Yamaha NMAX 125 / 155

Volgende stukje ,nieuwe sliders geplaatst en alles opgepoets.

Ook zit er een nieuwe city grip 2 voorband op.
Wat een verschil !!
 

Bijlagen

  • 20231009_121242.jpg
    20231009_121242.jpg
    461,3 KB · Weergaven: 2
  • 20231009_124119.jpg
    20231009_124119.jpg
    478 KB · Weergaven: 2
  • 20231009_125332.jpg
    20231009_125332.jpg
    219,7 KB · Weergaven: 2

Jammer, maar begrijpelijk! Hopelijk ben je 'm snel kwijt. Nette prijs, zeker met het zadel en de topkoffer.

Ik ben afgelopen woensdag een rondje wezen sturen op een Segway E300SE (125cc-equivalent), om heeeeeeeel misschien te gaan rijden ipv mijn NMAX. Actieradius +/- 80 km/u, topsnelheid 109 km/u (103 km/u op GPS), maar dat kan die niet lang volhouden natuurlijk. Maar voor binnendoor gewoon 80 km/u etc gaat prima. Is sneller dan de NMAX 155 qua optrekken, zit eerder op de 100. Weegt 100 kg leeg, met accu's erbij ongeveer gelijk aan de NMAX. Kan nog een 3e accu in voor +40km actieradius.
Tractiecontrole, cruisecontrol, keyless (nouja, afstandsbediening, app of sleutel), 34 liter opbergvak. Prijs? 4799. Leuk bedrag voor elektrisch. Nadeel? Ziet er echt uit als een brommer, dus auto's geven soms minder ruimte en als de remlichtschakelaar is geactiveerd, doet de motor niets als je wat gas geeft. Vooral met bepaalde bochten waarbij je de rem iets wil aantippen om te corrigeren, maar ook gas wil geven, dat kan niet tegelijkertijd. Het is dus eerst rem los en dan gas er weer op. Maar in de krachtige mode komt dat er best hard in.

Maar ik ben er nog niet over uit. De NMAX 155 kocht ik in eerste instantie voor woon-werk. Dat is er nooit van gekomen. Nu heb ik 'm voor de lol. Omdat ik de NMAX heb, pak ik nog minder de motor. Dat is ook niet goed. Als ik dan een elektrische motorscooter zou hebben met beperkte actieradius, zou ik de elektrische kunnen pakken voor afstanden tot zeg 30-35 km enkele rit (tenzij extra accu, dan tot 50-60 km) en de motor voor de rest. Zo krijgt de motor ook nog aandacht. :+

Maar goed, hoe lang gaan de Segway accu's mee? Een NMAX doet het als het moet over 20 jaar nog, met normaal onderhoud.
Alleen zit je nog wel met de push naar elektrisch en wat gaan de brandstofkosten doen? Met de NMAX nog niet zo boeiend als het 1 op 35 loopt. Die elektrische is qua kosten wel bijna 3x goedkoper per kilometer.
 
Leuk ding. Er zijn steeds meer "voordelige" elektrische motoren te koop. Persoonlijk vind ik de Super Soco TC Max ook mooi. Maar ik vind die actieradius helemaal niks.
 
Er komen idd wel steeds voordeligere. 4799 is geen geld voor zo'n Segway. Bij BMW mag je ergens rond de 8250 euro betalen voor de CE 02, volgend jaar. Die ziet er wel hipper uit, want zo'n Segway ziet er gewoon saai uit. Maar goed, wat ie kan, is wel goed. Dat ding is sneller dan mijn NMAX 155 Euro4 en ik denk dus ook zelfs nog weer rapper dan de NMAX 155 Euro5.

Zo'n Super Soco TC Max gaat nog een stuk langzamer naar de 100 en kost meer. Actieradius is 80 km van de Segway, extra accu erin en je kan 120 km rijden. Je moet 'm echt voor woon-werk gebruiken of wat dingetjes in de buurt. Gewoon voor erbij, zeer zeker niet als enige motorscooter. Omdat ik de motor dus heel weinig pak, omdat ik de NMAX makkelijker mee pak, zou zo'n Segway nog wat kunnen zijn om voor korte stukken goedkoper rond te kunnen rijden én mijn motor meer te gaan gebruiken. :+ Luxe problemen.
 
Ja, dat zijn zeker luxe problemen.
Ik wacht ook nog steeds op die hybride Honda PCX, dat zou een mooi begin zijn.
 
Ja, dat zijn zeker luxe problemen.
Ik wacht ook nog steeds op die hybride Honda PCX, dat zou een mooi begin zijn.
Eerst maar eens zien wat die hybride Kawasaki Ninja 7 Hybrid doet. :) Al komt die niet voor A2, maar ik zal er denk ik wel een keer op gaan sturen.
En kijken wat de elektrische Kawasaki's doen, die volgend jaar komen. Al verwacht ik daar niet teveel van, de prijs is al te hoog.

Binnenkort denk ik weer ACF50 op de NMAX smeren tegen de pekel. We gaan in de avond weer naar de single digits, dus dat strooien zie ik ook nog wel op relatief korte termijn gebeuren.
 
Mijn Nmax is zo goed als verkocht. Koper moet het nog wel ophalen, maar er is aanbetaald.
Morgen ga ik kijken naar een mooie Suzuki Address 110. 👍🏻
 
Gefeliciteerd! Die had ik dus voor de NMAX. Ergens heb ik nog een witte voorkap liggen, maar dat gaat er niet uit zien met jouw kleur. :)
 
Waarom ga je over van je NMAX naar een Suzuki Address 110?
Dat lijkt me geen verbetering.
Om medische redenen. De Address is kleiner, lager en 30 kg lichter. De Nmax rijdt inderdaad veel fijner, maar ik heb moeite met o.a. in en uit de schuur halen. Deze is dan een betere keuze voor mij.
 
Om medische redenen. De Address is kleiner, lager en 30 kg lichter. De Nmax rijdt inderdaad veel fijner, maar ik heb moeite met o.a. in en uit de schuur halen. Deze is dan een betere keuze voor mij.
OK, duidelijk.
De Suzuki ziet er prima uit maar jij maakte toch altijd van die lange tochten met je NMAX.
Ga je dat met die Suzuki ook doen? En hoe geraak je daar al je bagage op kwijt?
 
OK, duidelijk.
De Suzuki ziet er prima uit maar jij maakte toch altijd van die lange tochten met je NMAX.
Ga je dat met die Suzuki ook doen? En hoe geraak je daar al je bagage op kwijt?
Ik ga dat zeker proberen met de Suzuki. Bagage zal geen enkel probleem zijn, want er komt nog een koffer op. In heb niet zoveel nodig, ik reis altijd licht.
 
Had ie al 10k gelopen? Normaal moet het elke 6k. Goed om te weten, ik wil het pas rond 9k doen ivm een nieuwe teller die 3K afwijkt met wat het echt is.
3 km afwijkt met de daadwerkelijke snelheid ?
Dat is toch bij alle tellers ? 🤔

Dus rij je op de teller precies 80 kmu , dan wijkt hij 3 km af dus rij je eigenlijk 77 kmu ?

Of bedoel je dat niet?
 
3 km afwijkt met de daadwerkelijke snelheid ?
Dat is toch bij alle tellers ? 🤔

Dus rij je op de teller precies 80 kmu , dan wijkt hij 3 km af dus rij je eigenlijk 77 kmu ?

Of bedoel je dat niet?

Nee, bij +/- 3100 km is de teller vervangen en dus weer op 0 km gezet. Jammer genoeg konden ze dat niet programmeren.
Ik had vocht in de cockpit. Helaas heeft de nieuwe het ook, dus als ik dat wist, had ik 'm niet gewisseld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan