Youtube Motor filmpjes topic

Hoe gevaarlijk kan dit zijn?

Dan neem je contact op met Rijkswaterstaat. Zij beoordelen dan wel of het gerepareerd moet worden. De bitrate van de video is te laag om er goed over te kunnen oordelen. Ik ben een keer wezen zwabberen over de snelweg met mijn vrouw achterop (toen nog vriendin), ik weet niet meer waardoor (te lang geleden), maar de weg was droog. Mogelijk bitumenstreep oid, ook contact opgenomen en dat werd vrij vlot gefixt. Weet echt niet meer wat het was, alleen weet ik dus nog dat het echt best snel werd aangepakt.

afgelopen week nog een leuk filmpje gemaakt van de testrit met mijn Highway Hawk drag pipes (die er na de rit weer af is gegaan, de beelden en het geluid zeggen genoeg). Zelf vind ik de camera positie wel grappig. Ook grappig om te zien dat ik een keer mis schakel, en hem per ongeluk in zijn vrij zette, ipv in zijn twee. (rijd toch niet zo lekker op sneakers _O-)

Mijn aandacht ging naar fietsers die zonder licht fietsten en de politie. Op haar beurt had de politie oog voor het feit dat ik aangaf dat ik linksaf wilde slaan. Gelukkig kwam ik er zelf nog achter, dus ze hoefden het mij niet uit te leggen :).

Nat wegdek...
jep, en dat niet alleen, ook twee verschillende banden (Pirelli GT voorop, en Dunlop Sport achterop), aangevuld met overmoed (je ziet hem op een gegeven moment bij me wegrijden, terwijl hij voor die tijd al problemen had met grip)

Daar ben ik ook nog geweest van de week: La Mouche.
Was leuk en mooi rijden daar!

Waar heb jij je camera gemonteerd? (Bovenop je helm toevallig?) Want voor mijn gevoel zit ie scheef
Poging met een klem op het stuur. Dat ziet er wel anders uit:

Nu nog iets verzinnen voor het geluid. Die motor bromt best gezellig, maar wat minder windgeruis zou wel fijn zijn.

Toch echt de mooiste straatroute voor de motor.

Alleen jammer dat m'n uitlaatbeugeltje nog stuk was hier. Dat is de extra rammel. Verpest het 2T geluid wel een beetje.

Laatst bewerkt:

Nu nog iets verzinnen voor het geluid. Die motor bromt best gezellig, maar wat minder windgeruis zou wel fijn zijn.
Beeld is mooi rustig zo!

Voor het geluid zou je kunnen kijken voor een pluisje om op de microfoon van je camera te plakken (en misschien kan je hem iets uit de wind plaatsen / iets ervoor maken zodat de wind er niet vol inblaast).

Nieuwe poging, andere motor: (Royal Enfield Himalayan 411)
Ook hier niet tevreden over het geluid, maar door "oversturing" van de microfoon (de camera hangt rechts vlak naast de cilinderkop/uitlaatbocht aan een bagagerekje) klinkt eea een stuk rauwer en harder dan de motor in het echt doet.

Laatst bewerkt:
Geen idee welke camera je hebt maar ik heb zoiets om mijn GoPro heen zitten tegen het windgeruis. zijn voor verschillende modellen verkrijgbaar
1718601214470.png

Of de waterdichte behuizing, die houdt ook wel veel geluid tegen

Toch echt de mooiste straatroute voor de motor.

Alleen jammer dat m'n uitlaatbeugeltje nog stuk was hier. Dat is de extra rammel. Verpest het 2T geluid wel een beetje.
Leuk dit filmpje. Nou even de vraag, krijg de indruk dat de camera op de helm ter hoogte van jou kin zit.
Heb al eens wat uitgeprobeerd om dit ook te doen maar wil niet met mijn helm.
Het voordeel als ik jou filmpje zie is dat tijdens inrijden in een bocht hoe je moet kijken.
Bedoel dan als je een bocht inrijd.
Goed vooruit kijken dat is wat jij doet.
Toen ik de camera aan de helm had dan, zat deze aan de zijkant.
Bewoog ik mijn hoofd zo vaak kijkent naar de snelheid en navigatiescherm links en rechts dat ik op een gegeven moment maar besloot om de camera op een harnas te monteren. Ging beter maar nog niet helemaal goed.

Waarom lukt dat dan niet met jouw helm? Ik heb hem ook vrijwel altijd op mijn helm gemonteerd

Leuk dit filmpje. Nou even de vraag, krijg de indruk dat de camera op de helm ter hoogte van jou kin zit.
Heb al eens wat uitgeprobeerd om dit ook te doen maar wil niet met mijn helm.
Het voordeel als ik jou filmpje zie is dat tijdens inrijden in een bocht hoe je moet kijken.
Bedoel dan als je een bocht inrijd.
Goed vooruit kijken dat is wat jij doet.
Toen ik de camera aan de helm had dan, zat deze aan de zijkant.
Bewoog ik mijn hoofd zo vaak kijkent naar de snelheid en navigatiescherm links en rechts dat ik op een gegeven moment maar besloot om de camera op een harnas te monteren. Ging beter maar nog niet helemaal goed.
Thanks!
Zit inderdaad op m'n kin met een Dango Gripper. Maar ik heb hier ook een crosshelm op. Het was vooral een enduro vakantie met dus een paar keer straatwielen (geen SM, Enduro velgen met All-road banden) dit soort wegen op.

Heel eerlijk gezegd kijk ik op dit soort wegen zelden tot niet naar de snelheid. Vaak is de limiet ook eerder een uitdaging dan een beperking in het buitenland. Geeft ook rust op het beeld. En schofterig veel te hard rij je natuurlijk niet snel op dit type motoren, zijn immers niet ingeregeld op topsnelheid.

Mooie stabiele positie inderdaad! als je camera een externe microfoon ondersteund, dan zou ik die naar achteren proberen te richten. Zo'n schuimpje er omheen werkt ook niet altijd even lekker...

Een ander idee, zou de geluidsopname met de telefoon maken, en dat dan later samenvoegen

Vorige week -toen het nog lekker weer was- een dag op Mettet wezen stoeien met de R6. Lekker dagje.

Afgelopen woensdag (03-07) heb ik weer mee mogen rijden met De Mooiste Dag. Dit is een motorrit (met BBQ) met verstandelijk beperkte uitdagingen. In mijn geval dubbel zo leuk, omdat ik met mijn eigen zus mag rijden (ook verstandelijk beperkt), waar ik regelmatig mee rijd.

Ik heb een poging gewaagd om het ook op beeld vast te leggen

Moet wel bekennen dat mijn MacBookje het er zwaar mee had, om 4 sporen waarvan 2x 2.7k60fps te renderen. De originele versie was 1,5 ongeveer, en daar is die bijna 12 uur mee bezig geweest.

@jgpeggeman leuk hoor! Ik zag dat ze jeans aan had, heb je d'r nog gehoord over dat spatje regen dat op een gegeven moment viel?

@jgpeggeman leuk hoor! Ik zag dat ze jeans aan had, heb je d'r nog gehoord over dat spatje regen dat op een gegeven moment viel?

Op haar manier was ze zeiknat... Echter viel dat gelukkig mee, omdat ze achterop zat, en je dan minder nat word. Ik zelf was doorweekt toen we op de plaats van bestemming aan kwamen

Heeft iemand van jullie toevallig tips om windgeruis uit een bestaand filmpje te krijgen?

Normaal op mijn enduro's valt het enigsinds mee, maar m'n laatste rit was een proefrit op een ZX4RR. Die gooien blijkbaar toch meer kabaal rond de helm en eigenlijk is het heel veel windruis met maar een beetje concert van dat hoogtoerige blok.

Ook maar eens op zoek naar een case die minder windgeruis oplevert voor de GoPro 7.

Heeft iemand van jullie toevallig tips om windgeruis uit een bestaand filmpje te krijgen?

Normaal op mijn enduro's valt het enigsinds mee, maar m'n laatste rit was een proefrit op een ZX4RR. Die gooien blijkbaar toch meer kabaal rond de helm en eigenlijk is het heel veel windruis met maar een beetje concert van dat hoogtoerige blok.

Ook maar eens op zoek naar een case die minder windgeruis oplevert voor de GoPro 7.
je kan met specifieke filters in je bewerkingsprogramma het windruis vel verminderen (zie op mijn YT kanaal het filmpje van de Vogezen), maar daarmee filter je helaas ook andere informatie weg

Ik gebruik Shotcut momenteel, en het is ook geen standaard filter. Je moet bepaalde audio instellingen toepassen (weet ik niet uit mijn hoofd, want ik heb het nog maar een keer toegepast)

Zelf wil ik tzt ook overstappen op Davinci Resolve, maar heb me er nog niet toe kunnen zetten om over te stappen op een ander videobewerkingsprogramma

Zorgen dat er geen windruis in het filpmje komt?
Mijn GoPro 4 had ik altijd in de case zitten, anders kon je hem niet vastmaken op de helm. Voor mijn huidige GoPro heb ik een windjammer

Terug
Bovenaan Onderaan