Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Hallo allemaal, sinds kort in het bezit van een MT 09 van 2020 Echter maakt deze als ik zo’n 90 km/h rijd en in de 4de / 5de versnelling een schierend geluid. Kan dit van de tandwielen/versnellingsbak zijn? En/of is dit een bekend probleem of is dit normaal?
 
Hallo allemaal, sinds kort in het bezit van een MT 09 van 2020 Echter maakt deze als ik zo’n 90 km/h rijd en in de 4de / 5de versnelling een schierend geluid. Kan dit van de tandwielen/versnellingsbak zijn? En/of is dit een bekend probleem of is dit normaal?
Zou ik me geen zorgen om maken,de mt-09's staan wel wat bekend om hun 'fluitende' versnellingsbakken. :Y
Mijne doet het al sinds 2020 toen ik mijne gloednieuw gekocht heb. :+
 
Ook rond de dezelfde snelheid 90km/h ?
Goh snelheid kan ik zo van buiten niet direct er op plakken. Maar afhankelijk van toerental/snelheid/versnelling fluiten ze allesinds wel.

Ook al meegemaakt dat de ketting veel te strak was afgesteld na een onderhoudsbeurt en die maakte ook een 'fluitend' geluid maar dit klinkt weer net anders dan de versnellingsbak.

Makkelijke test:
-Rij de snelheid wanneer het geluid voorkomt en trek eens de koppeling in om te luisteren als het geluid blijft of echt afhankelijk is van toerental van de motor.
 
Na 3 jaar mt-09 rijden word volgende week eindelijk het zwakke punt aangepakt en de vering aangepast! *O*
Gaat binnen voor een Andreani cartridge kit en Öhlins schokdemper.
received_3664523917110518.jpeg
 
Goh snelheid kan ik zo van buiten niet direct er op plakken. Maar afhankelijk van toerental/snelheid/versnelling fluiten ze allesinds wel.

Ook al meegemaakt dat de ketting veel te strak was afgesteld na een onderhoudsbeurt en die maakte ook een 'fluitend' geluid maar dit klinkt weer net anders dan de versnellingsbak.

Makkelijke test:
-Rij de snelheid wanneer het geluid voorkomt en trek eens de koppeling in om te luisteren als het geluid blijft of echt afhankelijk is van toerental van de motor.
Bedankt voor je reactie, ik zal het eens proberen en kom erop terug.
 
Ook al meegemaakt dat de ketting veel te strak was afgesteld na een onderhoudsbeurt en die maakte ook een 'fluitend' geluid maar dit klinkt weer net anders dan de versnellingsbak.
Staat ook zo voorgeschreven dat die echt strak moet staan. Zijn al tonnen discussies geweest over online 8)7

Na 3 jaar mt-09 rijden word volgende week eindelijk het zwakke punt aangepakt en de vering aangepast! *O*
Gaat binnen voor een Andreani cartridge kit en Öhlins schokdemper.
Ga je sws geen spijt van hebben. Ga je ook effectief bij BRS ?
 
Staat ook zo voorgeschreven dat die echt strak moet staan. Zijn al tonnen discussies geweest over online 8)7


Ga je sws geen spijt van hebben. Ga je ook effectief bij BRS ?
Inderdaad,ben maar al te bekend met het hele ketting verhaal _O-

En yes! Altijd goede dingen over gehoord/gelezen,Maastricht ligt lekker in de buurt voor mij en vind persoonlijk het zeker een eerlijke prijs voor het materiaal + werk! :Y
 
Hallo allemaal, sinds kort in het bezit van een MT 09 van 2020 Echter maakt deze als ik zo’n 90 km/h rijd en in de 4de / 5de versnelling een schierend geluid. Kan dit van de tandwielen/versnellingsbak zijn? En/of is dit een bekend probleem of is dit normaal?
Ja dat is een relatief bekend "probleem". Bij mijn 2015 ook het geval. Ook bij stilstaan, leek wel een droge koppeling ;)
Maar heb in Motorrad een 50.000 km test gezien/gelezen en die hadden het er ook over. Maar bij demonatge na 50.000 km zag alles er nog tiptop uit.
Mijn 2022 model is qua versnellingsbak een stuk stiller/beter geworden vind ik.
 
Na 3 jaar mt-09 rijden word volgende week eindelijk het zwakke punt aangepakt en de vering aangepast! *O*
Gaat binnen voor een Andreani cartridge kit en Öhlins schokdemper.
Bekijk bijlage 1871643
TOP :} Ik had voor mijn 2015 model toendertijd ook naar Andreani cartridges gekeken maar uiteindelijk Öhlins cartridges genomen. Dat was een hele verbetering. Ik ben benieuwd hoe je deze gaat vinden :]
 
Goh snelheid kan ik zo van buiten niet direct er op plakken. Maar afhankelijk van toerental/snelheid/versnelling fluiten ze allesinds wel.

Ook al meegemaakt dat de ketting veel te strak was afgesteld na een onderhoudsbeurt en die maakte ook een 'fluitend' geluid maar dit klinkt weer net anders dan de versnellingsbak.

Makkelijke test:
-Rij de snelheid wanneer het geluid voorkomt en trek eens de koppeling in om te luisteren als het geluid blijft of echt afhankelijk is van toerental van de motor.
Hoi, ik heb het geprobeerd en heb de koppeling ingetrokken op de snelheid waarbij ik het hoor en dan is het geluid weg. Ook zodra ik deze opschakel naar de derde versnelling dan is het geluid er…
 
Hoi, ik heb het geprobeerd en heb de koppeling ingetrokken op de snelheid waarbij ik het hoor en dan is het geluid weg. Ook zodra ik deze opschakel naar de derde versnelling dan is het geluid er…
Eerder een koppelingsgeluid lijkt me. Net als bij stilstand een "schrapend" geluid maar met koppeling intrekken is het weg.
Maar het schijnt een "schoonheidsfoutje" bij de oudere MT09's te zijn... Met mijn 2022 model heb ik er geen last van. En ik rij meestal met goede oordoppen in dus valt het ook minder op.
 
Lees even mee hier,zit er over te denken om een mt-09 aan te schaffen. Wat is er zoal te koop voor plus minus 8000, en waar dan op te letten
 
Hi mensen,

MT 09 uit 2018 hier, met ongeveer 16k op de klok.
Standaard uitlaat, wel bomvol leuke accessoires.

Bekend met de koppelingen en het schrapende geluid bij stilstand zolang je de koppeling uit hebt (naar mijn weten is dit de vertanding die vrij draait?)

Maar hebben meerdere mensen last van een licht ratelend geluid bij de cilinders zodra motor koud is? Zodra motor warm is geen last meer van.
CP3 kwaaltje of problemen met kettingspanner?
 
Terug
Bovenaan Onderaan