onderhoud yamaha xj6 2012

TheDasher44

Rookie
15 mrt 2024
1
0
hey beste leden ik ben nieuw hier en ga hopelijk van de week een yamaha xj6 2012 aanschaffen. kilometerstand tussen 50k

nu zag ik dat het laaste onderhoud 5km/ 2 jaar gelden is gedaan. zoals olie, remblokken voor/achter en ketting/tandwielen. nu wil ik graag zelf onderhoud doen om kosten te besparen (heb zelf een half jaar in een vrachtwagen garage gestaan dus klein beetje bekend met motoren).

nu heb ik zelf op het lijstje staan, olie, olie filter, luchtfilter, bougie's. remvloeistof. Remwerk (als nodig is).
nu de vraag mis ik een aantal onderdelen waar ik nog naar zou moeten kijken of laten kijken door een garage. en welk type/merk olie, oliefilter/luchtfilter, bougie. remvloeistof kan ik het beste nemen.
ik weet niet wanneer de kleppen zijn gecontroleerd maar las op een vorig form dat dat om de 43k moet dus dat zal ik nog navragen aan de veekoper. (dit zal ik wel aan de garage overlaten tenzij het zelfde is als een scooter kleppen stellen)

ik hoor graag van julie
MVG jeroen
 
Als je kijkt op de website van de diverse bedrijven die o.a onderhoudsmiddelen verkopen dan kan je of zoeken op merk type en modeljaar of via je kenteken.

Dan krijg ie gelijk de voor jouw motor geschikte producten.

Als hij slecht 5? Km geleden nieuwe bougies en luchtfilter heeft gehad zou ik die niet vernieuwen.
Dan ben je er wel met enkel olie en remvloeistof.
Check ook even de dot code op de banden.

Zou idd navragen of de kleppen gesteld zijn, zal.iets meer werk zijn dan bij een scootertje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan