Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Youtube Motor filmpjes topic

YT is een onuitputtelijke bron van reviews….van knotsgekke stunts tot aan normale verslagen.

Ik haal zelf vrij veel informatie mbt mijn motorkeuze; van die schreeuwlelijke Yanks die alleen willen opvallen tot aan Engelse die soms met hun humoristische twist verslag doen.

Extremen klik ik al jaren gelijk weg, bagger genoeg op deze wereld. Gewoon normaal rijden en genieten van de beelden zoals ik zelf zou rijden…..

Ik kijk nu al een tijd vooral naar LNRmoto en Off She Goes. Beide niet superbekend, maar gewoon normale mensen die mooie ritten rijden en gezellig vloggen. Lean Into The Wind is ook leuk, moet wel je type zijn (HD-rijder, weet vind ik een bijzondere sfeer neer te zetten). En Freddy Dobbs, maar dat is tegenwoordig meer café's of winkels bezoeken dan rijden (wel een onderhoudend type om naar te kijken/luisteren). Enige Amerikaanse die ik volg is Ride To Food (veel motorrijden, mooie beelden van de omgeving en tussendoor eettentjes bezoeken).

Plus een paar Japanse moto-vloggers, alleen da's qua locatie niet zo nuttig om inspiratie op te doen. Beetje ver weg Wel gaaf om die omgeving te zien. Valt op dat die vooral supersports lijken te rijden (eentje met een Ninja (Rena.motovlog) en eentje met een Hayabusa (Ruriko675). Maar aan de andere kant ook 1 met een oude SR (YU.SR500).

Lean into the Wind volg ik ook. Is zelfs al heerlijk om op de achtergrond aan te hebben.

Una Moto = Eric
Is relatief nieuw als motor vlogger. Hij is een mountenbiker die een avontuur start op de motor. Zijn reis kan je volgen van het uiterste Noorden ( Alaska) naar het uiterste zuiden (Nieuw Zeeland)
In deze aflevering bereikt hij Prudhou Bay waarvandaan zijn reis zal starten.
In de voorgaande afleveringen kan je zijn voorbereiding zien en de reis naar zijn startpunt in Alaska

Voor techniek geïnteresseerden zijn de filmpjes van Allen Millyard prachtig.

Hij bouwt in zijn schuurtje prachtige motoren met eenvoudige middelen.
Zo heeft een 5l V-twin blok gebouwd. zie link
Daarnaast diverse 3 cilinders omgebouwd naar 4 of 6 cilinder motoren.

Die vent is echt geniaal. Die V8 die hij gebouwd heeft. "Gewoon" twee 4 cylinderblokken slopen, aan elkaar lassen en de rest van de componenten zelf op maat maken.