ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

heb eventueel een brace en remadapters liggen mocht je nog meer upgrades nodig hebben ;)

ik hoop dat ik de zrx op tijd klaar heb, anders moet ik de drachtige koe uitlaten op zandvoort :+
 
Slijmerd :+

btw wordt er ook nog op Assen ge:] ,of alleen in Zandvoort -O-
 
ligt eraan... waren er gegadigden? Wil wel een dagje boeken daar hoor, zal de nekspieren wat gaan trainen dan :]
 
nee hoor, omgeving assen is geen bal aan om te rijden ;) dikke 2 uur snelweg rijden voor mij '( zou de brommer er bijna voor op een aanhanger zetten }:O
 
nee hoor, omgeving assen is geen bal aan om te rijden ;) dikke 2 uur snelweg rijden voor mij '( zou de brommer er bijna voor op een aanhanger zetten }:O


Da s natuurlijk nog een plan als ik naar t schitterend ;(gelegen Zandvoort zou komen , t ding op de kar -O-
er is voor mij voorbij Amersfoort geen fok meer aan die kant op:N
 
Da s natuurlijk nog een plan als ik naar t schitterend ;(gelegen Zandvoort zou komen , t ding op de kar -O-
er is voor mij voorbij Amersfoort geen fok meer aan die kant op:N

Soest en omstreken is nog best leuk, maar daarna is het goed zoeken ja. Er zitten zeker leuke plekken tussen maar het houdt niet over.
 
Lekker hoor, binnen klussen als de vriendin met kids op vakantie is *O*
LRM_EXPORT_791205552321198_20190305_191726164.jpeg
 
Even een stomme vraag tussendoor. Ik ervaar nogal wat hoogfrequente trillingen op de Rex, vooral boven de 4.000rpm (bij snelwegsnelheden dus vrijwel continu). Zelf heb ik daar geen last van maar ik merk wel dat elektronica dat niet zo fijn vind. Ik heb een X-Grip op m'n stuur zitten, als ik bij 130 (grofweg 4.500rpm) m'n hand op dat ding leg dan is 't net alsof ik een vibrator vastpak (niet dat ik daar ervaring mee heb O-)). Gevolg is dat m'n telefoon raar doet op 't stuur van de Rex en de flits al helemaal niet meer werkt. Ook heb ik al een koplamp stuk binnen een jaar terwijl die van de V-Strom er al langer in zitten dan ik 't ding heb. Als ik heel goed ga voelen dan voel ik 't eigenlijk ook wel in 't zadel (maar minder heftig).

Is dat normaal? Hebben jullie dat ook?
Misschien is 't gewoon een viercilinder ding, ik heb buiten de Rex enkel 2 V-Twins gehad dus kan 't niet vergelijken met een andere viercilinder.
 
Ik heb hetzelfde probleem, soort van. Vanaf 80/90km/u is het drie keer zo druk in mijn spiegels. Door trillingen trillen deze als een malle en is alles wazig :XStuurgewichten en lood in het stuur hielp niets, beide wielen zou ik nog wel eens willen laten balanceren om te kijken of het daar in zit.
 
OK, dus het is niet 'normaal'. Maar als 't onbalans in een wiel is dan zou 't toerental niet van invloed mogen zijn toch? Want als ik 4500rpm in z'n 3 ga rijden dan zijn de trillingen er ook terwijl er bij 3000rpm in z'n 5 niet zoveel aan de hand is.
 
een IL4 heeft inherent wel wat trillingen, de zrx heft rond de 4000 toeren inderdaad wel een piekje. Kan ook te maken hebben met de synchronisatie van de carburateurs trouwens. Is ook het toerental waarbij de gasschuiven beginnen te werken dus een beetje een knooppunt van factoren. Kan ook iets los zitten. Zou beginnen even de bouten te controleren, vooral de bovenste blokbevestiging, framebuis en kuipframe.

synchroniseren kan ik eventueel mee helpen :t

vanavond stuurpen overzetten *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan