Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Yamaha XV Virago Topic

Een XV Virago...

• ..is on-ooglijk, laag, maar rijd erg lekker

Stemmen: 8 6,5%
  • ...is onverwoestbaar

Stemmen: 12 9,7%
  • ... is geen echte HD

Stemmen: 9 7,3%
  • ...rijdt gewoon relaxed

Stemmen: 24 19,4%
  • ...is de perfecte basis voor custom-bouwers

Stemmen: 7 5,6%
  • ...is één van de vele leuke fietsen

Stemmen: 60 48,4%
  • ...is een verslaving...

Stemmen: 4 3,2%

• Totaal aantal stemmers
    124
Status
Niet open voor verdere reacties.
Stel , om de een of andere reden zet ik mijn voorspatbord niet meer terug op mijn xv.Moet ik er dan een voorvorkstabilisator (mooi scrable-woord)opzetten?Of is dat alleen iets voor die racefietsen.

Stel , om de een of andere reden zet ik mijn voorspatbord niet meer terug op mijn xv.Moet ik er dan een voorvorkstabilisator (mooi scrable-woord)opzetten?Of is dat alleen iets voor die racefietsen.

Als je vork nog orgineel is zou ik het wel aandurfen, als je een langere vork gebruikt kan ik het wel aanbevelen.

Ik zou altijd een stabilisator plaatsen hoe klein deze ook is.
Als je iest scheef de stoep op rijdt of op een adere manier schuine krachten opp de vork zet kan je vork al scheef trekken.

Ik zou altijd een stabilisator plaatsen hoe klein deze ook is.
Als je iest scheef de stoep op rijdt of op een adere manier schuine krachten opp de vork zet kan je vork al scheef trekken.

Je hebt wel gelijk, het is beter van wel

Hoi geronimo, en hoe ver staat het met je project en waren de rubbers goed?

Hey Oerman, ik had je je wet terug gemaild hoor maar misschien heb je het gemist.
De rubbers zien er goed uit al heb ik ze nog niet geprobeerd, te druk met andere zaken van de bike.

Ik ben met de achterkant begonnen, nieuw subframe en achterframe gemonteerd(toch maar eens een softail maken)
Komt een ducktail op.

Ik heb een steviger deksel voor gereedschapkasje gemaakt zodat ik daar m'n electro bediening in kwijt kan(ik heb de hele draadboomzooi eruit gefikkerd)

Zitting gemaakt (komen nog foto's van) en ben nu bezig zelf de uitlaten te maken (dragpipes)

Voor meer pic's zie m'n site, oerman je bent weer helemaal up to date wat geronimo betreft en nog bedankt voor de rubbers mocht je m'n mail hebben gemist.

Oja, ook het balhoofd verzaagd, daar komen ook nog wel piccies van

Laatst bewerkt:
Geronimo, moéten die (nu nog rooie) struts zo lopen en zo dik zijn? 'Vind het nogal een storend geheel zo.

ff een piccie, wat ik bedoel:

(Afbeelding)

Dat valt straks nog amper op als het gespoten is en ja dat is het enige draagpunt vanaf de zitting.(het is zo gemaakt dat als het goed bevalt ik m'n dochter ook eens mee kan nemen voor een tochtje)
Het is een monoshock en al veel andere opties bedacht maar ga in dit gevan ook voor een stukkie veiligheid.

Laatst bewerkt:
Hey Geronimo. Zat op jouw site jouw project te bekijken. Mooi dat je weer een virago te pakken hebt. Ziet er weer goed uit. Zal deze winter met de mijne verder gaan. Hier alvast een plaatje van hoe ie er nu bij staat. Tasje ff wegdenken. IS al andere oplossing voor bedrading. Is te koop overigens (tasje)

Ik ben ook met een tank bezig van een dragstar, ik wilde eerst eentje van een xj750 maxim hebben maar kan ik nergens krijgen.

Heb er ooit eentje gehad van een xj650. Achterkant past net niet over het gezwel aan de lnkerkant van het frame. De dragstar past aan de achterkant perfect. Moet alleen nog bevestigings punten aan de voorkant maken maar dat wordt geen probleem denk ik. Wil ook het te grote gat aan de voorkant van de tank afdekken. Vindt deze tank echt wel stoer staan op de XV.

Volgens mij had Elmosplace.info een beeindigd project van een xv920. Die had volgens mij ook een xj750 tank maar ben bang dat ie er goud geld voor vraagt.

Volgens mij had Elmosplace.info een beeindigd project van een xv920. Die had volgens mij ook een xj750 tank maar ben bang dat ie er goud geld voor vraagt.

Daar ben ik ook bang voor ja, het gat in die tank gaat bij mij ook dicht denk.
Ik heb het nog niet maar is onderweg, nu nog een dop en benzinekraan of past de benzinekraan van de xv er ook wel op?

Volgens mij moet de benzinekraan passen. Weet niet of je ook een 650 dragstar tank hebt of een 1100 maar het lijken dezelfde gaten te zijn, 1 ovale met daaromheen twee gaten voor de bouten. Moet ook nog een tankdop. Als je erachter bent welke past dan hoor ik het graag. Sportster tankdop past in ieder geval niet. IKemand nog suggesties?

Als ze zwart gespoten zijn valt t toch wel mee?

Als ze zwart gespoten zijn valt t toch wel mee?

hmmmm , pagina verversen is dus 2x posten , ...............

Mail me ff ik heb er wel belang bij denk ik, geronimo72@hetnet.nl

Hoi Geronimo ik heb je een mailtje gestuurd.

Tornadochoppers als Geronimo hem niet neemt dan mail ik jou.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.