Da zuigt....die backup dan.
Naja:
In herhaling:
Ineens na een tijdje stilgestaan te hebben kan ik geen gas meer geven met de XV.
De gashandel en gaskabel zijn wel gangbaar. Starten (met choke) gaat wel.
Wat zou er bij de XV vast kunnen zitten (zie onder) als 't (gas)heveltje niet meer meer kan bewegen ?
(Afbeelding)
Had wat te melden maar krijg steeds zo'n dejavu gevoel. Al 2 keer. Heb gevraagd wat het verschil was tussen een xv1000 en een xv1100. Antwoord was onder andere dat de startmotor van de xv1000 nog net zo beroerd was als van de xv920. De xv1100 startmotor zou beter zijn. Is dit echt zo. Heb wel eens gehoord dat de startmotorperikelen nog steeds aanwezig waren ook bij de xv1100. Verder zou er bij de xv1000 een benzinepomp op zitten en bij de xv1100 niet. Hebb ik dit een beetje goed onthouden of zit ik nu onzin uit te kramen.
Halve wieltje ? Niet gezien op mijn XV1000 Virago...Als jij de gas kabels normaal kan bewegen, is er toch iets met het carb. mechanisme aan de hand. Je kan nog proberen of jij met de hand beweging in het halve wieltje kan krijgen, daar waar de kabels op bevestigd zijn. Eerst wel de kabels los maken. Geen beweging, dan ben ik bang dat jij de carb. eraf moet halen, om de binnenkant te gaan bekijken. Kan ook ergens iets aan het veermechanisme aan de buitenkant zitten. Hoe dan ook, carb. zal jij moeten verwijderen, om het probleem op te sporen. Ik denk zelf, dat er iets met de gasnaald aan de hand is of met een van de "koperen" kleppen in het huis.
SUC6
Die ziet er wel heel netjes uit voor een fiets van die leeftijd...(Afbeelding)
Mijn zwarte XV750SE uit 1981
Ik heb hem pas gekocht en hij is in de orginele perfecte staat.
Ik vind het een zeer fijne motor
Het blok wil ik nog voor eeen deel verchromen (wie weet goed adres).
Hij start goed maar ratelt soms.
53000 Km heeft hij gelopen.
Groetjes
Fred
OK Sorry ben even van de mijne uitgegaan, is een XV 1100, waar ik pas de carb van heb afgehaald! Maar mijn verhaal blijft hetzelfde. Kabel los halen en proberen of jij er met de hand beweging in krijgt in het gas mechanisme.Halve wieltje ? Niet gezien op mijn XV1000 Virago...
GaskabelS ? Heb er maar eentje...
Ziet er nog netjes uit en zeer weinig gereden.(Afbeelding)
Mijn zwarte XV750SE uit 1981
Ik heb hem pas gekocht en hij is in de orginele perfecte staat.
Ik vind het een zeer fijne motor
Het blok wil ik nog voor eeen deel verchromen (wie weet goed adres).
Hij start goed maar ratelt soms.
53000 Km heeft hij gelopen.
Groetjes
Fred
Je bedoelt die schroef voor het synchen ? Moet ook nog eens denk ik...@ Gman:
De carburateurs vormen één blok die je er als geheel eruit kan halen, zo heb je iig beter zicht op wat er intern gebeurd, bijvoorbeeld met de vlinderkleppen, zeg maar een kijk operatie, je kan zo ook alle asjes enzo beter smeren.
Als je niet aan de middelste stelschroef zit kan er weinig mis gaan
Ja was me ook al opgevallen@ frederiko & Gman
Dezelfde avatar?
Mooi verwoord beest, ik kon niet achter de naam van die kleppen komen! Maar inderderdaad zijn net de vleugels van een vlinder.@ Fireblade:
De carburateurs vormen één blok die je er als geheel eruit kan halen, zo heb je iig beter zicht op wat er intern gebeurd, bijvoorbeeld met de vlinderkleppen, zeg maar een kijk operatie, je kan zo ook alle asjes enzo beter smeren.
Als je niet aan de middelste stelschroef zit kan er weinig mis gaan
het is er de gewone benaming voorMooi verwoord beest, ik kon niet achter de naam van die kleppen komen! Maar inderderdaad zijn net de vleugels van een vlinder.
Verder afstellen!, ik vind het echt jammer dat ik nog geen tijd heb gevonden om je te helpen, ik sta aan de voor avond van een van de drukste weken van het theater, maar na komende week heb ik alle tijd, en dan duik ik weer helemaal in de virago techniek.Mijn motor virago XV1100 heeft de neiging, wanneer hij op bedrijfstemperatuur is om af te slaan. Ook blijft hij wanneer hij warm is een poosje rondom de tweeduizend toeren hangen. Hetzelfde probleem eigenlijk als REMB. Wanneer ik met de stelschroef de toeren laat zakken slaat hij weer af. Verder ploft hij ook in de carb. lijkt wel. Is nie goed. Inmiddels carb. schoon gemaakt. Kwaal is nu alleen maar erger geworden. De inlaatrubbers zagen er aan de buitenkant wel poreus uit, maar aan de binnenkant kon ik niks constateren. Ik heb ze er maar weer opgezet. Kleppen heb ik ook afgesteld. En wel op inlaat 0.10 en uitlaat 0.15. Raad is welkom.
Begrijp ik.Verder afstellen!, ik vind het echt jammer dat ik nog geen tijd heb gevonden om je te helpen, ik sta aan de voor avond van een van de drukste weken van het theater, maar na komende week heb ik alle tijd, en dan duik ik weer helemaal in de virago techniek.
Ik begrijp dat je natuurlijk weer wilt rijden, maar ik hoop dat je nog even geduld hebt
Gr. TB
Paar keer starten en jij weet hetEen kennis van mij heeft zijn oog laten vallen op een Virago 535 uit '88. Aangezien het z'n eerste motor is, heeft 'ie mij gevraagd om mee te gaan met proefrijden, omdat ik wat meer ervaring heb met verschillende motoren en misschien iets meer voel of hoor als de motor niet goed zou zijn. Nu weet ik dat bij de oude XV 750 en 920 series de startmotor snel problemen geeft (heb zelf een XV750 uit '84 gehad). Maar heeft de 535 hetzelfde probleem? Of zijn er nog andere specifieke dingen waar ik op moet letten?
Alvast bedankt!
[me]HertogJan heeft zin om weer eens op een chopper te stappen[/me]
hey hier mijn viragootje
van 1987
rijd nog prima
wil hem wel verkopen
wil wat sportievers
dus... mochten jullie iemand weten...
mail me
grtz. susanne
(Afbeelding)
Sorry Hellbike....
Weet wel dat er voorvorkverlengers te koop zijn. Maar daar wordt het geen Zweed mee...