ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Goedemiddag allen...

Weet iemand hier toevallig het kleur nr van de lime green die er op de zx10r van 2004 zit??
Ik heb mijn seatcover inmiddels zo ver klaar dat ik aan de spuitplamuur, en daarna dus aflak toe kom..
IMG-20190214-WA0014.jpeg
IMG-20190214-WA0016.jpeg
IMG-20190214-WA0014.jpeg
 
Ik kan het KHI nummer voor je achterhalen Jeroen ( kan je zelf ook )
Zal dan wel omgezet moeten worden naar ral
schijnen ook gespecialiceerde bedrijven voor te zijn maar daar ben ik nu de naam van kwijt
 
Ik kan het KHI nummer voor je achterhalen Jeroen ( kan je zelf ook )
Zal dan wel omgezet moeten worden naar ral
schijnen ook gespecialiceerde bedrijven voor te zijn maar daar ben ik nu de naam van kwijt
Ik denk niet dat je ral nr gaat vinden, ik heb het ooit eens gespoten voor een 2004 en dat was eerst een gele onderlaag erop en dan het groen erop. Verf was van het merk sikkens en had ik op staal laten maken.
 
Ik denk niet dat je ral nr gaat vinden, ik heb het ooit eens gespoten voor een 2004 en dat was eerst een gele onderlaag erop en dan het groen erop. Verf was van het merk sikkens en had ik op staal laten maken.
Ik kan het KHI nummer voor je achterhalen Jeroen ( kan je zelf ook )
Zal dan wel omgezet moeten worden naar ral
schijnen ook gespecialiceerde bedrijven voor te zijn maar daar ben ik nu de naam van kwijt
Je kan een kleurnr. niet zomaar omzetten naar Ral,waaier is heel beperkt en Ralnummers worden maar zelden gebruikt met spuitwerk.Tis meer voor de schilders zoals ik.
 
Ik denk niet dat je ral nr gaat vinden, ik heb het ooit eens gespoten voor een 2004 en dat was eerst een gele onderlaag erop en dan het groen erop. Verf was van het merk sikkens en had ik op staal laten maken.

Klopt onderlaag speelt mee voor het eindresultaat! Sikkens werkt ook niet met Ral nummers dus daarom is het ook haast niet te koppelen zoals Hans al zegt.
Je kan een kleurnr. niet zomaar omzetten naar Ral,waaier is heel beperkt en Ralnummers worden maar zelden gebruikt met spuitwerk.Tis meer voor de schilders zoals ik.

Klopt helemaal hoor hans!
Toeval wil dat ik Jeroen ( tall one ) ken en een beetje weet wat hij van plan is..
Hij wil een spuitbus met die kleur hebben en vaak kun je met een ral nr wel weer omnummeren naar bv. Motip bussen etc.



Enige juiste manier voor zover ik weet : meting laten doen en lak laten maken.

Is er trouwens niemand die zo weet welk bedrijf/site ik bedoelde ??
 
Klopt onderlaag speelt mee voor het eindresultaat! Sikkens werkt ook niet met Ral nummers dus daarom is het ook haast niet te koppelen zoals Hans al zegt.

Klopt helemaal hoor hans!
Toeval wil dat ik Jeroen ( tall one ) ken en een beetje weet wat hij van plan is..
Hij wil een spuitbus met die kleur hebben en vaak kun je met een ral nr wel weer omnummeren naar bv. Motip bussen etc.



Enige juiste manier voor zover ik weet : meting laten doen en lak laten maken.

Is er trouwens niemand die zo weet welk bedrijf/site ik bedoelde ??
Ral nummers heeft niks met een merk te maken, een ral nummer is gewoon een kleurcode. Vb de ziekenwagens zijn in een ral kleur gespoten.
 
Ral nummers heeft niks met een merk te maken, een ral nummer is gewoon een kleurcode. Vb de ziekenwagens zijn in een ral kleur gespoten.
Heel veel verf word verkocht onder ral nummers ;) bijvoorbeeld wijzonol

Ene merk gebruikt ral nummers en een ander gebruikt eigen nummers / codes
 
Heel veel verf word verkocht onder ral nummers ;) bijvoorbeeld wijzonol

Ene merk gebruikt ral nummers en een ander gebruikt eigen nummers / codes
Geef mij dan de ral nr van de kleurcode 744 en KY0. Zal je niet vinden, zijn gewoon 2 kleurcodes van kleur van wagens.Nog eens een ralnr is een KLEURCODE. De meeste ralnr zijn effe kleuren (niet allemaal).
 
RAL is Duits, daar hebben die Jappaners niets mee te maken.
Sowiesie oppassen met dat Lime green omdat het in 2004/2005 anders is geworden.
P1050225C.jpg

Beide motoren hebben de originele Kawasaki lak en zijn toch duidelijk anders. En dat is niet omdat die 7 zo verkleurd is.
 
Geef mij dan de ral nr van de kleurcode 744 en KY0. Zal je niet vinden, zijn gewoon 2 kleurcodes van kleur van wagens.Nog eens een ralnr is een KLEURCODE. De meeste ralnr zijn effe kleuren (niet allemaal).
Je hebt zeker gelijk hoor ! Denk dat we elkaar alleen niet helemaal goed begrijpen/begrepen..
De kawa kleur zit niet in de RAL waaier en zo ontbreken er nog veel meer ;)

Waar ik op doelde is dat ik de kawa code kan vinden ( kan iedereen btw :P ) en dat je die zou omnummeren naar een ral nummer ( iets in de richting van 6038 bijvoorbeeld ?!) En je van daaruit weer verder/makkelijker kan zoeken of wat meer keuzes krijgt.
Inmiddels ook al even met tall one gesproken en hem uitgelegd wat ik bedoelde en tot de conclusie gekomen dat het niet werkt.

Inmiddels wel de pagina gevonden die ik in gedachten had alleen zijn daar wisselende verhalen over te vinden.. wat ik ook niet wist.

RAL is Duits, daar hebben die Jappaners niets mee te maken.
Sowiesie oppassen met dat Lime green omdat het in 2004/2005 anders is geworden.
Bekijk bijlage 1357339
Beide motoren hebben de originele Kawasaki lak en zijn toch duidelijk anders. En dat is niet omdat die 7 zo verkleurd is.

Zx10r van 04/05 heeft sowieso een andere kleur groen voor zover ik weet.. vanaf 06 weer een andere tint.
Jaren 90 fietsen lijken wel vaak allemaal dezelfde kleur te hebben, al dan niet verkleurd ;)
 
......


Zx10r van 04/05 heeft sowieso een andere kleur groen voor zover ik weet.. vanaf 06 weer een andere tint.
...

Ja was me ook opgevallen:heb hier een 2003 zx6r staan naast de zx10 van 07 en daar zit gewoon echt kleurverschil in onderling. Nieuwe kleur lijkt feller, 'harder' te zijn?
Anyway om zeker te zijn dat je de juiste kleur krijgt is laten scannen van een goed deeltje en dan aanmaken op maat mi de enige optie.

Grtz,fRank
 
In ieder geval bedankt voor alle input!!

Als ik op rsmotorpaint kijk, zegt hun systeem dat het kawa limegroen van 96 tot 2005 hetzelfde is... (ik zeg niet dat dat zo is)

Het vervelende geval wil, dat er een imitatie kappen set op de motor zit (eerdere schade gehad, wist ik van) die helemaal verkleurd is, het enige op de motor wat nog de originele kleur heeft is de tank... die is nogal lastig op te sturen als staaltje hahaha...
Niet iedere verf leverancier werkt met dezelfde kwaliteit producten dat maakt het in de buurt lastig om aan spuitbussen in kleur te komen.
 
In ieder geval bedankt voor alle input!!

Als ik op rsmotorpaint kijk, zegt hun systeem dat het kawa limegroen van 96 tot 2005 hetzelfde is... (ik zeg niet dat dat zo is)

Het vervelende geval wil, dat er een imitatie kappen set op de motor zit (eerdere schade gehad, wist ik van) die helemaal verkleurd is, het enige op de motor wat nog de originele kleur heeft is de tank... die is nogal lastig op te sturen als staaltje hahaha...
Niet iedere verf leverancier werkt met dezelfde kwaliteit producten dat maakt het in de buurt lastig om aan spuitbussen in kleur te komen.

Je kan ook via japarts verf kopen. Ook in spuitbus, kleur kun je via bouwjaar/type vinden.

Sommige limes hebben een meerlaags systeem (eerst wit dan geel en vervolgens groen)
 
In ieder geval bedankt voor alle input!!

Als ik op rsmotorpaint kijk, zegt hun systeem dat het kawa limegroen van 96 tot 2005 hetzelfde is... (ik zeg niet dat dat zo is)

Het vervelende geval wil, dat er een imitatie kappen set op de motor zit (eerdere schade gehad, wist ik van) die helemaal verkleurd is, het enige op de motor wat nog de originele kleur heeft is de tank... die is nogal lastig op te sturen als staaltje hahaha...
Niet iedere verf leverancier werkt met dezelfde kwaliteit producten dat maakt het in de buurt lastig om aan spuitbussen in kleur te komen.

Waarom ga je niet gewoon naar een spuiter ipv het zelf te doen ?

Je zegt dat er al kleurverschil is met de kappen en de tank, als je dan je seatcover in de kleur van je tank (originele kleur) spuit heb je toch weer kleurverschil met de rest van het kontdeel (imitatie) :? of ik kan het missen hebben ;)

Zo`n seatcover laten spuiten zal toch niet zo veel kosten :+
 
Laatst bewerkt:
Heel veel verf word verkocht onder ral nummers ;) bijvoorbeeld wijzonol

Ene merk gebruikt ral nummers en een ander gebruikt eigen nummers / codes
Elk merk heeft ralnrs en die is voor elk merk hezelfde.Ben bijna 40 jaar schilder dus😜
Maar ook elk merk heeft zijn eigen waaier met bijbehorende kleurcodes en die kun je niet omzetten naar Ral maar hooguit benaderen.Ral is maar een beperkte waaier terwijl een Sikkens waaier honderden kleuren heeft en dan hebben ze ook nog een aantal waaiers.
 
Elk merk heeft ralnrs en die is voor elk merk hezelfde.Ben bijna 40 jaar schilder dus😜
Maar ook elk merk heeft zijn eigen waaier met bijbehorende kleurcodes en die kun je niet omzetten naar Ral maar hooguit benaderen.Ral is maar een beperkte waaier terwijl een Sikkens waaier honderden kleuren heeft en dan hebben ze ook nog een aantal waaiers.


dat is dus wat ik bedoelde hans ;) een kleur in de ral waaietr zoeken die dicht bij kawa groen komt.. uitleg was gewoon beroerd :P
04/05 is trouwens 1ste gen he.. is gewoon zelfde kleur
denk dat je 06 bedoeld?
 
Waarom ga je niet gewoon naar een spuiter ipv het zelf te doen ?

Je zegt dat er al kleurverschil is met de kappen en de tank, als je dan je seatcover in de kleur van je tank (originele kleur) spuit heb je toch weer kleurverschil met de rest van het kontdeel (imitatie) :? of ik kan het missen hebben ;)

Zo`n seatcover laten spuiten zal toch niet zo veel kosten :+


Omdat ik er over zit te denken om de kappen allemaal te spuiten, dus dan heb ik de seatcover al wel in de goeie kleur.
:Y
 
dat is dus wat ik bedoelde hans ;) een kleur in de ral waaietr zoeken die dicht bij kawa groen komt.. uitleg was gewoon beroerd :P
04/05 is trouwens 1ste gen he.. is gewoon zelfde kleur
denk dat je 06 bedoeld?
Nee,2004 en 5 zijn verschillend.2005 is meer limegreen dan 2004.Vergeet niet,ik heb ze allebei;)
Hier kan je het napluizen.2004 groene tank bijv. is ander nr. dan 2005 en zelfs bij 2005 tank zijn er 2 verschillende nummers voor groene tank.
Kawasaki - ZX 1000 NINJA ZX-10R - (C2) C2 2005 - FUEL TANK - Parts
 
Laatst bewerkt:
Nog 2 stuks Proti titanium remblokpennen binnen gekregen voor Brembo achterremklauw.
Starlane dashboard is ook weer onderweg terug uit Italie,kregen het met lopende motor niet aan de praat en na uren bedrading uitpluizen blijkt dat bijgeleverde kabel verkeerd om was dus hoop dat het nu goed is.
0F4B3B49-2C12-4B70-8F85-B3EA53368EBE.jpeg
 
Mijn spanningsregelaar is defect geraakt afgelopen weekend.

Nu zie ik op internet diverse spanningsregelaars, Jullie enig idee of de spanningsregelaar van 2006-2007 ook op het 2008-2010 model past (en werkt)?
Tweedehands zie ik ze voor 40 euro en nieuwprijs is 102.

Ze zien er precies hetzelfde uit, maar wellicht is er binnen de behuizing wat anders gaande waar ik niet van af weet.

Bedankt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan