Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Zijspannen en de wet

Ik kreeg vandaag de brief binnen (eigenlijk vrijdag of zaterdag maar toen zat ik op een treffentje in België een biertje te drinken met o.a Petaat..... ik dwaal af ) van de RDW waarin ze vragen om mijn oude kenteken op te sturen. Tevens wordt er in de brief vermeld dat ze nog wat kleinigheden hebben aangepast aan mijn kentekengegevens. O.a. het vermogen hebben ze nu gezet op 70 kW wat voorheen stond op 999 kW omdat het met de zelfbouwkeuring niet vast was te stellen. Die 70 kW komt inderdaad aardig in de buurt van de waarheid....

Goed punt van die koplamp. Geen idee hoe ik die bij moet stellen.....

Over het algemeen zit er aan de achterkant van de koplamp unit een stelschroef. Even naar de dichts bijzijnde garage rijden, kastje ervoor en eventueel afstellen.

Zijn het aantal zitplaatsen nu ook vermeld ?

Laatst bewerkt:
ZIjn er eigenlijk al mensen met hun zijspan bij het RDW geweest, met een MF sticker op de plaat?

Of kan ik hem er beter af peuteren voor de gelegenheid?

volgens mij had jfj hem er nog op zitten. Maar als ze er moeilijk overdoen kan je het daar toch ook gelijk regelen?

Nog 3 dagen als ik het goed heb (of niet)?

Laatst bewerkt:
Had ik ook! Weer ook trouwens

De resultaten van het omkeuren zijn zichtbaar geworden.

Op de website van de RDW is de voertuigcategorie aangepast. Ook de wielbasis en de gewichten zijn nu ingevuld. Nu nog even wachten op de papieren.

Hee het is de twaalfde. Vertel vertel!

Jep, geslaagd!!!

Eerste opmerking van de keurmeester :"nou, die had ook geen twee maanden jonger moeten zijn!"

Verder hele schappelijke lui, ik denk dat hij meer tijd kwijt was aan het ouwehoerpraatje bij de motor, met mij, dan aan het keuren zelf

Had vorige week ook zeepok zien staan.

Laatst bewerkt:
Ik mag maandagmiddag, met de MZ.
Nog even alles nakijken, en vooral schoonmaken, er zit veel modder op....
Doei,
Doudou

Haha, goed bezig. Gefeliciteerd trouwens. Heb je de mail wisseling nog laten zien of was dat niet nodig?

Nee, was niet nodig, die kon in mijn binnenzak blijven (hoewel de balie-mevrouw een beetje raar keek toen ik vertelde waarvoor ik kwam.. ). Keurmeester wist precies hoe het zat overigens. Maar misschien heeft het bezoek van Zeepok, vorige week, hun getriggerd ??

Verlichting aan de bak zat trouwens erg op het randje (afstand tot buitenzijde spatbord) Maar met nog eens kijken en nog wat precieser kijken, ging het net

Ik een beetje ouwehoeren met die kerel (aardige vent). Hij vond eigenlijk dat fabrikanten van zijspannen een type-goedkeuring op de bakken aan zouden moeten vragen. Dat zou al een hoop oplossen volgens hem....

Verder nog een beetje mijn motivatie verteld om hem om te laten zetten, waarna hij vertelde dat je idd als L3 niet helemaal legaal rond rijd.
Verder nog een conclusie/vraag van hem: "Dan zie ik er binnenkort waarschijnlijk nog wel meer verschijnen"

Wielbasis en aantal zitplaatsen ook aangepast. Foto's zijn er niet gemaakt.
MF-sticker; geen opmerking over gemaakt.

Laatst bewerkt:
Proficiat aan iedereen die is geslaagd !
(Is er eigenlijk al iemand niet geslaagd ?)
Succes aan iedereen die nog moeten gaan !

Zo nu kan ik weer een paar weken naar het Belgentopic

@Zeepok
@dropje
gefeliciteerd met de keuring

Statistisch gezien zullen wij dan wel degene zijn waar het anders verloopt .
Ze zijn er nu mee bezig dus ik wacht in spanning af .

@Zeepok
@dropje
gefeliciteerd met de keuring

Statistisch gezien zullen wij dan wel degene zijn waar het anders verloopt .
Ze zijn er nu mee bezig dus ik wacht in spanning af .

Tja, je weet natuurlijk nooit in wat voor humeur de keurmeester is, maar ik verwacht ook bij jullie geen problemen.

toi, toi, toi

Net iemand aan de telefoon gehad, die vroeg hoe het met mijn span afgelopen was.

Balen zeg, jullie net de verkeerde persoon getroffen

Laatst bewerkt: