Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Er is nog zo weinig om te kiezen, ik hoop dat het veranderd. Er zit nog weinig schot in de zaak.Tja, er zijn niet zoveel Zero (Energica hetzelfde) rijders.
En die moeten dan ook nog een keer op MF zitten en actief zijn.
Het is op dit moment niet anders.
Grote fabrikanten stellen introducties ook steeds uit.Er is nog zo weinig om te kiezen, ik hoop dat het veranderd. Er zit nog weinig schot in de zaak.
Met de Chinese electrische auto's gaat het crescendo op de Nederlandse markt.denk dat het vooral komt omdat er naast Zero en Energica geen als betrouwbaar bekend staande E-motormerken in de EU zijn.
veel andere merken van stekkerfietsen zijn nieuwkomers uit china, en daar durven velen nog niet aan.
De meeste mensen gaan geregeld gemiddeld maar drie kilometer met een electrische trapfiets of vijftien met de auto.110 is wel echt weinig natuurlijk.
110 is best een leuk ritje, maar met wat lomp optrekken enz hou je heel snel 70 a 80 over. Dan is er nog angst voor een beetje verlies bij het wat ouder worden van de motor dus zit men al snel met 50 a 60 km radius in het hoofd. Terecht of niet, dan is €19K gewoon heel erg veel geld voor heel weinig bruikbaarheid.
BMW heeft de intro van zijn eerste stadsfiets een extra jaar uitgesteld omdat ze de markt niet klaar achten.
Mijzelf kennende ga ik hem dan niet iedere dag laden en wil die 110 ook wel halen.
Zo heb ik ook al heel wat ICE motoren leeggereden
Ja, en de raad om dekens mee te nemen in de auto is om rooksignalen te sturen en heeft niks te maken met het opraken vd brandstof in de files bij sneeuwtWord kouder en dann gaan de batterijen eerder leeg!
Maar dan ben je overgeleverd aan een Zero . Dat moet maar net willen. Je moet dan wel erg graag electrisch willen rijden.De E-moto's zijn natuurlijk best prijzig, maar ik vind dat getallen die hierboven worden gegeven toch wat te pessimistisch.
Het kan ook wel beter dan 19000 euro voor 110km.
Om even wat te nuanceren:
Prijs: De Zero S kost 17700 euro. In Vlaanderen heb je nog belastingsaftrek voor elektrische motorfietsen. Dan wordt dat netto 15000 euro. (ik weet niet of er iets gelijkaardig in Nederland bestaat). Een occasion vind je al voor rond 8000 euro. Laden doe ik gratis. Onderhoud is minimaal. Geen taxen.
Bereik: Met mijn DS doe ik makkelijk 250km op gewone wegen. Mijn woon-werk traject is momenteel is zonder autosnelweg. Dan rij ik in totaal ongeveer 250km op 5u30 (=som van een aantal dagen heen en weer) per lading.
En 160-180 km mixed met autosnelweg. Vorige week nog Leuven-Gent heen en terug gedaan (=175km). Met de verkeersdrukte heb ik daar in totaal 2u40 over gedaan. Je kan die theoretisch ook wel sneller leegrijden, maar in normaal verkeer, is dat toch niet zo simpel. (in Nederland waarschijnlijk ook niet met de max 100km/u)
In mijn voorbeeld heb je dus een motorfiets voor 8000 a 15000 euro met een bereik van 2u30 tot 5u. Met bijna geen lopende kosten.
Het is nog steeds duur, en je zal de snellader er moeten bijnemen als je lange reizen wil maken. Dus ik ben het zeker eens dat het niet voor iedereen is. Maar het is wel iets beter dan wat er soms wordt beweerd.
Tesla is de enige keuze.Dit lijkt wel een Zero bash topic, telkens als ik weer eens kijk is het weer hetzelfde.
(Dit is bedoeld als spiegel voor wie het aangaat: https://www.motor-forum.nl/threads/ev-ervaringen-en-informatie.471476/page-150#post-31703613 )
Je bedoelt dat de service-na-verkoop niet zo goed is ?Maar dan ben je overgeleverd aan een Zero . Dat moet maar net willen. Je moet dan wel erg graag electrisch willen rijden.
Ik denk dat het meer om het gehele pakket gaat, uiterlijk enz.Je bedoelt dat de service-na-verkoop niet zo goed is ?
Ik heb er voorlopig niet veel ervaring mee. Misschien heb ik geluk gehad. Tot nu toe enkel de aandrijfriem eens moeten vervangen.
Misschien wel typisch voor een 'jong' merk dat zijn service netwerk nog moet uitbereiden. Dan zou het wel jaar na jaar beter moeten worden.
Het is wat je soms leest, het is ook niet mijn ervaring.Je bedoelt dat de service-na-verkoop niet zo goed is ?
Ik heb er voorlopig niet veel ervaring mee. Misschien heb ik geluk gehad. Tot nu toe enkel de aandrijfriem eens moeten vervangen.
Misschien wel typisch voor een 'jong' merk dat zijn service netwerk nog moet uitbereiden. Dan zou het wel jaar na jaar beter moeten worden.
Voor zo ver ik kan nagaan toch wel. Niet in de zin van een APK (dus met regelmatige tussentijden), maar wel als je je motor verkoopt. Als je dan bijvoorbeeld een fraaie Harley uit 2005 hebt die je ooit tweedehands gekocht heb met een mooi klinkende uitlaat, maar zonder de originele katalysatoren, heb je toch een probleem als je er weer vanaf wilt.
Na wat zoeken vond ik de officiële keuringseisen op het net, gaat met een soort waarde-systeem, en op het kopje “origineel deel niet meer op de motor aanwezig” scoor je maximaal (of minimaal, het is maar net vanuit welk oogpunt je het bekijkt).