Yamaha TRX850 topic deel 5

• Onderwerp starter Onderwerp starter Trixz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
edit: werkt wel. mooi ding. hot damn

heb je die tellers verzaagd of zo? zou je es een close up foto kunnen maken van hoe je dat gedaan hebt? dat is wel heel stoer :Y

en die koplamp? wat is dat voor een? en en en...

kan je anders eens een mooi verhaaltje afsteken over hoe en wat? :+

Thanks .. Tellers zijn helemaal orgineel. Heb 2 alu buisjes gebogen en die onder de kroonplaats met verlengde inbusbouten vast gezet. Dit is op dit moment alleen als model. Wil er ijzeren pijpjes voor buigen, maar daar moet ik nog de juiste tools/contacten voor zien te vinden. Ik heb er wel een paar avondjes aan zitten buigen, maar
het resultaat mag er zijn.

Koplamp komt trouwens van een Duc Monster. Geen idee welk model. Koplampbeugels van een kennis overgenomen.

Dit is m'n beste foto op het moment:
14tmyw2.jpg

Noef: u heeft weer mail en een paar kubieke meter van mijn dank :} :}
Vanmiddag nog even geprobeerd om die postduif bij een loket af te geven maar om 16.50 voor een gesloten loket gestaan :( . Hij gaat maandag dus op weg om het ijsselmeer over te steken...

Ik heb die van mij ook naked gemaakt. Moet nog wat aan gewerkt worden, maar de basis is er. Heb trouwens de standaard tellers gebruikt :)

[afbeelding]
Ja, als je naked gaat dan is dit wat mij betreft het mooiste... :Y Niet zo'n raar (sbk)fietsstuur erop maar mooie koplamp met tellers en spiegeltjes :}

(vind ik... O-) )

Thanks .. Tellers zijn helemaal orgineel. Heb 2 alu buisjes gebogen en die onder de kroonplaats met verlengde inbusbouten vast gezet. Dit is op dit moment alleen als model. Wil er ijzeren pijpjes voor buigen, maar daar moet ik nog de juiste tools/contacten voor zien te vinden. Ik heb er wel een paar avondjes aan zitten buigen, maar
het resultaat mag er zijn.

Koplamp komt trouwens van een Duc Monster. Geen idee welk model. Koplampbeugels van een kennis overgenomen.

Dit is m'n beste foto op het moment:
[afbeelding]

Het ziet er heel tof uit. hulde. Ik geloof dat ik toch maar m`n standaard tellers bewaar en er op ga flanzen. ik had niet gedacht dat die er zo knap op zouden kunnen staan. :}

alleen de montage moet ik idd wat op verzinnen. zoals jij het hebt ziet het er heel mooi uit maar ik kan zelf geen pijpies buigen... es kijken of ik een handige harry kan vinden bij een ijzerzaak of zo.

@Noef: thanks voor de snelle service. die opmerking over dat stuur had je wel weg mogen laten though B| :+

@Noef: thanks voor de snelle service. die opmerking over dat stuur had je wel weg mogen laten though B| :+
Ja, sorry... Ik liet me even gaan. De emoties namen het even over en daardoor verloor ik de gevoelens van anderen even uit het oog. Mijn excuses als ik iemand hiermee gekwetst heb.

Ik wil dan ook graag melden dat er natuurlijk niets mis is met een sbk-stuur en daaraan kan ik toevoegen dat met originele dempers ook niets mis is en ook met het hebben van een Honda, een bmw of een blauwe/zwarte/groene trx is natuurlijk helemaal niets mis.

Ik hoop dat ik alles weer rechtgezet heb.

:+ })

Ja, sorry... Ik liet me even gaan. De emoties namen het even over en daardoor verloor ik de gevoelens van anderen even uit het oog. Mijn excuses als ik iemand hiermee gekwetst heb.

Ik wil dan ook graag melden dat er natuurlijk niets mis is met een sbk-stuur en daaraan kan ik toevoegen dat met originele dempers ook niets mis is en ook met het hebben van een Honda, een bmw of een blauwe/zwarte/groene trx is natuurlijk helemaal niets mis.

Ik hoop dat ik alles weer rechtgezet heb.

:+ })

Met die opmerking van die Honda verdien je extra punten :+

Ik ben van plan om mijn standaard remmen op te waarderen met blue spots, echter er zijn verschillende uitvoeringen van die dingen. Weet een van jullie van welk model/bouwjaar de remklauwen op mijn trixie past??????

Volgens mij heeft Tedeum een setje in de verkoop. Weet je zeker dat je de goeie hebt. :)

Op het net kwam ik het volgende alternatief tegen als gear indicator:

http://www.banditownersclub.be/smf/index.php?topic=722.new;topicseen#new

Zou zoiets ook te realiseren zijn op de TRX?

Zoals het er nu uitziet kan een zelf-gemaakte ook op de TRX. Helemaal zeker ben ik echter nog niet. Dit kan nl. alleen bij modellen met een bepaalde neutraal-schakelaar, zoals bij de FZR en de YZF. Hierbij heeft elke versnelling zijn eigen contactje op de neutraal schakelaar. Daarop hoef je dus in feite alleen nog maar een paar lampjes aan te sluiten. Dit lijkt dus ook te kunnen met de TRX, maar ik heb dit nog niet zelf kunnen proberen. Op de YZF heb ik er eentje, werkt betrouwbaarder dan een kant-en-klare omdat deze rechtstreeks de versnelling meet, in plaats van het uit te rekenen aan de hand van de snelheid en het toerental. De zelf-gemaakte werkt ook als de koppeling is ingeknepen! 't Is nog goedkoper ook. Beschrijving staat o.a. hier:
HOW TO : Bouw je eigen Gear Indicator (helaas doen de foto's het niet meer, maar nu geen tijd om andere beschrijvingen te zoeken).

Koppelingskabel is ook geregeld. nu nog een koplamp, lamporen en knippers en project "probeer-trx-naked-te-maken-zonder-alles-te-mollen" gaat van start. :)

Zoals het er nu uitziet kan een zelf-gemaakte ook op de TRX. Helemaal zeker ben ik echter nog niet. Dit kan nl. alleen bij modellen met een bepaalde neutraal-schakelaar, zoals bij de FZR en de YZF. Hierbij heeft elke versnelling zijn eigen contactje op de neutraal schakelaar. Daarop hoef je dus in feite alleen nog maar een paar lampjes aan te sluiten. Dit lijkt dus ook te kunnen met de TRX, maar ik heb dit nog niet zelf kunnen proberen. Op de YZF heb ik er eentje, werkt betrouwbaarder dan een kant-en-klare omdat deze rechtstreeks de versnelling meet, in plaats van het uit te rekenen aan de hand van de snelheid en het toerental. De zelf-gemaakte werkt ook als de koppeling is ingeknepen! 't Is nog goedkoper ook. Beschrijving staat o.a. hier:
HOW TO : Bouw je eigen Gear Indicator (helaas doen de foto's het niet meer, maar nu geen tijd om andere beschrijvingen te zoeken).

Ik heb 100 jaar geleden ofzo eens een PDF ervan gedownload (met foto's):

hier istie

Wilde dat ook eens gaan maken, maar ik ben er echt veel te lui voor... :$

Laatst bewerkt:
na een aangename vakantie kom ik ook nog even het topic bekijken, hupla, 't is al een nieuwe!

@paling: proficiat met de kleine

@tedeum: proficiat met de verjaring.
enig idee met welke circuitfiets je in de toekomst te spotten zal zijn? 2-cilinder? 4-cilinder?
succes nog met de verkoop. Jammer dat ik geen euros op overschot heb want ik zou een trx collectie wel zien zitten hebben...

@nieuwelingen: welgekomen en proficiat met de keuze van de fiets

@de verbouwers: succes!

@allen: enjoy the sunshine now it's there!

:W

PS: vrijdag naar croix *O* :] *O*

Ik heb die van mij ook naked gemaakt. Moet nog wat aan gewerkt worden, maar de basis is er. Heb trouwens de standaard tellers gebruikt :)

Ziet er niet verkeerd uit! Staat in de startpost :)

Koppelingskabel is ook geregeld. nu nog een koplamp, lamporen en knippers en project "probeer-trx-naked-te-maken-zonder-alles-te-mollen" gaat van start. :)

GO 4 IT :+

Op het net kwam ik het volgende alternatief tegen als gear indicator:

http://www.banditownersclub.be/smf/index.php?topic=722.new;topicseen#new

Zou zoiets ook te realiseren zijn op de TRX?

Ik zit naar die foto's te kijken en denk waar staat het nu, cijfer 1 enz. gaat het om de LED's die branden :$ O-)

Ik heb nog een adres voor gear indicators, thuis ff opzoeken :Y

:W

Noef, steppie is binnen. hij zit er op. mijn dank is groot. :}

alleen die kolere lock tite die op de schakelbout zat was effe erg lastig los te krijgen :X

stomme meuk. is dat standaard uit de fabriek of zo?

Borgingsmoeren zijn toch altijd voorzien van lock tite?

Ik heb 100 jaar geleden ofzo eens een PDF ervan gedownload (met foto's):

hier istie

Wilde dat ook eens gaan maken, maar ik ben er echt veel te lui voor... :$

Dat is de tijdsgeest hè, liever 100 euro uitgeven dan een dagje freubelen. :/

Maar die bedoelde ik inderdaad. :P Ik heb nog wel een wat meer yamaha-specifieke beschrijving, als iemand die wil hebben hoor ik het wel.

Dat is de tijdsgeest hè, liever 100 euro uitgeven dan een dagje freubelen. :/

Maar die bedoelde ik inderdaad. :P Ik heb nog wel een wat meer yamaha-specifieke beschrijving, als iemand die wil hebben hoor ik het wel.

Wijkt die Yamaha-specifieke versie zwaar ff van deze Suzuki-versie?

Wijkt die Yamaha-specifieke versie zwaar ff van deze Suzuki-versie?
Eh, neuh. Het gaat om het principe. Het plaatje van de diodes is geloof ik exact hetzelfde.
Alleen de neutraalschakelaar is iets anders. Met een beetje mazzel zitten alle contactjes er zelfs al aan en hoef je daar niets aan te doen. Dat had ik met de YZF en voor de TRX heb ik al eentje liggen. Maar moet ik dus nog uit proberen.

Paddock stand haken binnen, secuur verpakt in 6 lagen bubblewrap : /

En! Een geel brommerplaatje op mijn spatbord geplaatst. Zoals dit:
zundapp.jpg

Uiteraard zonder schroefjes.

Misschien mag ik binnenkort op de rollenbank!!

Paddock stand haken binnen, secuur verpakt in 6 lagen bubblewrap : /

En! Een geel brommerplaatje op mijn spatbord geplaatst. Zoals dit:
[afbeelding]
Uiteraard zonder schroefjes.

Misschien mag ik binnenkort op de rollenbank!!

gaaafff *O*

Alle meuk voor ombouw project komt er aan.

- koplamp *check*
- lamporen *check*
- langere koppelingskabel *check*
- stuur *check*
- kroonplaat met risers *check*
- geld * niet check* -O-
- buisjes om tellers te installeren * niet check*

Laatst bewerkt:
Niet meer, is samen met mijn '97-TRX verkocht ;) .

Leuk zeg, dat setje verkopen en niet voor mij bewaren :+

Maaruh, van welke modellen / bouwjaren passen die blue spots op mijn trixie (met std remschijven)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan