Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nee, was niet nodig, die kon in mijn binnenzak blijven (hoewel de balie-mevrouw een beetje raar keek toen ik vertelde waarvoor ik kwam.. ). Keurmeester wist precies hoe het zat overigens. Maar misschien heeft het bezoek van Zeepok, vorige week, hun getriggerd ??
Verlichting aan de bak zat trouwens erg op het randje (afstand tot buitenzijde spatbord) Maar met nog eens kijken en nog wat precieser kijken, ging het net
Ik een beetje ouwehoeren met die kerel (aardige vent). Hij vond eigenlijk dat fabrikanten van zijspannen een type-goedkeuring op de bakken aan zouden moeten vragen. Dat zou al een hoop oplossen volgens hem....
Verder nog een beetje mijn motivatie verteld om hem om te laten zetten, waarna hij vertelde dat je idd als L3 niet helemaal legaal rond rijd.
Verder nog een conclusie/vraag van hem: "Dan zie ik er binnenkort waarschijnlijk nog wel meer verschijnen"
Wielbasis en aantal zitplaatsen ook aangepast. Foto's zijn er niet gemaakt.
MF-sticker; geen opmerking over gemaakt.
Schiet mij de feestverlichting maar in hoor.
Wat een gedoe.
Gedoe met de apk keuring van het koekblik vanmorgen.
Niet goed gekeurd span vanmiddag en nu waarschijnlijk fijn in de file.
Laten we zeggen dat het niet Halflive zijn dag is.
Hij zal vanavond het hele verhaal wel posten .
Zuur
Ik voelde me gewoon lullig dat ik vrolijk zat te vertellen geslaagd te zijn
Ben je gek zeg ,is toch gewoon fijn voor jou en iedereen die het tot nu gelukt is
AmsterdamNaar welk station ben je geweest halflive?
Je kunt ook nog roomser zijn dan de paus.....
Nou da's mooi lullig Halflive. dat je zo'n keurmeester treft...... Die van mij had in het wild nog nooit een span gezien, volgens mij kende hij het fenomeen alleen van een plaatje. Dus die heeft er niet eens aan gedacht om de wielbasis te meten. Ik vindt het prima dat het bij mij niet gewijzigd is. Je kunt ook nog roomser zijn dan de paus.....
@ Drop: Proficiat!
Alle gegevens staan in de database. Ik denk niet dat dat gaat werken.Misschien een idee om eens een afspraak te maken bij een ander station
Ja, het is wel meer dan een kleinigheid.
De lokale RDW stations mogen geen wielbasis wijzigen. Iedereen die tot nu toe gekeurd is heeft dus mazzel gehad. Jullie hadden geen aanpassing mogen doen.
We hebben het te danken aan die Antillianen met hun Hayabusa verlengde achterbruggen. De keurmeester die ik net had is afgetikt omdat hij dat laatst goedgekeurd had. Dat soort wijzigingen mogen alleen in Lelijkstad gedaan worden nadat er rij, en remproeven gedaan zijn.
De beste man is dus eens gaan bellen of hij mijn aanpassing van 8cm mocht keuren. En inderdaad, daar hebben ze een regeltje voor in de keuring opgenomen, dat mag niet.
Het komt er dus op neer dat elk fatsoenlijk omgebouwd zijspan naar Lelijkstad zou moeten.
Vervolg.
De superkeurmeester gaat mij contacten hoe verder. Deze mijnheer is motorrijder. Ik zal proberen die man te overtuigen dat een zijspan met standaard naloop en voorvork waardeloos rijdt, en elke ombouw door een specialist ook een stijvere voorvork, met verminderde naloop omvat.
Daarnaast zal ik de regels voor de mogelijke afwijking van de standaard naloop opzoeken. Dat is volgens mij zes centimeter, of een percentage. Dan kan ik de schommel aanpassen tot binnen de tolerantie.
Ik kan ook nog terugbouwen naar de originele vork, en dan keuren.
Ik zie het in ieder geval niet snel gebeuren dat ik naar Lelijkstad ga.
Per slot van rekening heb ik het complete originele kenteken in mijn bezit en kan ik gewoon doorrijden.
Nee, was niet nodig, die kon in mijn binnenzak blijven (hoewel de balie-mevrouw een beetje raar keek toen ik vertelde waarvoor ik kwam.. ). Keurmeester wist precies hoe het zat overigens. Maar misschien heeft het bezoek van Zeepok, vorige week, hun getriggerd ??
Verlichting aan de bak zat trouwens erg op het randje (afstand tot buitenzijde spatbord) Maar met nog eens kijken en nog wat precieser kijken, ging het net
Ik een beetje ouwehoeren met die kerel (aardige vent). Hij vond eigenlijk dat fabrikanten van zijspannen een type-goedkeuring op de bakken aan zouden moeten vragen. Dat zou al een hoop oplossen volgens hem....
Verder nog een beetje mijn motivatie verteld om hem om te laten zetten, waarna hij vertelde dat je idd als L3 niet helemaal legaal rond rijd.
Verder nog een conclusie/vraag van hem: "Dan zie ik er binnenkort waarschijnlijk nog wel meer verschijnen"
Wielbasis en aantal zitplaatsen ook aangepast. Foto's zijn er niet gemaakt.
MF-sticker; geen opmerking over gemaakt.
Ja, het is wel meer dan een kleinigheid.
De lokale RDW stations mogen geen wielbasis wijzigen. Iedereen die tot nu toe gekeurd is heeft dus mazzel gehad. Jullie hadden geen aanpassing mogen doen.
We hebben het te danken aan die Antillianen met hun Hayabusa verlengde achterbruggen. De keurmeester die ik net had is afgetikt omdat hij dat laatst goedgekeurd had. Dat soort wijzigingen mogen alleen in Lelijkstad gedaan worden nadat er rij, en remproeven gedaan zijn.
De beste man is dus eens gaan bellen of hij mijn aanpassing van 8cm mocht keuren. En inderdaad, daar hebben ze een regeltje voor in de keuring opgenomen, dat mag niet.
Het komt er dus op neer dat elk fatsoenlijk omgebouwd zijspan naar Lelijkstad zou moeten.
Vervolg.
De superkeurmeester gaat mij contacten hoe verder. Deze mijnheer is motorrijder. Ik zal proberen die man te overtuigen dat een zijspan met standaard naloop en voorvork waardeloos rijdt, en elke ombouw door een specialist ook een stijvere voorvork, met verminderde naloop omvat.
Daarnaast zal ik de regels voor de mogelijke afwijking van de standaard naloop opzoeken. Dat is volgens mij zes centimeter, of een percentage. Dan kan ik de schommel aanpassen tot binnen de tolerantie.
Ik kan ook nog terugbouwen naar de originele vork, en dan keuren.
Ik zie het in ieder geval niet snel gebeuren dat ik naar Lelijkstad ga.
Per slot van rekening heb ik het complete originele kenteken in mijn bezit en kan ik gewoon doorrijden.
Ben zelf in bij jfj aanwezig geweest en daar heeft lasmoat zelfs nog mee geholpen om de wielbasis op te meten.