Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Tekeningen: Yes please!
Helaas meer slecht nieuws; de nokkenas(lagers) bij de rechter inlaat zijn ook aardig beschadigd. Ik zie dat er nog wel bedrijven zijn die dit eventueel kunnen repareren, maar ik bekijk graag alle opties.
Heeft iemand toevallig nog een nette kop liggen?
Hebbie daar een foto van? Want deze kende ik nog niet.8<
2. er blijft een luchtbel achter in het oliekanaal. bij de uitlaatnokkenas zit dar een ontluchtingsboutje. maak dit er ook in bij de inlaatnokkenas en het probleem doet zich niet meer voor. Dus gaatje in die dop boren en M6 schroefdraad tappen. Zo hebben we het bij onze racers ook gedaan.
Dude! Beter had je de bougies er even uitgedraaid. Dan weet je meteen zeker of dat het was. Ik heb het met de Tricker wel eens gehad. Bougie kon ik makkelijk bij dus hup eruit gedraaid en in de tweede versnelling even rollen.... 1 stap was genoeg voor een fontein van benzine van een paar meter hoog.Vandaag na het werk de TRX starten, grote knal en daarna niet meer te starten. Startmotor kreeg 'm ook niet meer rond . Gelukkig is de werkplaats dichtbij en met de ratel met veel moeite de krukas getornd tot hij makkelijker rondging. Startte weer in 1 keer. Zal toch mijn benzinekraantje na 21 jaar zijn gaan doorlekken?
Heb je gelijk in om de bougies eruit te draaien. Is alleen niet zo erg makkelijk bij een TRX .Bij mijn voormalige GS400 en RD350(die onderweg wel is een nieuwe bougie nodig had) was dat inderdaad veel makkelijker.Ik ga dit zeker checken. Raar is dat ie bij 1 tik weer liep en niet plofte of erg stonk.
kleppenstellen hoort officieel bij 40.000 km en daarna weer bij 80.000. als je hem sportief gebruikt, dan is het beter om om de 25.000km de klepspeling te controleren en indien nodig te stellen. Mooi dat je zo teverden bent over de TRX!Het is geloof ik 4 jaar geleden dat ik hier wat geschreven heb over mijn toen net aangeschafte TRX. Nu 4 jaar verder en ik kan niet anders zeggen dat dat ik helemaal in mijn nopjes ben met de motor. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, het is mijn eerste en tot dusver enige motor maar ik zie geen enkele reden om het voor iets anders in te ruilen.
Ondertussen al een kleine 40.000km op de klok gezet en de machine heeft nog geen verkeerde slag of stoot gegeven. Rond de 60.000km de klepjes gesteld (wat wel nodig was) en verder zo nu en dan wat verse olie erin, een bandje, kettingsetje, een paar bougietjes en verder vooral rijden.
Bekijk bijlage 1330806
Hoe realistisch is dit interval? Verloopt de speling echt zo weinig? Misschien is mijn beeld wat vertekend, omdat ik een Suzuki GS500 had die elke 6000 km aan de beurt was.kleppenstellen hoort officieel bij 40.000 km en daarna weer bij 80.000. als je hem sportief gebruikt, dan is het beter om om de 25.000km de klepspeling te controleren en indien nodig te stellen.
Dat lijkt me wel wat! Ik heb ondertussen een nieuwe kop die ik nog op mijn gemak ga reviseren, maar ik ben van plan mij TRX in het voorjaar wel weer rijdend te hebben .Is er ook belangstelling voor een TRX meeting met tourrit in het komende jaar?
volgens fabieksvoorschrift elke 42.000 km kleppen stellen, bij de eerste keer altijd veel te stellen, naar mate de km stand hoger wordt verloopt de speling minder.
Jazeker maar niet voordat je de dynobank klaar hebt. En dan de meeting dáár.Is er ook belangstelling voor een TRX meeting met tourrit in het komende jaar?
Jazeker maar niet voordat je de dynobank klaar hebt. En dan de meeting dáár.
Ik zag de betonwagens!We zijn met de nieuwbouw bezig!