Yamaha XV Virago topic [deel II]

Inlaatubbers zien er nog als nieuw uit.
Misschien zijn het ook wel nieuwe:).
O-ringen zijn ook aanwezig ,die heb ik gelijk vervangen. 8-).
Waren wat platgedruktB|.

Van het weekend ff testen door rem-reiniger erop te spuiten bij stationair lopen.
Mocht de motor anders reageren weet ik genoeg:9.

Ben je de laatste weken nog toegekomen aan tests Tim?
Ik ben nogal benieuwd of je nog wat ontdekt hebt.
 
Ben afgelopen erg druk geweest. Ben er nog niet aan toegekomen;(.
Heb wel een r1 voorvork op de kop weten te tikken }).
Mocht ik vorderingen maken laat ik het zoiezo weten. 8-)

Heb er zelf ook een hekel aan dat mensen geen feed-back terug geven als het opgelost is en/of wat de oorzaak was .

Het komt zoiezo goed:t.
 
Mocht er iemand ooit een ZX7R vork in een Virago willen stoppen. Ik heb een Autocad tekening van te draaien pen zodat je de kroonplaten en dus de vork kunt monteren inclusief originele lagering.
 

Bijlagen

  • 790f2351-dc51-4083-9d3c-1a1fa8d65c50.jpg
    790f2351-dc51-4083-9d3c-1a1fa8d65c50.jpg
    172,6 KB · Weergaven: 25
  • 22353d7c-e335-46b9-99c9-4596134f21de.jpg
    22353d7c-e335-46b9-99c9-4596134f21de.jpg
    237,3 KB · Weergaven: 23
  • f3df0384-328a-4bcb-a6ef-e854cc9c3117.jpg
    f3df0384-328a-4bcb-a6ef-e854cc9c3117.jpg
    152,9 KB · Weergaven: 20
Goed om te weten:t.
Jammer dat ik een r1 vork heb, hier moet ook een nieuwe as voor gedraaid worden.
Binnenkort maar eens aan gaan beginnen met de draaibank8-)
 
Ben afgelopen erg druk geweest. Ben er nog niet aan toegekomen;(.
Heb wel een r1 voorvork op de kop weten te tikken }).
Mocht ik vorderingen maken laat ik het zoiezo weten. 8-)

Heb er zelf ook een hekel aan dat mensen geen feed-back terug geven als het opgelost is en/of wat de oorzaak was .

Het komt zoiezo goed:t.

Goh, komt me bekent voor.







:+
 
Goed om te weten:t.
Jammer dat ik een r1 vork heb, hier moet ook een nieuwe as voor gedraaid worden.
Binnenkort maar eens aan gaan beginnen met de draaibank8-)

Je kan de as ook verlengen door het door te halen en er een passtuk tussen te zetten. Juiste lagers er bij zoeken en klaar. Zo heb ik het ook gedaan.
 
Je kan de as ook verlengen door het door te halen en er een passtuk tussen te zetten. Juiste lagers er bij zoeken en klaar. Zo heb ik het ook gedaan.
Je kan de as ook verlengen door het door te halen en er een passtuk tussen te zetten. Juiste lagers er bij zoeken en klaar. Zo heb ik het ook gedaan.
ik kon met mijn voorvork het met de juiste lagers alleen al doen , was via een site waar ze alle maten lagers hebben , kan zo snel mijn verslag hier niet vinden maar is eens over gesteggeld bij brikkers en klassiekers
 
Ik ben van de week al aan het passen en meten geweest8-)

Ik heb zelf mijn originele stuurpen gebruikt.
Tussen de originele en de r1 stuurpen zat 0,252mm verschil.(origineel dus kleiner).
Dit opgelost met zilver hardsoldeer en daarna tot de juiste diameter afgedraaid in de draaibank .
Vandaag komen de nieuwe balhoofdlagers binnen en dan kunnen we weer gaan persen.

Zilver hardsoldeer wordt veel toegepast in de koeltechniek.
En laat ik nu zelf in de koeltechniek zitten en al het gereedschap en materiaal in mijn bussie hebben staan*D.
 
Ben je de laatste weken nog toegekomen aan tests Tim?
Ik ben nogal benieuwd of je nog wat ontdekt hebt

Ik heb de keuze gemaakt om eerst het motorblok aan te pakken/reviseren.
Reden: het blok heeft gelopen.(nog niet perfect maar er kwam geluid uit8-))
Het moet al gek gaan dat ik um nie goed krijg afgesteld :+.

Wel zit mijn r1 voorvork erin met originele stuurpen.
Gelijk ook ff de keerringen en stofkappen en balhoofd lagers vervangen.
20181005_174440.jpg

20181008_205509.jpg
 
Even een vraag.
Zijn de starterkrans/vliegwiel/rotor uitwisselbaar met verschillende type's virago's?
De mijne is namelijk helemaal naar de filistijnen;(.
Er zit geen 1 heel tandje meer op!!
Terwijl het aandrijf tandwiel er nog goed uitziet.
Waarschijnlijk in het verleden alleen dat tandwiel vervangen'(

Mocht er iemand nog 1 over hebben van een xv920 die ik zou mogen overnemen (tegen betaling natuurlijk) dan hoor ik het graag 8-)

Alvast bedankt voor jullie reactie.
20181021_163918.jpg
20181021_163914.jpg
 
Even een vraag.
Zijn de starterkrans/vliegwiel/rotor uitwisselbaar met verschillende type's virago's?
De mijne is namelijk helemaal naar de filistijnen;(.
Er zit geen 1 heel tandje meer op!!
Terwijl het aandrijf tandwiel er nog goed uitziet.
Waarschijnlijk in het verleden alleen dat tandwiel vervangen'(

Mocht er iemand nog 1 over hebben van een xv920 die ik zou mogen overnemen (tegen betaling natuurlijk) dan hoor ik het graag 8-)

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Bekijk bijlage 1335352Bekijk bijlage 1335353
Niet direct, wss wel begin 2019 iets beschikbaar. Nog allemaal niet zeker, omdat ik een TR1 en n XV1000 heb, en van de onderdelen 1 nieuwe eigenbouw aan het maken ben. Ik weet nog niet wat ik met het overschot kan doen of ga doen.
 
Laat maar weten als je er straks 1 over houd en wil verkopen:t.
Ik ben zelf ook nog niet zo ver dat ik het vliegwiel nu direct nodig heb. Ben net pas begonnen met een blok-revisie8-).
En als ik het dus goed begrijp,past dus een xv1000 en/of tr1 vliegwiel in een xv920?
 
Ja. XV1000 en TR1 is zowat dezelfde motor, met 981cc. De XV920 is weer nagenoeg gelijk, maar dan met 921cc, uit mn hoofd.
 
Hallo allemaal, binnenkort wil ik een Yahama Virago XV535 verkopen van eind jaren '80, is Amerikaanse import en heeft 9.000 mijl gelopen. Hij is origineel rood maar heeft lang stilgestaan (15 jaar) en loopt niet (gaat wel rond). Wat zou een realistische vraagprijs zijn?

Indien nodig kan ik wel foto's toevoegen. Als jullie nog tips hebben hoor ik het graag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan