk zonder een asociaal geluid. Tot zover kan ik er niks over vinden op youtube/forum.
Volgens mij is dat nu het geval, origineel en gekeurd volgens EURO5+. We gaan het binnenkort bekijken. Anders toch maar gaatjes in de helm prikken.@Hendrikus.1
Los van de discussie over blèhr-pijpen onder de motor.
Ik verwacht dat de DB killer zoals we die vroeger kenden, welke je er uit kon halen door een popnagel door te boren, niet meer bestaat.
De Europeesche regels zijn streng genoeg geworden dat het pijpje nu een integraal onderdeel van de demper is. Geluidsproductie is uiteindrlijk ook een soort van milieuvervuiling en je weet hoe Europa daar over denkt...
Ik heb de demper zelf niet gezien maar ik verwacht geen simpele fix voor wat jij graag wil doen.
En om nu te gaan slijpen in een nieuwe demper zou ik toch zonde vinden.
Blijft over de tip van @Woekie om zonder oordoppen te gaan rijden