Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

En het stuur verhogen kan mogelijk alleen als je de remleidingen en de koppelingskabel vervangt door langere exemplaren.
 
Dat lijkt me voor de stuureigenschappen en stabiliteit niet bevorderlijk. De meesten willen het stuur juist lager.
Wat wil je er mee bereiken? En rechtere rug(houding)? Hoe is je houding nu op de motor?
En ik neem aan dat de bouten met een momentsleutel aangedraaid horen te worden.
Een rechtere zithouding inderdaad, doordat ik nu iets voorover zit merk ik dat mijn schouders iets omhoog komen, dit is sowieso altijd al een issue bij mij, ook op de fiets bijvoorbeeld. Ik dacht hiermee te bereiken dat het stuur als het ware wat naar me toe komt.
Ik heb op een Tiger 800 gereden waarbij je dus meer in de motor zit en ik merkte daarbij een aanzienlijk verschil qua vermoeidheid in de rug. Mijn idee was eenzelfde soort houding te creëren door het stuur iets te verhogen maar misschien moet ik simpelweg de overstap maken naar een all-road. Minder vlot maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken.
 
Bedankt voor de tip. Ik ben echter bang dat het zadel mijn probleem niet gaat oplossen, ik heb namelijk al een zeer comfortabel bagster seat en ik heb vooral last van mijn midden-rug tot tussen mijn schouderbladen. Ik zit nog wel te overwegen om mijn stuur misschien met een tussenstukje 3 cm te verhogen om te kijken of dit helpt voor een betere zit.

Is er iemand die ervaring heeft met het stuur een stukje verhogen op de MT? en dienen de bouten van het stuur weer aangedraaid te worden met een tijdsleutel of iets? kan me voorstellen dat de mogelijkheid anders bestaat dat ze lostrillen? ben zelf niet zo ervaren met het technische aspect van de motor.
Ik heb ook een bagster gehad echt een waardeloos zadel. (Mijn mening). Door de supermoto zadel veranderd de hele zithouding op de motor. En voelt het ook echt als een supermoto
 
Naar mijn mening helpt vooral een opbouw van spieren of gewenning (lees meer rijden) om rug/kont-pijn etc op de moto te voorkomen.
 
Zo staat mijne mt09 2021 er nu bij
 

Bijlagen

  • IMG_20230225_150320.jpg
    IMG_20230225_150320.jpg
    401,4 KB · Weergaven: 64
Wie heeft de downspoilers van puig al gestoken op zijn mt09 2021

Kwam deze tegen bij de motor beurs in Utrecht
 

Bijlagen

  • IMG_20230226_115203.jpg
    IMG_20230226_115203.jpg
    223,5 KB · Weergaven: 64
  • IMG_20230226_115212.jpg
    IMG_20230226_115212.jpg
    437,6 KB · Weergaven: 64
  • IMG_20230226_115221.jpg
    IMG_20230226_115221.jpg
    257,6 KB · Weergaven: 62
Ddie tankpads, links en rechts op de achterkant van de tank, heb je daar een linkje van ? (ik zie er veel op Ali, maar wil iets dat inmiddels getest is... zoals bij jou).

Hier kwamen mijne vandaan maar zie op de website dat ze op het moment niet in voorraad zijn... -O-
Heb ook eens bij hun besteld voor de gsxr van mijn broer,toen stonden ze ook niet in voorraad maar na een mailtje gestuurd te hebben naar hun hebben ze vrij snel geantwoord en toch nog kunnen leveren! Dus zou dat toch eventueel proberen. :Y
 
Heeft er iemand hier nog een aftermarket uitlaat op z'n mt 09 gen 3 gezet, en hoe bevalt het geluid?
Heb zelf de straat legale akra onder mijn eigen motor zitten.
Die redelijk stil maar vind hem zelf hard genoeg, wil er ook geen aandacht mee trekken.
Heb ook proefgereden met de race only versie van de akra maar die was mij te luid af.
Is een heel mooi geluid en ander zal het misschien geen probleem vinden maar trekt naar mijn mening te veel aandacht.
 
Na wat jaartjes hier niet meer geweest te zijn, toch nog even een nieuwe update. (Ja mijn naam wordt aangepast 😁)

Afgelopen zaterdag hebben mijn aanstaande en ikzelf beide een 2023 MT-09 gekocht in het tech black. Uiteraard wel met wat dikkere opties,

* korte kentekenplaat houder
* korte kuipruit ( voor de looks)
* rem/schakelset
* rem/koppelings hendels
* de vrouw heeft de akra gekozen, ikzelf een dominator gp3

Zit alleen nog te twijfelen of ik stalen remleidingen wil, heb dat altijd op mijn supersports wel gehad. Weet niet wat jullie ervaringen hierin zijn?

Motoren zullen tussen de 2 en 4 weken klaar zijn maar met dit weertype heeft dat nu geen haast.

Weet niet of jullie nog opties hebben die erop zouden kunnen of aangeraden worden.

Foto's komen uiteraard als ze klaar staan 😃
 
Na wat jaartjes hier niet meer geweest te zijn, toch nog even een nieuwe update. (Ja mijn naam wordt aangepast 😁)

Afgelopen zaterdag hebben mijn aanstaande en ikzelf beide een 2023 MT-09 gekocht in het tech black. Uiteraard wel met wat dikkere opties,

* korte kentekenplaat houder
* korte kuipruit ( voor de looks)
* rem/schakelset
* rem/koppelings hendels
* de vrouw heeft de akra gekozen, ikzelf een dominator gp3

Zit alleen nog te twijfelen of ik stalen remleidingen wil, heb dat altijd op mijn supersports wel gehad. Weet niet wat jullie ervaringen hierin zijn?

Motoren zullen tussen de 2 en 4 weken klaar zijn maar met dit weertype heeft dat nu geen haast.

Weet niet of jullie nog opties hebben die erop zouden kunnen of aangeraden worden.

Foto's komen uiteraard als ze klaar staan 😃
Ik kan niet anders zeggen dat ik super tevreden ben met mijn MT-09. Ben benieuwd naar jullie uitlaten en vooral het geluid. Misschien komen we elkaar wel eens tegen op de Knardijk........
 
Terug
Bovenaan Onderaan