Het MT-03 Topic deel VII: Tijd voor verandering

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je al van die iridium bougies geprobeerd? Helpt je aardig op weg en misschien eens euro 98 erin denderen. Jahaa, scheelt auch wieder.
 
Heb je al van die iridium bougies geprobeerd? Helpt je aardig op weg en misschien eens euro 98 erin denderen. Jahaa, scheelt auch wieder.


Maar dan wel echte euro 98 bij BP te krijgen, alle andere zijn nep 98 benzines!
 
Als je vanaf een 4-cil op een 1-cil gaat rijden is dat afzien. :}
Ik zou het geen afzien willen noemen. Zeker, het is totaal wat anders, maar daarom niet minder lekker. :)

Al blijf ik wat (top)vermogen missen... Ik houd de occasion markt voor de 07 in de gaten.
 
@hjr; Dat O2 bruggetje werkt niet, de enige werkende mods zijn dus die van Kevin en Dynojet. Ze verkoepn bruggetjes voor 15 euro ofzo. Werken niet.

Die uitdraai, is dat met en zonder powercommander?
Boven de 3250tpm zie ik geen verschil in koppel en pk's, wel loopt ie beter qua AFR (minder rijk), al schommelt ie nog aardig.

@FZS; heb geen iridium bougie geprobeerd, is nu niet echt nodig ook, omdat ie nu nagenoeg perfect loopt. Al doe ik er wel eentje in als die bougie vervangen moet worden. Ook nog geen euro 98 erin gedaan, kan ik wellicht een keer doen, maar nu dus niet (meer) nodig, die van mij loopt prima. Maar bedankt voor het meedenken!

Nu maar eens gaan sparen voor een andere uitlaat. :P
 
Ik zou het geen afzien willen noemen. Zeker, het is totaal wat anders, maar daarom niet minder lekker. :)

Al blijf ik wat (top)vermogen missen... Ik houd de occasion markt voor de 07 in de gaten.

Bij hogere snelheden op de snelweg is het met meer cilinders fijner. :) Binnendoor is de MT-03 echt leuker.

Ik neem binnenkort een MT-07 bij Yamaha mee, echter wel op 35kW. Wat betreft vermogen is 35kW wat mij betreft in Nederland voldoende om vlot te zijn. Geef mij maar veel koppel.
 
Ohja, de J0rdy manier om van te veel olie af te komen: In de pitbox de motor starten zonder oliedop er op :D

Wee degene die zijn MT-03 tweedehands geko... oh wacht :+

HEY! tis maar goed dat ik hier HEEL af en toe nog eens meelees....

maar dat is wel het voordeel van dat dry sump systeem, komt er vanzelf weer uit :$

gelukkig heb ik ook die traditie doorbroken, paar weken terug assen gedaan, en het rondje daarna is zonder kleerscheuren (of affikkende motoren) afgerond :X
 
Bij hogere snelheden op de snelweg is het met meer cilinders fijner. :) Binnendoor is de MT-03 echt leuker.
:^ Precies. Behalve als er een politieauto achter je rijdt. Ik ben gisteravond met exact 60 km/u naar huis gereden gesukkeld. B|
 
Laatst bewerkt:
@hjr; Dat O2 bruggetje werkt niet, de enige werkende mods zijn dus die van Kevin en Dynojet. Ze verkoepn bruggetjes voor 15 euro ofzo. Werken niet.

Die uitdraai, is dat met en zonder powercommander?
Boven de 3250tpm zie ik geen verschil in koppel en pk's, wel loopt ie beter qua AFR (minder rijk), al schommelt ie nog aardig.

Da's eerst (neem aan die met die slechtere AFR) met een gedownloadde mapping, daarna de getunede mapping.

Hier ter vergelijk een vermogenskromme uit een motorblaadje:

Grotefoto-VZXTNATZ.jpg


Ook geinig om te zien wat een verschillen er ontstaan: alle drie motoren gebruiken hetzelfde blok. Is alleen verschil in in- en uitlaattrajecten en afstelling injectie.

HJ
 
Goh dat is wel opvallend ja. Die Derbi is wel een heel mooi motortje :9~ , maar voor het blok hoef je het in dit geval dus niet te doen!
Edit: 't Zijn allemaal 4-kleppers zeker? Heeft alleen de SZR 5 kleppen met dit blok?
 
Laatst bewerkt:
Zo, die Derbi heeft een vieze dip in het koppelverloop!
Die Aprilia gaat er vandoor. Ziet er goed uit. En niet elk motorblok zal exact hetzelfde reageren, maar deze verschillen zijn best groot.

Ik zal 'm ook wel een keer op een bank zetten als ik me verveel, en dan met originele uitlaat en een keer een run met wat ik dan ook ga kopen. Al hoewel dat verschil niet groot zal zijn.
 
Zo, die Derbi heeft een vieze dip in het koppelverloop!
Die Aprilia gaat er vandoor. Ziet er goed uit. En niet elk motorblok zal exact hetzelfde reageren, maar deze verschillen zijn best groot.

Ik zal 'm ook wel een keer op een bank zetten als ik me verveel, en dan met originele uitlaat en een keer een run met wat ik dan ook ga kopen. Al hoewel dat verschil niet groot zal zijn.

UY025L7_maxpower_dy.jpg


UY025L7_maxtorque_dy.jpg


Niet schokkend inderdaad, helemaal als je goed naar de schaalverdeling kijkt.
 
Goh dat is wel opvallend ja. Die Derbi is wel een heel mooi motortje :9~ , maar voor het blok hoef je het in dit geval dus niet te doen!
Edit: 't Zijn allemaal 4-kleppers zeker? Heeft alleen de SZR 5 kleppen met dit blok?


Het zijn exact dezelfde blokken. Deze werden/worden gemaakt door Minarelli http://www.minarelli.com/prodottieng.html in Italie.

De 5 klepper wordt niet meer gemaakt en is idd een tijdje gebruikt oa voor de SZR660 en XTZ660

Hier nog wat andere 1 cilinders ter vergelijking:
2008-ktm-690-smc-3_460x0w.jpg


HJ
 
Laatst bewerkt:
Alleen de injectie is bij de mulhacen iets anders, in elk geval andere pomp. Snap je ook niet, want het is toch slimmer iets identieks te nemen aan die van de meest verkochtte.
En ja het is een mooi ding.
 
Berg Ram, wat een diep, donker geluid in de Takkoni's. Ik zag je rijden voor het station in Amersfoort.
 
Nee, ik werk in Amersfoort. Ik was onderweg naar de auto, die staat achter het station.

Ik was positief verrast door het geluid. Zag ik trouwens goed dat je Xenon hebt?
 
Nee, ik werk in Amersfoort. Ik was onderweg naar de auto, die staat achter het station.

Ik was positief verrast door het geluid. Zag ik trouwens goed dat je Xenon hebt?

Ja ik ook, het is veel leuker rijden met wat meer geluid en als ik me hoorbaar moet maken in bepaalde situaties is dat ook niet overbodig })

6500K Xenon kit erin gezet toen ik hem in februari had idd veel beter verlicht, ik ben beter te zien en het staat gewoon luxe
 
Ik snap nu waarom de tank niet zo groot is als 'ie lijkt... Daar zit de accu! Best aparte plek.

IMG_1491.jpg


De tank moest er af om de gear indicator netjes te plaatsen. 8-)

IMG_1496.jpg


En verder is het een internationaal gebeuren:

IMG_1495.jpg


- handguards met deflectors uit Engeland
- carbon flyscreen uit Spanje
- radiator shields, uit productie en niet meer leverbaar. Na lang zoeken een zaak gevonden die ze nog op voorraad had... in Australië. :o

Verder nog het luchtfilter vervangen en de AIS afgeplakt.
Er liggen nog titanium boutjes te wachten voor de remschijven, om de huidige roestige exemplaren te vervangen. Deze waren net zo duur als originele bij de dealer, dus ja, dan doen we het direct goed natuurlijk. *D
 
Ah, mooie foto van wat er onder de tank zit. Ik moet denk ik volgend weekend aan de slag om die Optimate-kabel te vervangen die er nu aan hangt. Mijn MT-03 staat nu bij de importeur, dus kan het dit weekend niet doen.

Die valdoppen, is dat nog wat? Kan je een foto laten zien hoe die links bevestigd zit en met name de ruimte tussen toeter en valdop? Ik heb daar namelijk mijn o2-controller ongeveer zitten en zit wel te denken aan doppen.

Wat voor tubulaire sleutel heb je daar aan je bos hangen? Voor een simpel schijfslotje ofzo? Je weet dat die dingen geen ART-goedkeuring meer hebben?
 
De tank moest er af om de gear indicator netjes te plaatsen. 8-)

Hey tarwetijger, ik heb vanaf het begin dat ik een mt 03 heb, een gear indicator liggen. De speedsensor kon ik wel vinden, maar de pik-up van de krukas niet
Waar heb jij die gevonden?
 
@monomuis: met de tank er af kun je eigenlijk overal bij.
Het is wel even prutsen want de slangen moeten los onder de tank. Daarvoor wil je de zijkapjes er eigenlijk af hebben maar daar zit ook een boutje aan de binnenkant.

Alleen voor het kleppen stellen zal ie nog verder uit elkaar moeten.

De valdoppen zijn wel okay. Origineel Yamaha en ze zitten om een aantal framebuizen heen. Ze hadden wat verder uit mogen steken maar ik neem aan dat daar over nagedacht is.
Ik zal nog een foto maken van de valdop/claxon.

Oh ja, zo viel het me wel op dat het frame gevoelig is voor roest! Her en der begint het nu al. :/

Mooi woord, tubulair! Is inderdaad van een schijfremslotje.
Geen ART meer wist ik niet maar verbaasd me niet aangezien je ze met een balpen open schijnt te kunnen maken.

@yo_gast: Niet. :) dit type zit op de neutraalschakelaar met extra contactjes voor de versnellingen. Hij ziet dus daadwerkelijk in welke versnelling de bak staat, ook als je stil staat of als de motor niet draait.
Ik heb wel een WPHB, ik kan even kijken of het daar in staat.
 
Laatst bewerkt:
Netjes weggewerkt, die gear indicator.

Ik heb ooit eens die valdoppen gehad, gemonteerd en er meteen weer afgehaald. Ik vond het geen gezicht. :)
Het functionele aspect geloof ik wel, maar hoop ze niet nodig te hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan