Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Idd levensgevaarlijk om daar zo hard te rijden :N prima weg om erbij gejast te worden :r
Nou ja aan de andere kant snap ik wel dat dit geen 130km/h weg is gezien de bomen aan de ene kant en de sloot aan de andere kant, beide zaken vrij dicht tegen de weg aan.

Zolang je de enige op de weg bent en rechtdoor gaat maakt het niet veel uit of je hier nu 140km/h rijdt of 60km/h mijn inziens, maarja offcieel macht het niet, dus foei.

Inderdaad een mooie rechte weg om mensen makkelijk op de bond te kunnen slingeren. :S

Hopelijk valt de financiële schade straks een beetje mee....:S
 
143 km/u in een 60 zone. 83 te snel na meetcorrectie.

Hier ben ik gelaserd. Net als hier op de foto was de weg ook compleet leeg. Bij de rode pijl stond een ongemarkeerde auto op de brug over de vaart. Ik hielt in omdat ik dacht die kan dadelijk mijn weg op komen. Zag wat later dat hij daar geparkeerd stond. Rare plaats vond ik nog.

Bekijk bijlage 1959681
Bewust een risico genomen dus. En dat heeft dan fout uitgepakt. Dure les
 
Bewust een risico genomen dus. En dat heeft dan fout uitgepakt. Dure les
Nou ja risico genomen. Als je er vanuit gaat dat er bekeurt wordt om gevaarlijke situaties de kop in te drukken en te voorkomen, verwacht je ze niet direct op zo'n leeg weggetje ergens in de polder. Maar zoals we allemaal weten gaat het vaak helaas niet om het gevaar maar meer om het vullen van de staatskas.

Persoonlijk vind ik als de weg leeg is er weinig gevaarzetting is en dat je op deze weg ook prima 140km/h zou kunnen rijden zonder dat je iemand anders in gevaar brengt. Nu krijg je een boete onder het mom "gevaarlijk" en dat zie ik niet zo of er nu op deze lege geasfalteerde weg 140km/h wordt gereden of 140km/h op een lege A2 dat maakt in mijn ogen geen verschil.

Echter als je door wat voor reden dan ook van de weg af raakt zou ik het niet gek vinden als je dan zelf voor alle kosten op mag draaien, mits je het overleeft natuurlijk.
 
Ik zie het altijd anders. We hebben hier ook een paar wegen waar het best lekker rijden is. Daar rij ik ook te hard, maar wel dusdanig dat het me niet al te veel zal kosten, mochten ze er met een lasergun staan. En al helemaal niet dusdanig hard dat het mijn rijbewijs zou kosten.
ik heb al lang niet meer de illusie dat er geflitst wordt om verkeersveiligheid. Op de N280 bij Baexem staat een flitspaal op het enig stuk tussen Baexem en de A2 waar je een veilig kunt inhalen omdat je daar gewoon een goed overzicht hebt. Waarom zou daar dan juist een flitspaal staan denk je. En zo zijn er wel meer plekken waarvan je denkt, waarom zouden ze hier nu flitsen.

Dus ja, als je weet dat je op een weg maar 60 mag, maar 140 rijdt omdat jij denkt dat het wel veilig kan, dan neem je in mijn ogen bewust een risico op een hoge boete of inname van je rijbewijs.
 
143 km/u in een 60 zone. 83 te snel na meetcorrectie.

Hier ben ik gelaserd. Net als hier op de foto was de weg ook compleet leeg. Bij de rode pijl stond een ongemarkeerde auto op de brug over de vaart. Ik hielt in omdat ik dacht die kan dadelijk mijn weg op komen. Zag wat later dat hij daar geparkeerd stond. Rare plaats vond ik nog.

Bekijk bijlage 1959681
Baalen.
Sterkte.
 
Ik zie het altijd anders. We hebben hier ook een paar wegen waar het best lekker rijden is. Daar rij ik ook te hard, maar wel dusdanig dat het me niet al te veel zal kosten, mochten ze er met een lasergun staan. En al helemaal niet dusdanig hard dat het mijn rijbewijs zou kosten.
ik heb al lang niet meer de illusie dat er geflitst wordt om verkeersveiligheid. Op de N280 bij Baexem staat een flitspaal op het enig stuk tussen Baexem en de A2 waar je een veilig kunt inhalen omdat je daar gewoon een goed overzicht hebt. Waarom zou daar dan juist een flitspaal staan denk je. En zo zijn er wel meer plekken waarvan je denkt, waarom zouden ze hier nu flitsen.

Dus ja, als je weet dat je op een weg maar 60 mag, maar 140 rijdt omdat jij denkt dat het wel veilig kan, dan neem je in mijn ogen bewust een risico op een hoge boete of inname van je rijbewijs.
Dat was voor mij reden om een wat tragere motor te kopen ,t ding loopt gewoon niet zo hard als mijn vorige en dat bevalt :t
 
geloof me, zelfs met een oude-lullenmotor kan je (veels) te hard gaan...

Gistermiddag stond er een mobile controle aan de lozerlaan (die naam ook...),
typisch zo'n weg waar je als je je aan de Vmax houd, wordt opgeduwd door petjes enzo.
ik zag iets "ongebruikelijks" op de middenberm staan, en bleef op 55 hangen.
toen de achterligger het in de gaten kreeg ging die in de remmen.

Op de meeste dagen zou ik daar doortrekken tot ongeveer 65-70,
zeker met een irritante bandklever of iets met slechte koplampen achter me.

foto: ongeveer op dit punt "vermoedde ik iets"... paar onder meter verder is een verhard stuk middenberm.
Screenshot 2024-01-05 at 16.04.37.png



Ander punt waar ik door local voor gewaarschuwd ben: N14, noordelijke rondweg DHg.
Maar ik heb daar zelf nog nooit controle zien staan hoewel ik er bijna dagelijks kom.
Op die N14 trouwens wel een keer in de Hubertustunnel door een ongemerkte politieauto gepakt, ddww.
 
en in het kader van "meegemaakt",
of beter "IRRITATIES"...

Slecht Afgestelde koplampen. Vooral in donker met Regen.
Daar is toch indertijd %$#%^& de APK voor bedacht ?

en Hopelijk vanaf volgende week weer "normaal verkeer" en iets minder zondagsrijders...
 
geloof me, zelfs met een oude-lullenmotor kan je (veels) te hard gaan...

Gistermiddag stond er een mobile controle aan de lozerlaan (die naam ook...),
typisch zo'n weg waar je als je je aan de Vmax houd, wordt opgeduwd door petjes enzo.
ik zag iets "ongebruikelijks" op de middenberm staan, en bleef op 55 hangen.
toen de achterligger het in de gaten kreeg ging die in de remmen.

Op de meeste dagen zou ik daar doortrekken tot ongeveer 65-70,
zeker met een irritante bandklever of iets met slechte koplampen achter me.

foto: ongeveer op dit punt "vermoedde ik iets"... paar onder meter verder is een verhard stuk middenberm.
Bekijk bijlage 1959746


Ander punt waar ik door local voor gewaarschuwd ben: N14, noordelijke rondweg DHg.
Maar ik heb daar zelf nog nooit controle zien staan hoewel ik er bijna dagelijks kom.
Op die N14 trouwens wel een keer in de Hubertustunnel door een ongemerkte politieauto gepakt, ddww.
Als je met dat hok wat ik nu heb je rbw kwijt raakt ben je wel erg dom bezig ,met t ding moet je wel je best doen en dat is :t
ik heb ook een hekel aan hoogtoerig gedoe dus dat scheelt ook en ik ben kaal
 
Ik vind dat ook maar een rare gewoonte. Spiegels rammen als motorrijder.
Überhaupt, aso gedrag.
Ik als niets vermoedende modelrijder zou zo maar afgerekent kunnen worden hierom......
Ik ben even de naam kwijt van deze gozer (volwassen man) maar de filmpjes die hij op YT plaatst heb ik elke keer zoiets van : kijk eens even kritisch naar je eigen gedrag, ben op zoek naar problemen, of wat??

edit : ondertussen dit topic verder doorgelezen, en de discussie, kan ik me helemaal in vinden.
echt groot deel van de filmpjes erger ik me aan hem, en wil je in zijn helm schreeuwen : doe ff normaal man !!

vroegah werd door mijn rijinstructeur al duidelijk gemaakt, dat je als motorrijder misschien gelijk hebt, maar dat je daar op je uitvaart zoveel aan hebt ……
 
Laatst bewerkt:
143 km/u in een 60 zone. 83 te snel na meetcorrectie.

Hier ben ik gelaserd. Net als hier op de foto was de weg ook compleet leeg. Bij de rode pijl stond een ongemarkeerde auto op de brug over de vaart. Ik hielt in omdat ik dacht die kan dadelijk mijn weg op komen. Zag wat later dat hij daar geparkeerd stond. Rare plaats vond ik nog.

Bekijk bijlage 1959681
Als ik met hoge snelheid een bocht uitkom en ik zie zo'n lang recht stuk, dan ga ik 50 of 60 rijden, of ik ga weer terug.
 
Nee, ik heb rws vorige week gevraagd naar de voortgang, de dame gaf aan te wachten op externe informatie, ik zou afgelopen week meer horen. Niet gebeurd, maandag of dinsdag maar weer mailen.

Thanks voor de interesse!
Wordt vervolgd.
Een update, nog steeds geen stap verder met RWS en aannemer. Ik heb nu m'n rechtsbijstandverzekering erop gezet. Ik ben (natuurlijk) bij ANWB verzekerd, de verkeersexperts duiken erop. Wordt wederom vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
geloof me, zelfs met een oude-lullenmotor kan je (veels) te hard gaan...

Gistermiddag stond er een mobile controle aan de lozerlaan (die naam ook...),
typisch zo'n weg waar je als je je aan de Vmax houd, wordt opgeduwd door petjes enzo.
ik zag iets "ongebruikelijks" op de middenberm staan, en bleef op 55 hangen.
toen de achterligger het in de gaten kreeg ging die in de remmen.

Op de meeste dagen zou ik daar doortrekken tot ongeveer 65-70,
zeker met een irritante bandklever of iets met slechte koplampen achter me.

foto: ongeveer op dit punt "vermoedde ik iets"... paar onder meter verder is een verhard stuk middenberm.
Bekijk bijlage 1959746


Ander punt waar ik door local voor gewaarschuwd ben: N14, noordelijke rondweg DHg.
Maar ik heb daar zelf nog nooit controle zien staan hoewel ik er bijna dagelijks kom.
Op die N14 trouwens wel een keer in de Hubertustunnel door een ongemerkte politieauto gepakt, ddww.
Dat is sowieso een berucht stukje. Gescheiden rijbanen, dikke middenberm, 2x 2 stroken, geen zijweg te bekennen, en 50 km/u omdat het binnen de bebouwde kom is... Ze staan ook regelmatig op dat roestige viaduct halverwege. Mijns inziens zouden ze daar de maximumsnelheid omhoog moeten doen, 50 gaat daar nergens over.
 
Dat is sowieso een berucht stukje. Gescheiden rijbanen, dikke middenberm, 2x 2 stroken, geen zijweg te bekennen, en 50 km/u omdat het binnen de bebouwde kom is... Ze staan ook regelmatig op dat roestige viaduct halverwege. Mijns inziens zouden ze daar de maximumsnelheid omhoog moeten doen, 50 gaat daar nergens over.
Als de inrichting van de weg een hogere snelheid dan 50 makkelijk maakt kan je bezwaren aantekenen.
Er is dacht ik een uitspraak over...
Wel van de vorige eeuw.
 
Terug
Bovenaan Onderaan