Yamaha XV Virago topic [deel II]

Inlaatubbers zien er nog als nieuw uit.
Misschien zijn het ook wel nieuwe:).
O-ringen zijn ook aanwezig ,die heb ik gelijk vervangen. 8-).
Waren wat platgedruktB|.

Van het weekend ff testen door rem-reiniger erop te spuiten bij stationair lopen.
Mocht de motor anders reageren weet ik genoeg:9.
 
Wat men vaak ook doet om te kijken hoe hoog het vlotterbakniveau is (Dus gemonteerd, zonder de carbs te verwijderen), is doorzichtige slangetjes aan de aftap van de vlotterbakken.
Slangetjes richting de hemel ophangen en de vlotterbakschroefjes losdraaien.
De slangetjes lopen dan vol tot aan de hoogte van het vlotterbakniveau. Nu kun je mooi zien of de beide vlotterbakken even hoog staan.
Een richtlijn is dat het niveau ongeveer gelijk moet staan met de deling van de vlotterbak/carb.

Zo kun je ook de motor laten lopen en kijken wat het niveau doet.

(Motor moet natuurlijk wel waterpas staan)
 
Inlaatubbers zien er nog als nieuw uit.
Misschien zijn het ook wel nieuwe:).
O-ringen zijn ook aanwezig ,die heb ik gelijk vervangen. 8-).
Waren wat platgedruktB|.

Van het weekend ff testen door rem-reiniger erop te spuiten bij stationair lopen.
Mocht de motor anders reageren weet ik genoeg:9.


:t
 
Wat men vaak ook doet om te kijken hoe hoog het vlotterbakniveau is (Dus gemonteerd, zonder de carbs te verwijderen), is doorzichtige slangetjes aan de aftap van de vlotterbakken.
Slangetjes richting de hemel ophangen en de vlotterbakschroefjes losdraaien.
De slangetjes lopen dan vol tot aan de hoogte van het vlotterbakniveau. Nu kun je mooi zien of de beide vlotterbakken even hoog staan.
Een richtlijn is dat het niveau ongeveer gelijk moet staan met de deling van de vlotterbak/carb

Dit is precies de manier waarop ik het niveau heb gecontroleerd*D:t.
Met de motor op de middenbok uiteraard.
 
Goededag XV rijders, Ik heb sinds dit jaar een XV welke ik aan het ombouwen ben naar caferacer.
Wees niet bang, niet met de Benelli Mojave tank...

Ik wil er een open luchtfilter op zetten echter kan ik nergens een flens met adapter vinden om een open filter op aan te sluiten. Zijn er mensen die met een open filter rijden? en is dit deel te koop of wordt het een custom-made deel?
 
Dit is precies de manier waarop ik het niveau heb gecontroleerd*D:t.
Met de motor op de middenbok uiteraard.


Oké, ik had begrepen uit een voorgaande post dat je de benzinetoevoer met een doorzichtige slang had gedaan, ipv van de benzinetank?

Je komt er wel. Weet al veel en voor de rest een snelle leerling.
Heel wat anders dan de uit de Drentse klei getrokken Sammie de stijfkop, die niets bijleerd.
Zie oneindig veel topics in techniek.
 
Oké, ik had begrepen uit een voorgaande post dat je de benzinetoevoer met een doorzichtige slang had gedaan, ipv van de benzinetank?

Inderdaad in beide gevallen doorzichtige slangen toegepast8-). (Controle vlotter-niveau en gebruikt als benzine-tank)
 
Goededag XV rijders, Ik heb sinds dit jaar een XV welke ik aan het ombouwen ben naar caferacer.
Wees niet bang, niet met de Benelli Mojave tank...

Ik wil er een open luchtfilter op zetten echter kan ik nergens een flens met adapter vinden om een open filter op aan te sluiten. Zijn er mensen die met een open filter rijden? en is dit deel te koop of wordt het een custom-made deel?

geloof dat ik nog setje in de schuur heb , mag weg .
 
20151230_110635.jpg
 
Anders ik wel!

Loopt t n bietje op dat spruitstuk?

Carb is goed, die herken ik :)
 
ik denk dat ik een custom made deeltje maak, flensje met een stokje buis er op gelast. Of ik laat het uit 1 deel frezen
 
Anders ik wel!

Loopt t n bietje op dat spruitstuk?

Carb is goed, die herken ik :)
eerlijk ?? geen idee of het loopt . heb het er op gehad maar ben nooit aan afstellen toe gekomen. moest beugeltje maken eerst om alles beetje stevig te krijgen .maar voordat ik zover was ,was er zoveel geld voor mn motor geboden dat ik orgineel er weer onder gezet heb en hem rijdend verkocht heb haha
 
eerlijk ?? geen idee of het loopt . heb het er op gehad maar ben nooit aan afstellen toe gekomen. moest beugeltje maken eerst om alles beetje stevig te krijgen .maar voordat ik zover was ,was er zoveel geld voor mn motor geboden dat ik orgineel er weer onder gezet heb en hem rijdend verkocht heb haha
Stuur me aub een pb, dan kijken we daar verder.

Ik heb nu 2x een XV1000, waar aan gebouwd gaat worden. 1x voor 500 euro challenge. Daar zou het wel leuk op staan. Wss pas na de challenge, want budget...
 
heb ook een very hard time om wat te vinden over XV920 luchtfilters.. niks gaat boven custom made natuurlijk maar als het in de handel is scheelt dat wel een hoop geknutsel natuurlijk8)7
 
Terug
Bovenaan Onderaan