Zijspannen en de wet

Nu rij ik en de kinderen toch niet, maar mooie dagen en in de bouwbak gaan prima.

Apart topic voor zijspannen en de wet heeft Halflive al gemaakt.

mijn dochter was ook maar enkele maanden oud als ze de eerste keer in het zijspan zat en in een tent moest slapen , was een hele volksverhuizing , want we gingen op vakantie naar Frankrijk, Oostenrijk enz , moesten nog de buggy en de potjes verwarmer meenemen , flesjes met melk , pampers en al wat er bij past ............... heeft tot haar 19 jaar mee geweest in het span

mijn dochter was ook maar enkele maanden oud als ze de eerste keer in het zijspan zat en in een tent moest slapen , was een hele volksverhuizing , want we gingen op vakantie naar Frankrijk, Oostenrijk enz , moesten nog de buggy en de potjes verwarmer meenemen , flesjes met melk , pampers en al wat er bij past ............... heeft tot haar 19 jaar mee geweest in het span

Neem aan dat de buggy en de potjes verwarmer meenemen , flesjes met melk , pampers nu niet meer mee gaan :?

Nu rij ik en de kinderen toch niet, maar mooie dagen en in de bouwbak gaan prima.

Apart topic voor zijspannen en de wet heeft Halflive al gemaakt.

Vreemd, ik dat dat topic 'zijspannen en de wet' door Ratman was aangemaakt ? :?

Als we nou eens hier: wat mag wel en wat mag niet....
verder gaan over kinderen en dit topic over zijspannen en de wet houden dan kan het topic van Halflive over zijspannen en het kenteken blijven gaan en houden we alles lekker overzichtelijk.

Och, ben ik net te laat.
Ik wou net posten op welke leeftijd m'n hond voor het eerst mee ging in het span..... :+

Ja en wanneer voor het laatst :+

Zojuist de mailbevestiging van het RDW binnen gekregen, de eerste paal is geslagen! Verder maar rustig afwachten.

ik zal er van de week dan ook maar eens rustig voor gaan zitten en L4 aanvragen.

Dan klopt dat iig alvast :)

Die vraag heb ik ze dus vandaag maar gesteld.
Ik heb een GL1000 met anderhalfpersoons zijspan. Kenteken met inlegvel, maar volgens het kentekenregister is het gewicht 0, aantal zitplaatsen 0, wielbasis 0.

Ik neem toch aan dat ze dat willen weten.

Antwoord van de RDW:

Niet alle gegevens waren destijds een vereiste, hierdoor kan het zijn dat de RDW na uw aanvraag voor het administratief omzetten van L3e (tweewielige motorfiets) naar L4e (motor met zijspan) nog om technische gegevens vraagt. U wordt hiervan door middel van een brief op de hoogte gebracht.

Vandaag gecheckt. De BMW staat op L4e en ook aantal zitplaatsen en gewicht zijn aangepast
Ben blij *O*

Bedankt voor jullie antwoorden :)

Leuk om te lezen dat de kleintjes al zo jong mee kunnen om zo hobby en gezin te combineren :)

Laatst bewerkt:
Zo, net het formulier ingevuld en lekker eigenwijs ook een scan van mijn kenteken mee gestuurd met het inleg vel *D

Onderstaand het antwoord mailtje wat ik binnen 2 minuten binnen had. Uiteraard heb ik mijn persoonlijke gegevens even aangepast voor ik het hier plaats ;)

Geachte heer/mevrouw,

Uw mail is ontvangen..
Binnen 3 tot 5 werkdagen nemen we uw mail in behandeling.
Als de aanvraag akkoord is ontvangt u een nieuw kentekenbewijs op creditcardformaat (ook wel kentekencard genoemd) met de nieuwe voertuigcategorie.
Als de aanvraag niet akkoord is ontvangt u een reactie per mail of per brief van de RDW.
Het is voor ons belangrijk om te weten wat klanten vinden van onze dienstverlening, zodat wij deze kunnen verbeteren. Het is mogelijk dat wij u via e-mail uitnodigen om deel te nemen aan een klanttevredenheidsonderzoek. In de uitnodiging staat een link naar de enquête. Uw deelname wordt erg op prijs gesteld.
Met vriendelijke groet,

Klantenservice RDW
----- ................@gmail.com Wrote -----
Aanhef : Dhr.
Achternaam : Motorpsycho
Voorletters : ...
Bedrijfsnaam :
Straatnaam : ............
Huisnummer : ............
Postcode : ............
Telefoonnummer : 1234567890
E-mail : ............@gmail.com
Kenteken : ja
De meldcode : ook
Voertuigcategorie : L4e Motorfiets met zijspan
Opmerkingen : De zijspan combinatie was reeds voorzien van een inlegvel. (zie bijlage) Toch klopt de voertuig categorie niet in het OVI (RDW) register.

Mijn Yamaha XS1100 met zijspan heeft 3 zitplaatsen.

Ik ben blij dat ik altijd gedacht heb, ik heb een inlegvel dus wacht even af hoe dit verhaal zich gaat ontwikkelen. Ik denk dat ik daar in de juiste beslissing heb genomen *D Niet te vroeg juichen, ik heb het pasje nog niet in huis.

Wordt vervolgd :W

Als je een inlegvel hebt had je het ook eerder administratief en gratis kunnen regelen. Dat hebben er al meer gedaan.

Daar was ik van op de hoogte, jij had me de procedure zeer duidelijk uitgelegd :}

Het gaat mij niet om die €2,- postzegel, maar mijn kentekenpapieren opsturen in een envelopje vind ik nog al link.
Ik heb slechte ervaringen met de hedendaagse post bezorging '(

En puur voor het gevoel, ik betaal al meer belasting dan me lief is. Dus je gegevens invullen op een online (gratis) formuliertje en een scan van het kenteken toevoegen (hoeft niet als houder eigenaar) heeft altijd mijn voorkeur.

Ik vind het fijn dat de RDW het nu zo geregeld heeft ;)

Laatst bewerkt:
Groot deel van de mensen hier zou het wel eens even aanzien.. Nu het gratis is zie ik toch verdacht veel L4tjes voorbij komen ;)

Groot deel van de mensen hier zou het wel eens even aanzien.. Nu het gratis is zie ik toch verdacht veel L4tjes voorbij komen ;)

Idd, wij hadden al 2 van de 3 zijspannen op L4, maar in december kon ik me niet aanmelden voor een zgn. 55 euro keuring voor de WiFi. Is achteraf toch goed uitgepakt 8-)

wordt dat trouwens een nieuw woord voor een "gekeurd" zijspan; L4tje.... :+ :+

Laatst bewerkt:
Jaja, en dan nog de oer L4tjes he, van papier zijn ze!
Pionier Kwastert heeft de eerste denk ik.

Laatst bewerkt:
Jaja, en dan nog de oer L4tjes he, van papier zijn ze!
Pionier Kwastert heeft de eerste denk ik.

De OER-L4tjes heten nog niet zo, die hadden(hebben) een inlegvel. Mijn eerste zijspan had een inlegvel waarop het merk zijspan "zelfbouw" was, in 1992. Maar er zullen nog vééél oudere zijn *D

De OER-L4tjes heten nog niet zo, die hadden(hebben) een inlegvel. Mijn eerste zijspan had een inlegvel waarop het merk zijspan "zelfbouw" was, in 1992. Maar er zullen nog vééél oudere zijn *D
:Y

DET 1988; bijzonderheden: bouwjaar 1977

8-)

Laatst bewerkt:

Ik gok erop dat ik het nu precies lang genoeg heb aangezien ;)

Terug
Bovenaan Onderaan