Yamaha xv250

17 okt 2023
4
0
Hey mijn xv250 virago net van Dordrecht naar huis gereden 40 km ongeveer... hele rit ging goed maar eenmaal thuis schootie ineens kei hoog in touren en kwam er zwarte rook uit. Heb hem ff laten afkoelen gaskabels gecheckt zag en voelde niks geks daarna weer gestart en hij schoot weer hoog in touren iemand idee wat het kan zijn?
 
Hey mijn xv250 virago net van Dordrecht naar huis gereden 40 km ongeveer... hele rit ging goed maar eenmaal thuis schootie ineens kei hoog in touren en kwam er zwarte rook uit. Heb hem ff laten afkoelen gaskabels gecheckt zag en voelde niks geks daarna weer gestart en hij schoot weer hoog in touren iemand idee wat het kan zijn?
Te kort lucht of teveel bezine? Hem je hem net gekocht?
 
Je zei dat je de gaskabels nagekeken had , komt de gasklep.schuif wel terug in de carb? dat zegt denk niks verder over de zwarte rook.
Ja ik had ff mn gas gevoeld en voelde zo niks gek maar ik ga zaterdag kijken of mn gasklep goed dicht gaat en dat kan zeker wel wat zeggen over de zwarte rook want dan heeftie te veel beandstof door dan die eigenlijk kan verbranden dus dan gaatie zwarte rook geven is best logies bedankt zijn er mensen met nog meer mogelijke ideeën?
 
Hoeveel km staat er op de teller ?
En wat heb je precies gedaan om hem weer lopend te krijgen ?
Graag in detail om hulp op afstand te kunnen bieden.
Staat weinig km (27000) op en heb de carb moeten reviseren om hem lopend te krijgen heb er ook nieuwe olie enzo ingedaan had toen een probleem met mn vlotter toen volgens werkplaatshandboek vlotter afgesteld en toen lieptie super goed toen dus naar huis en toen dee die na 40km raar
 
mn gasklep goed dicht gaat en dat kan zeker wel wat zeggen over de zwarte rook want dan heeftie te veel beandstof door dan die eigenlijk kan verbranden dus dan gaatie zwarte rook geven
hij zal alleen teveel brandstof krijgen als :
de choke blijft opstaan
er een sproeier is losgetrild of er kompleet foute sproeiers in steken
het vlotternivo veel te hoog is of de vlotter niet afsluit.
EDIT : het inlaat traject deels verstopt is
 
Laatst bewerkt:
Hoog stationair lopen duid op valse lucht o.a.
Controleer eens of de aansluiting tussen carburateur en spruitstuk naar de cilinders goed vast zit of evt. gescheurd is.
Je kan dit controleren door wat remreiniger of deo op het inlaatrubber te spuiten bij lopende motor en luisteren of het toerental veranderd.
Omdat jouw motor al zo enorm hoog loopt stationair is dit misschien geen optie bedenk ik me nu.
Checken op scheurtjes kan wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan