Yep ff goed lezen beest Theun heeft het over oude Olie. Deze kan inderdaad voor een kortere levensduur van de dynamo zorgen. Oude olie heeft namelijk als eigenschap, om minder te koelen. Heeft met de doping van de olie te maken. En ja ik denk dat lucht gekoelde motoren met de dynamo in een oliebad, daar extra gevoelig voor zijn. Praat uit ervaring.
Dynamo kapot door olie?
Hm vind ik persoonlijk vreemd, ik kan me voorstellen dat er door tewijnig olie niet genoeg koeling is maar verder?
ik heb ze via ebay in amerika gelocht voor €32,- dat is een komplete set 'carb holders'met O-ringen.
Dan vind ik € 8,- p/s voor een ringetje best veel, maar weet zo niet wat ze wel zouden moeten kosten los.
wbt, de keerringen, daar heb je idd een tooltje voor nodig, om de binnen bus los te draaien
Ik gebruik als tooltje een bezemsteel!! werkt perfect je moet de kop op ongeveer m17 bewerken en dan even flink in de binnenbus (boutkop) slaan goed vasthouden(drukkend) zodat de imbusbout van onder los gedraaid kan worden.
Deze mod heb ik twee keer uitgevoerd en werkt prima..
Gr. Ronald
Wat betreft die M17, dat moet imbus zijn. Beest heeft gelijk, daar moet je een tooltje voor hebben. Beest heeft voor mij laatst nieuwe keerringen erin gezet. Hij had daar een hele mooie eenvoudige tool voor gemaakt. Je hebt er namelijk dacht ik twee nodig een voor de bovenste bout en een die in dieper in de poot zit. Maar Beest kan dat heel mooi vertellen en wil er vast wel een foto'tje van makenHAHA !
Gouden tip
thanx Ronald!
grtz,
Ger
PS: Wil dat zeggen dat ik met M17 dop (van dop-sleutel-set) plus verlengstukken ook een heel end kan komen of is dat dan te kort ? Of past een dergelijke dop niet ?
PS2: mijn voorvorken lekken dus, of dat aan de olie-keerringen ligt weet ik nog niet zeker. Zou het kunnen zijn dat vorige eigenaar de zaak niet goed heeft aangedraaid ofzo (netzoals de carbs die nogal los bleken te zitten)?
Of gaat de boel daar niet van lekken ?
Hij had me nl wel gezegd dat de voorvork-keerringen pas vervangen waren...
Kijk, nou komen we ergens...eigenlijk is het niet meer dan een 22mm imbus op een hele lange steel, ik heb gewoon een moer op beide einden van een stuk draad eind gelast.
Zo kan je met een gewone ratel toch de boel los krijgen.
Zo op het eerste gezicht zitten de druppels onderaan beide vorkpoten...waar lekt de voorvork? bij de plek waar de binnenpoot inschuift? dan zijn de keerringen lek, is het alleen aan de onderkant, dan is of de imbus bout aan de onderkant niet goed geonteerd (koperen ringetje en locktite) of het aftap schroefje is niet goed gemonteerd (niet goed aangedraaid of kunststof ringetje vergeten)
Ehm, nee, niet zo goed (is nu wat donkerig en m'n schuurtje is niet erg ruim)...Kan je zien aan een olie spoor waar het vandaan komt?
Het tooltje:
(Afbeelding)
Mooi man, thanx !de dikke moer gaat de poot in, de contra moer kan je alles voor nemen. zolang je er maar een dop voor hebt die er op past
PA: je kan het ook gewoon bestellen bij yamaha, maar ik weet niet waat dat zou kosten
Ehm, nee, niet zo goed (is nu wat donkerig en m'n schuurtje is niet erg ruim)...Mooi man, thanx !
Hoe lang is dat draadeind ?
En de 22mm moer fungeert dus als imbus-tool, en de contra-moer(?) om de zaak in de vork los/vast te draaien ?
right
** Gman heeft eigenlijk best wel spijt dat ie dat oude "nutteloze" lasapparaatje heeft weggedaan, daar zou ie mooi dit handige tooltje mee kunnen fixen **
ik zou voor het draadeind rond de 40cm nemen, dan zit je aan de goede kant. Olie eruit laten lopen, veer e.d. eruit, binnenpoot naar beneden laten zakken en dan kun je er makkelijk bij.
1.He GMAN
1. Als jij de maat weet vertel het mij ook dan want hier ben ik al tijdje mee aan het leuren, echt YAMAHA hè nergens te krijgen.
2.Ik doe eerst de carb er tussen en dan èèn voor èèn de inlaatrubbers òh ja en probeer eens met imbus bouten deze vast te draaien een zeskant kop wordt gauw dol.
volgens het tech.boek kan je de carb er zo tussen uit halen ?? no!way dat lukt echt niet hoor!
Misschien dat anderen 3 en 4 kunnen beantwoorden maar heb je al bij yamaha parts
gekeken of de dezelfde nummering wordt gebruikt voor de remschoenen.
Gr. Ronald
Ik heb een paar houten blokken die ik onder het blok schuif, maar zodra het voor wiel eraf is kantelt hij al bijna achteover op zijn achterwiel dacht ik- mbt "opbokken/vrijmaken van het voorwiel: hoe kun je dat "low-budget" doen ? Ik heb geen krik (ja dat schaarding wat in m'n ouwe peu205 zit, niet echt safe dus). Hoe doen jullie dat ?
het hoeft idd maar heel weinig te zijn, ik rij meestal naar een pomp met zo'n digitaal instelbaar ding. maar met een paar keer de voetpomp in drukken zie je hem al omhoog komen- air pressure=luchtdruk inregelen van de voorvork. ik heb zo'n voetpompje met een metertje erop, zou dat hiervoor te gebruiken zijn ?
- In de manual wordt gesproken over een luchtdruk 5-7 psi ofwel 0.4 - 0.8 kg/cm2 voor de voorvork. Komt dat overeen met 0.4 - 0.8 bar ?
goed bezig"Viggie" Dudes en dudettes (?)
Heb nog eea aan leuks om te delen: (ook in Topic Start)
Partlists:
- XV535
- XV750
- XV1000 (L,LC,N & NC)
- XV1100
enjoy !
je bent me net voor
Ja eej ?goed bezig
als het voor wiel maar net van de grond komtJa eej ?
Zo wil ik alle tips en selfmade tools ook in TS vernoemen, zodat alles makkelijk terug te vinden is...Kijk maar 'ns.
Dus laat maar komen die tips & tools, natuurlijk met afbeelding helemaal "te wow"
Hoe groot zijn die houtblokken eigenlijk ?
Zou een kratje ook kunnen ?
Wat je ook kan doen, is zo'n semi canvas tas van de super achter aan jouw motor hangen, terwijl de motor op de bok staat. Deze tas vol met zwaar gerei stoppen (stenen), zodat de motor naar achter gaat hellen. Motorblok dan vanonder opvullen met blokken en als er een kratje onderpast, is dit ook prima (wel zorgen dat er een gevulde in de buurt staatJa eej ?
Zo wil ik alle tips en selfmade tools ook in TS vernoemen, zodat alles makkelijk terug te vinden is...Kijk maar 'ns.
Dus laat maar komen die tips & tools, natuurlijk met afbeelding helemaal "te wow"
Hoe groot zijn die houtblokken eigenlijk ?
Zou een kratje ook kunnen ?