Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

ZX-12R topic " Deel 3 "

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat ook een leuk stuk is om te rijden, is de aansluiting A30 op de A12.

Verkeerslpein bij EDE.

Alle aansluitingen zijn leuk. Ik vindt de mooiste . Die komende van Veenendaal de A30 op. (ri. Barneveld)
Je kan keren op de eerste af ritten.
De bocht ri. utrecht kun je pas bij veenendaal keren. dat elke keer een eind rijden.

LET OP HET IS INMIDDELS BEKEND BIJ ONZE VRIENDEN VAN KOOS SPEE.

Er wordt voortdurend gekontroleerd door motor agenten in uniform maar ook gecamoufleerd. Dan herken je ze aan de zilveren streep op de broek. En dienst botspet.
(zeker in het weekend met mooi weer.)
 
Donderdag reis ik af naar Le Mans, jawel, voor de 24hr! Op de ZX12, ga ik eens bekijken of die osco werkt! Gaat namelijk wel 2000 km worden.
 

Hee Groen, woon je in de buurt? Ik vind de leukste de afrit naar Ede bedrijventerrein. Eerst een mooie bocht naar rechts, omklappen en dan een leuke doordraaier naar links.
Uhh, en dat is dan vanaf de kant van B'veld.
 
Ohw ja, en wat ik deze keer ook ga proberen is of mijn leren pak droog blijft na de behandeling met tent-doek-spray! Ik heb namelijk héle slechte ervaringen met je pak goed invetten (toch nat)
 
Ohw ja, en wat ik deze keer ook ga proberen is of mijn leren pak droog blijft na de behandeling met tent-doek-spray! Ik heb namelijk héle slechte ervaringen met je pak goed invetten (toch nat)



in een leer pak wordt je toch altijd nat , volgens mij gaat het gewoon via de stiknaden
naar binnen toe.
In ieder geval heb je en mooie rit voor de boeg. (je moet gewoon zo'n regen overal over je pak aantrekken als het gaat regenen, die dingen kosten bij niks)
 
Tent doek pray zal ik wel nodig hebben as vrijdag op Assen.... regen regen regen en nog een regen... echt balen. Zal er denk ik terplekke nog maar even een setje regenbandjes op laten zetten want met die supercorsa's wordt het zeuren vrees ik. En anders dan maar hopen dat het de 23e wel droog blijft....!!!
 
hoi,
'k heb ff e.e.a. zitten lezen over de banden. Zelf heb ik dus ook absoluut geen lekker gevoel in de bochten. Mijn schaamrandjes (en geloof me ik schaam me daar DIEP voor) zijn links 1 en rechts -verklaarbaar door enkele uitglijders op die kant- ruim 2cm. Licht dus mede aan de dunlop 207 als ik dat hier zo lees?? (dacht al dat ik aan 't aftakelen was...).

Wat is volgens jullie de betere, zo niet de beste band ongeacht hoeveel km hij meegaat??
Is daar ook een leuk (lees prijsvriendelijk) adresje voor??
Zitten er ook zx12r rijders bij mij in de buurt (bergen lb)??

Oh ja, ik ben natuurlijk helemaal nieuw hier.......
 

Michelin Pilot Power 2CT 190/50 , www.rodamoto.net voor lage prijzen. (moet je wel een adresje hebben waar je ze erom kan laten leggen)
 
Welkom giapponese ik haal de Michelin Pilot Power 2CT 120-190/50 bij een bandenzaak in Kleve (Duitsland) voor net 300 euro incl. de/montage is ook voor jou niet zo ver rijden.
Er zijn regelmatig ritjes met de 12 dus je bent altijd welkom.
Als je nog vragen hebt horen we het wel.

Zagetta
 
Heej giapponese - welkom hier !

De beste band - ongeacht hoelang hij meegaat ?
Hmmm ... al eens aan een qualifier slick uit de MotoGP gedacht ?

Ik ben erg tevreden met mijn Bridgestone BT002 in 120/70-17 & 190/55-17, hij is in 3 verschillende compounds te krijgen, het is wel een echt racebandje met minimaal profiel voor de straat.
Vorig jaar reed ik een ochtend in de regen op Zandvoort en 's middags in de zon; beide prima, dus op straat zeker helemaal OK.

De originele Dunlop D207 heb ik ook gehad en dat is niet vergelijkbaar met de moderne bandjes - een andere generatie zegmaar. Het nieuwere rubber is zoveel beter geworden, maar niet altijd in maatje 200 voor de ZX-12R te krijgen.

Maandag kwam ik een zilvergrijze ZX-12R (model 2000) tegen in Den Haag op de Laan van NOI om 09.15 uur. Iemand van dit forum ?
 
Hey ik weet niet of iemand zich het nog herrinerd maar ik had een week of 3 gelede een post gedaan over het niet starte van de zx12 en dat dan het FI lampje ging branden .


Na 3 weken en toch wel wat miserie zijn we eropuit gekomen dat het de powercommander was , die si er nu tussenuit en hij doet het weer prima .
Ik hoop wel sinds dat de moto in garantie was dat de dealer me een nieuwe pc bezorgd .


Moet wel zeggen heb nu net 100 kmtjes gerede terug naar huis en eigenlijk merk ik geen verschil met pc erop of eraf maar jah wie weet hoelang hij al stuk was natuurlijk
 
Welkom op dit forum.

En banden, ja , dat is een heet hang ijzer op dit forum, zelf rij ik ook gewoon op de standaard dunlop`s, en er mankeert niks aan vind ik.

voor extreme rijstijl zullen er wel betere banden zijn, maar je moet weten waar je grenzen leggen.

En de schaamranden , ach ik rij ze van me zelf ook tot een cm van de rand, en het is maar net hoe je wilt rijden.
 
Welkom Giaponese.

Op deze topic wordt je niet afgerekend of aangekeken op de schaamrand van je achterband.

Ga je in de bocht je gewicht naar de binnenkant verplaatsen of je gaat iets naast de motor zitten dan blijft je motor iets meer recht op.
Ga je toch sneller door de bocht, en hou je schaamrand over.

Toch kun je in kombinatie met de schaamrand voor wel iets meer over de rijstijl van de bestuurder zeggen.

Wij hebben de nijging de motor de bocht in te sturen.(tegenstuur)
Het kan ook anders. Door je gewicht te verplaatsen (rechtdoor) valt de motor om. Hierdoor kom je op een kleinere cirkel van de band hierdoor wil de motor naar binnen en gaat een cirkel beschrijven (bocht) het stuur blijft dus rechtuit sturen en de motor volgt een andere lijn.

Met als gevolg dat je meer van de zijkant van de voorband gaat gebruiken.

Het laatste gaat vloeiender. en deze techniek wordt op het ciquit toegepast.
Het geeft in kombinatie met verplaatsing van het gewicht een hogere bochten snelheid.

Het vraagt wat oefening. En schrik niet de eerste keer dat je het probeert.
Je komt al heel snel in de binnenbocht in de problemen. Dat los je op door er iets gas bij te geven.
 
Laatst bewerkt:

He hallo... en welkom!

Ben zelf overgestapt van 207 op Pirelli Diablo en ook dat was wel een verschil.
Heb nu nog maar randjes van +/- 1cm over. Het komt ooit goed...
Helaas ben ik er zelf ook nog niet uit wat voor mij het beste werkt, rij toch de meeste km's rechtop (vaak ook met duo), dus het zal altijd wel een compromis band blijven.
Ik weet dat de zachtere band veel beter plakt in de bochten, maar die zijn ook zo op. ($$!)
Beetje tegenstrijdige belangen dus... blijft ook een eeuwig durende discussie volgens mij.
Ik hoor trouwens wel erg goede geluiden van de Pilot Pro's van Michelin, misschien dat ik die ook eens probeer.

Ik zie dat je uit Bergen komt. Ik kom zelf uit Cuijk, dus dat is redelijk in de buurt!
Steve-ZX12 komt uit Uden, ook dichtbij. We gaan wel eens samen rijden. Helaas dit jaar nog niet van gekomen. Misschien een leuke gelegenheid binnenkort een keer af te spreken.
Eerst ff piccie van je fiets natuurlijk.

Groet, Dino
 
Als ik alleen op straat zou rijden met de 12 betwijfel ik ook of ik de banden tot de rand zou gebruiken. Na een paar ongelukjes op de weg (zonder eigen schuld) ga je toch wat meer veiligheidsmarge inbouwen in je rijstijl en maximaal plat door de bocht past daar voor mij niet bij in elk geval.

Op het circuit is het een stuk prettiger; geen plotseling afslaande auto's of vrachtwagens die een halve band op de weg hebben achtergelaten, om nog maar te zwijgen over olie of diesel op af- en opritten en rotondes ...
En het is leuk om je motor een weekje later voor de motorzaak te parkeren met banden die de krullen nog OVER de rand heen hebben !

Geef mij maar af en toe een dagje circuit; lekker uitleven in je eigen tempo en je wordt er een stuk rustiger van op de openbare weg. Heerlijke uitlaatklep !


zolang je uitlaat niet teveel dB's maakt - tegenwoordig mag op het circuit bijna niks meer ..
 
Ik heb in ieder geval geen spijt met mijn overstap naar de MPP 2CT.
Heb er nu al wat meer km's opzitten en ben zeeeeeeeeeer tevreden.

Heb eindelijk ook de overstap gemaakt naar de pazzo's, vanavond erop gezet en binnenkort eens kijken hoe ze bevallen met het rijden. Qua gezicht is het zo wie zo al mooier.


 


ziet er goed uit sjeep, ben zelf ook heel tevreden over de pazzo's.
 
Hoi lui,

Heb een tijdje niets van me laten horen. Druk gehad met solliciteren en heb per 1 juli andere baan.
Tot die tijd vakantiedagen opmaken dus zal de komende 2 wk ook niet van me laten horen, ga met de familie in het koekblik naar Tsjechie.

Zagetta, Zou graag mee willen naar Cochem, vrouw wil niet mee dus 1 persoon. Laat maar ff weten of er nog plaats is.

M,n 12 staat nu bij de dealer om de probleempjes op te lossen. We zien wel wat het wordt, zal wel weer het nodige gaan kosten (je weet wel Bovag garantie..........)
Rijdt nu tijdelijk op een 600cc een-pitter van cagiva. Ook leuk, weer es wat anders, maar dan voor in de stad.

Zo, ga weer verder met inpakken, tot de volgende keer
 


Veel plezier bij je nieuwe baan, en zal mijn benieuwen wat ze er aan gaan doen.

fijne vakantie
 
Gefeliciteerd met je nieuwe baan potjepedis. Is tegenwoordig niet gemakkelijk om iets anders te vinden.
Denk dat Tsjechie je heel goed bevalt, ben er zelf al een paar keer geweest en vind het een prachtig en zeer goedkoop vakantieland. Zal over een jaar of 5-6 wel voorbij zijn want steeds meer mensen ontdekken het.

Als je nog info wilt hebben kun je even op mijn website kijken.
Diverse links en reis - camping verslagen over dit land
Welk stad/gebied ga je naar toe??
 
Bedankt voor alle vriendelijke reacties; 'k voel me meteen helemaal op m'n plek
Aangezien veel voorkeuren uitgaan naar mpp denk ik dat ik die eronder laat gooien.
Had ik ook op m'n laatste fiets (xj1300sp) en daar stuurde ik wel lekker mee ja.
Heeft iemand van jullie wel eens banden erop laten zetten die een paar circuitrondjes erop hadden zitten en hoe beviel/bevalt dat? Ik heb ze op de xj1300 gehad en dat ging prima, maar ja, die had ook maar 130pktjes Ik heb er 'n adresje voor en prijstechnisch is het natuurlijk reuze interessant.

Gisteren nog ff een stukje rondgestuurd en het valt me steeds meer op dat m'n fiets van voor begint te wiebelen als ik rond de 80 kom en het stuur losjes in de hand heb. Nou is het bandje niet meer de beste maar ik zit toch nog niet tot aan de nokjes.
Kan het ook nog aan het balhoofdlager liggen en kun je dat nastellen???

@groen: moet je me een keer laten zien die bochtentechniek van jou

@Dino: ik denk dat het gros van de rijders de meeste km's rechtop rijdt , ik ook dus.
Ik wil best een keer afspreken binnenkort; hier net over de grens hebben we veel minder snelheidsbeperkingen . Ik heb bijv. op de A57 dus ook m'n fiets uitgeprobeerd tussen Goch en Kevelaer. 335 op de teller en het gekke ding wilde nog vooruit, maar ik niet meer....

Nou lees ik overal dat de teller nogal afwijkt, alleen weet ik niet bij/vanaf welke snelheid dat is. In ieder geval niet bij 50 / 80 / 120 en ook niet bij 210 (als een MB snelheidsmeter dezelfde snelheid aangeeft meen je toch dat het behoorlijk klopt of niet ) Wat is jullie mening hierover??

Ik wil best een piccie plaatsen maar weet niet hoe ik zo een grote erop kan zetten

@dr.Kawa: Die veiligheidsmarge is er bij mij ook ingeslopen door de jaren heen. (pfff wat een ouwe-lullen-taal) Maar ja, je maakt zo toch het een en ander mee he.... . Ik was 2 weken geleden ff naar Uithoorn gereden. 'k vond het een beetje een tam feestje hoor (was er ook pas laat door die omleiding bij Den Bosch.. ). In ieder geval rijd ik daar rustig achterlangs van het industrieterrein af, moet rechts afslaan, komt er een heeeeele snelle jongen van rechts ultraplat door de binnenbocht en knalt dus bijna tegen me op . Zo iets doe ik dus niet. (uuuhhh.... iemand van hier soms ???) Ik wil best plat maar met aanvaardbaar risico.
Enne....circuit??? Ik heb nog nooit een circuit gezien (behalve op TV) dus laat staan erop gereden....het idee alleen al

Vraagje nog: wat is het voordeel van een Power-Commander??

@potjepedis: suc6 met je nieuwe baan. Ben zelf zzp-er dusssss..... geen baas voor mij!!


Groeten
 
Bedankt iedereen voor de goede wensen, Het zal zeker bevallen, ben al een paar keer in Tsjechie geweest, mooi weer en de bakermat van Pils (NB met een hoofdletter!!!)

Zgn dealer heeft nog niets gedaan . claimen dat het te druk is, toch raar als je al 3 weken van te voren hebt gemeld dat je je motor langs komt brengen voor diverse problemen . Slechte reclame dus voor Joppen Motoren uit Leende!!!!!!!!

Gjapponese, de MPP 2ct's bevallen mij zeer goed. Heb nu 1000 km gereden en heerlijk veel grip terwijl ik van supercorsa voor en gewone diablo achter af kom. NB edwin, ik geloof dat je net supercorsa's hebt laten zetten, tip let op je bandenspanning voor want de voorband cupt enorm wanneer de banden spanning te laag is.

Gjapponese, als je wat van bochtentechniek wilt leren moet je eens een VRO volgen of een circuitdag. Heb al 2* de VRO gevolgd en wil nu nog es een keer. Zeer leerzaam voor alle motortechnieken, zelf voor oude rotten. Kunnen eventueel gezamelijk (en mogelijk met meerdere van het forum) een cursus volgen.

Ga vanmiddag tochtje maken met een bijna powerboat (2*300PK aan boord) topsnelheid 90 km/h +. Ben zeer benieuwd
 


gaaf hoor bootje varen, ik heb zelf 5 jaar bij een jachthaven gewerkt en mocht een keer een boot invaren van een klant (10 uur varen)
Boot was 34 foot lang en had 2 V8 motoren van ieder 500 pk en een benzine verbruik, volgas rond de 400 liter per uur, maar dan ging je wel 140 km per uur (gps).
even stiekem een foto posten.......



veel plezier, zal je zeker bevallen...
 
Laatst bewerkt:
Toppie Potjepedis je staat erbij en of er plaats is zien we dan wel, ik heb gereserveerd voor ongeveer 15 personen dus een plekje zal altijd te regelen zijn.

Zagetta
 
Status
Niet open voor verdere reacties.