Yamaha NMAX 125 / 155

Nee, bij +/- 3100 km is de teller vervangen en dus weer op 0 km gezet. Jammer genoeg konden ze dat niet programmeren.
Ik had vocht in de cockpit. Helaas heeft de nieuwe het ook, dus als ik dat wist, had ik 'm niet gewisseld.
Wat bedoel je met vocht in de cockpit? Wat zie je of ervaar je dan?
 
Wat bedoel je met vocht in de cockpit? Wat zie je of ervaar je dan?

Wittige vlekjes aan de binnenkant van het 'glas'. Dat levert weer schaduwplekjes op op het LCD zelf. Gewoon irritant. De scooter was toen een jaar oud ofzo en nog een jaar garantie, dan wil ik dat wel vervangen. Jammer genoeg passen ze de kmstand er niet op aan. 'Illegale' bedrijfjes zullen dat vast wel kunnen.
 
Wittige vlekjes aan de binnenkant van het 'glas'. Dat levert weer schaduwplekjes op op het LCD zelf. Gewoon irritant. De scooter was toen een jaar oud ofzo en nog een jaar garantie, dan wil ik dat wel vervangen. Jammer genoeg passen ze de kmstand er niet op aan. 'Illegale' bedrijfjes zullen dat vast wel kunnen.
Die wittige vlekjes, is dat condensatie? Zeg maar kleine druppeltjes?
Wanneer werd je teller vervangen? Was dat in de zomer?
 
Die wittige vlekjes, is dat condensatie? Zeg maar kleine druppeltjes?
Wanneer werd je teller vervangen? Was dat in de zomer?

Het is condensatie en daar heb je buiten de zomer om dan last van. Al hoewel, mogelijk had ik het in de zomer ook.. ik weet het niet meer. waarschijnlijk niet, omdat de lucht dan meer vocht op kan nemen. Is 3 jaar terug al vervangen. Bij mijn Suzuki Sixteen 150 had ik het ook, maar dat verdween onder het rijden. Bij andere motoren nooit gehad. Ik heb het laten vervangen, maar had het niet hoeven te doen. Maar goed, de een zal het storen, de ander niet. Ik had nog garantie. In de koplamp zie je het trouwens ook in het najaar/winter.

Maar goed, het is wat het is. De NMAX heb ik er verder bij voor de lol. Eigenlijk voor woon-werk gekocht, maar daar is het nooit voor gebruikt ivm het nemen van een andere baan. Maar ik pak de NMAX volgens mij sneller dan mijn motor, dus die laatste maakt helemaal weinig kilometers, ook omdat ik meer kilometers maak op demo's van importeurs. Ergens zit ik te twijfelen om de NMAX weg te doen voor een elektrische Segway E300SE (is niet vergelijkbaar met 300cc, maar met 125-200cc), maar dan echt alleen voor lokale ritjes, zodat ik de motor wat meer zou pakken omdat de Segway gelimiteerd is met zijn actieradius. Maar goed, die NMAX is een fijn ding om je goedkoop en comfortabel mee te verplaatsen van A naar B....
 
Het is condensatie en daar heb je buiten de zomer om dan last van. Alhoewel, mogelijk had ik het in de zomer ook.. ik weet het niet meer. waarschijnlijk niet, omdat de lucht dan meer vocht op kan nemen. Is 3 jaar terug al vervangen. Bij mijn Suzuki Sixteen 150 had ik het ook, maar dat verdween onder het rijden. Bij andere motoren nooit gehad. Ik heb het laten vervangen, maar had het niet hoeven te doen. Maar goed, de een zal het storen, de ander niet. Ik had nog garantie. In de koplamp zie je het trouwens ook in het najaar/winter.

Maar goed, het is wat het is. (...)
Als de teller in de zomer werd vervangen zit er zomerse lucht in je dash. Die zomerse lucht bevat meer vocht en als de dash goed dicht is dan komt die lucht onder het dauwpunt bij deze koude temperaturen en dan krijg je die condens.
Je zou kunnen overwegen om je teller er nu in winter uit te halen, je dash en je teller met een haardroger goed op te warmen om zeker te zijn dat alle condens verdwenen is, en dan alles terug monteren. Dan zou je het probleem moeten kwijt zijn.
 
Als de teller in de zomer werd vervangen zit er zomerse lucht in je dash. Die zomerse lucht bevat meer vocht en als de dash goed dicht is dan komt die lucht onder het dauwpunt bij deze koude temperaturen en dan krijg je die condens.
Je zou kunnen overwegen om je teller er nu in winter uit te halen, je dash en je teller met een haardroger goed op te warmen om zeker te zijn dat alle condens verdwenen is, en dan alles terug monteren. Dan zou je het probleem moeten kwijt zijn.

Late reactie, maar de teller is een keer in oktober vervangen. Ik denk zelfs een keer tijdens een hele natte oktoberdag, want ik herinner me nog dat ik met enorm kl*te weer op een Tracer 7 (leenmotor) terug moest om de NMAX op te halen en het een bende op de weg was met de avondspits.
Maar je ziet het niet altijd hoor, ik vind het wel prima. Enige wat ik jammer vond is dat de oude kmstand niet kon worden overgezet op de nieuwe. De dealer kan het niet. Denk dat externe bedrijfjes het wel zouden kunnen, al zijn die meer ingericht op het terugdraaien van de teller, terwijl ik 'm juist vooruit wil. :+
 
Weet iemand of het 2024 model van de nmax 155 verschilt van het 2021-2022-2023 model? Monomuis misschien?
 
Weet iemand of het 2024 model van de nmax 155 verschilt van het 2021-2022-2023 model? Monomuis misschien?

Geen idee. Het enige is dat het motorblok nu Euro5+ moet zijn ipv Euro5. Maar qua uitstoot is dat niet anders, dus motorisch verwacht ik daar geen verschil in. Maar hoe de 2e versie van de 155 rijdt t.o.v. het 1e model, dat heb ik niet kunnen proberen. Er was geen demo van de 155cc afgelopen jaren en volgens mij is dat nieuwe model dus pas sinds 2022 of 2023 te krijgen in Nederland.
 
importeur adverteerd met nmax. 2024 en voorgaand model. Vandaar mijn vraag Wat de verschillen zijn. Dat wilde ik weten omdat ik overweeg een nieuwe aan te schaffen.
Geïnformeerd bij motoport. Model 2024 is gelijk aan 2023 maar niet aan voorafgaande.
 
Goedemorgen,
Ik heb gisteren na het lezen van al jullie positieve ervaringen ook een NMax 155 gekocht 😄
Heb voor de Nmax gekozen omdat ik een lichte motorscooter zocht om achter op mijn camper mee te nemen.
Moet nu 3 weken wachten tot hij geleverd wordt 😒
Ik wil er ook graag een topkoffer op zetten maar schrok een beetje van de prijs van de originele achterdrager.
Heeft er iemand ervaring met een achterdrager die op Amazon voor de helft van de originele prijs aangeboden wordt?
MVG, Jos.
Schermopname (3).png
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,
Ik heb gisteren na het lezen van al jullie positieve ervaringen ook een NMax 155 gekocht 😄
Heb voor de Nmax gekozen omdat ik een lichte motorscooter zocht om achter op mijn camper mee te nemen.
Moet nu 3 weken wachten tot hij geleverd wordt 😒
Ik wil er ook graag een topkoffer op zetten maar schrok een beetje van de prijs van de originele achterdrager.
Heeft er iemand ervaring met een achterdrager die op Amazon voor de helft van de originele prijs aangeboden wordt?
MVG, Jos.

Gefeliciteerd! *O*

AliExpress verkoopt een betere achterdrager dan de originele van Yamaha en ziet er hetzelfde uit. Bij het originele OEM rack moet je zagen in een onderdeel. Het rek van AliExpress past meteen.
Ik heb er een video van gemaakt:

 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd! *O*

AliExpress verkoopt een betere achterdrager dan de originele van Yamaha en ziet er hetzelfde uit. Bij het originele OEM rack moet je zagen in een onderdeel. Het rek van AliExpress past meteen.
Ik heb er een video van gemaakt:

Hoi Gerdien,

Bedankt voor je reactie! Ik heb je filmpje bekeken en vind het echt geweldig!!
Ik ben niet van plan om zulke afstanden te rijden met de Nmax maar gewoon achter op de camper mee en er dan ter plekke enkele toerritjes te maken.
Het filmje van de drager montage is ook erg duuidelijk maar ik wil het liever niet bij Ali express bestellen. Is niet echt veel goedkoper met de verzendkosten erbij en duurt vaak best lang eer je het in huis hebt.
Toch bedankt! Gr. Jos.
 
Figuurzagen met je motor _O-. Ik vind het niet typische Yamaha, vraag me af wat daar bij ontwikkeling is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan