Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Zo... anders ben ik even een poosje stil geweest...

Maar ik heb een vraagje, mijn spiegels hebben metaal rot opgelopen op die stangetjes aan de "spiegel" kant. (Bij de rode pijl).
Omdat ik nieuwe kopen eigenlijk zonde vind, wilde ik proberen de spiegels uit elkaar te halen... daarvoor lijkt het me het handigste als ik het kraagje bij de blauwe pijl kan losmaken. Is er iemand hier die weet of dat kan, hoe dat in elkaar zit?
In dat kraagje (bij blauwe pijl) zitten 2 nokjes in de "motor"kant van de kraag, zou dat voor een gereedschapje kunnen zijn?

OF... is het gewoon allemaal wegwerpontwerp en kan het niet uit elkaar?
De spiegel zijn 1 artiekelnummer volgens www.cmsnl.com


spiegel.JPG
 
Zo... anders ben ik even een poosje stil geweest...

Maar ik heb een vraagje, mijn spiegels hebben metaal rot opgelopen op die stangetjes aan de "spiegel" kant. (Bij de rode pijl).
Omdat ik nieuwe kopen eigenlijk zonde vind, wilde ik proberen de spiegels uit elkaar te halen... daarvoor lijkt het me het handigste als ik het kraagje bij de blauwe pijl kan losmaken. Is er iemand hier die weet of dat kan, hoe dat in elkaar zit?
In dat kraagje (bij blauwe pijl) zitten 2 nokjes in de "motor"kant van de kraag, zou dat voor een gereedschapje kunnen zijn?

OF... is het gewoon allemaal wegwerpontwerp en kan het niet uit elkaar?
De spiegel zijn 1 artiekelnummer volgens www.cmsnl.com


Bekijk bijlage 1841917

Ik heb bij mijn motorscooter al eens een keer het spiegelglas kapot gemaakt en daarbij zag ik dat er aan de binnenkant van de spiegel een moer zat waarmee die eigenlijk aan dat kogelgewricht gemonteerd zat.
Weet niet of dit bij alle spiegels zo is maar verwacht wel een vergelijkbare constructie.
Misschien kun je het glas er op een bepaalde manier nog in z´n geheel er uit halen.

Wat voor bouwjaar heb je?
Ik heb namelijk bij aanschaf van mijn mt09 2 verkeerde spiegels gekregen van volgens mij de eerste generatie mt09.
Zijn wel 2 linker spiegels maar als je wil mag je ze hebben.

IMG20221004144230.jpg
 
Ik heb bij mijn motorscooter al eens een keer het spiegelglas kapot gemaakt en daarbij zag ik dat er aan de binnenkant van de spiegel een moer zat waarmee die eigenlijk aan dat kogelgewricht gemonteerd zat.
Weet niet of dit bij alle spiegels zo is maar verwacht wel een vergelijkbare constructie.
Misschien kun je het glas er op een bepaalde manier nog in z´n geheel er uit halen.

Wat voor bouwjaar heb je?
Ik heb namelijk bij aanschaf van mijn mt09 2 verkeerde spiegels gekregen van volgens mij de eerste generatie mt09.
Zijn wel 2 linker spiegels maar als je wil mag je ze hebben.

Bekijk bijlage 1841993
Die lijken inderdaad precies op de mijne. (Volgens mij zijn de 07 en 09 spiegels hetzelfde ). Mijn motor is van de eerste generatie.
Het glas lijkt opgesloten door de rand waar je op de foto ook tegenaan kijkt. Die rand lijkt gesmolten aan de schaal waar de spiegels op liggen op de foto.
Ik denk dat er misschien ook iets van een verbinding zit in dat schuine kraagje tegen de spiegel aan, maar om nu gelijk de zaak in de bankschroef te klemmen.... Dan gaat het waarschijnlijk stuk voor ik weet wat er inzit.


De spiegel van je krijgen vind ik super tof. Zullen we dat via priveberichten afhandelen?
 
Die lijken inderdaad precies op de mijne. (Volgens mij zijn de 07 en 09 spiegels hetzelfde ). Mijn motor is van de eerste generatie.
Het glas lijkt opgesloten door de rand waar je op de foto ook tegenaan kijkt. Die rand lijkt gesmolten aan de schaal waar de spiegels op liggen op de foto.
Ik denk dat er misschien ook iets van een verbinding zit in dat schuine kraagje tegen de spiegel aan, maar om nu gelijk de zaak in de bankschroef te klemmen.... Dan gaat het waarschijnlijk stuk voor ik weet wat er inzit.


De spiegel van je krijgen vind ik super tof. Zullen we dat via priveberichten afhandelen?
Is prima, stuur maar bericht.
 
Volgens mij is het een systeem dat ineen klikt,of het uiteen kan zonder beschadiging betwijfel ik.
MT-09/07 en tracer hebben hetzelfde model,maar er zijn verschillende lengtes afhankelijk van bouwjaar/model.
 
Zo... anders ben ik even een poosje stil geweest...

Maar ik heb een vraagje, mijn spiegels hebben metaal rot opgelopen op die stangetjes aan de "spiegel" kant. (Bij de rode pijl).
Omdat ik nieuwe kopen eigenlijk zonde vind, wilde ik proberen de spiegels uit elkaar te halen... daarvoor lijkt het me het handigste als ik het kraagje bij de blauwe pijl kan losmaken. Is er iemand hier die weet of dat kan, hoe dat in elkaar zit?
In dat kraagje (bij blauwe pijl) zitten 2 nokjes in de "motor"kant van de kraag, zou dat voor een gereedschapje kunnen zijn?

OF... is het gewoon allemaal wegwerpontwerp en kan het niet uit elkaar?
De spiegel zijn 1 artiekelnummer volgens www.cmsnl.com


Bekijk bijlage 1841917
Ik heb ook nog de originele spiegels van mijn oude MT-09 uit 2015 liggen. Ik woon echter niet om de hoek ;) had ze anders zo aan je gegeven.
 
@RickertMT

Hoe bevalt je SC nu na een tijdje? Hoor sommige gebruikers dat er some een "metalen ratel" wordt gehoord. Blijkbaar is dat de DB-killer die dan wat beweegt. Heb jij hier ook last van?

Helaas sinds vorig jaar niet meer gereden, ben toch wel grotendeels een mooi weer rijder :]
Die ratel herken ik niet, maar misschien niet zo heel veel op gelet, zal er zodra 't weer omslaat op letten.

Verder bevalt ie mij heel goed, rijd met zowel cat + db killer erin omdat zonder cat de resonantie in mijn helm te heftig was. Mijn oren hebben een opdonder gehad daardoor (Zelfs met oordoppen) en rijd daardoor ook nog ff met de killer erin. Misschien van de zomer killer eruit.
Verder die klacht dus niet ervaren, wellicht kan dit komen omdat ze de killer niet heel juist/recht terug geschoven/geduwd hebben in de pijp.

Qua looks doet ie het nog gewoon echt, is een prachtige pijp!
Na de wintersport ga ik ook weer hobby'en, weer een paar mods die erop komen :9~

-Puig Downforce spoilers, deze gaan iets gepersonaliseerd worden met een stickersetje daarop.
-Yamaha OEM Led plus knipperlichten voor + achter.

En daarna is het wachten op 't mooie weer, hoop dat 't weer in maart al een mooie omslag gaat maken.
 
Heeft er soms nog iemand een origineel achterlicht van de 1e generatie (t.e.m. 2016) liggen,voor een zacht prijsje?
Dus geen aftermarket exemplaar met ingebouwde knippers.
 
De Hyperpro streetbox zit er ondertussen een kleine 2 weken onder, dat rijdt stukken beter :)
Gisteren de Oxford Hotgrips gemonteerd, deze had ik ook op mijn vorige motor.

IMG_20230129_124620.jpg

IMG_20230129_143111.jpg

IMG_20230129_143108.jpg
 
Ik wilde mijn korte kentekenplaathouder verlengen met het meegeleverde tussenstuk zodat mijn plaat niet meer illegaal schuin stond. Toen ik bezig was begon ik me te storen aan het lompe uiterlijk van de originele knipperlichten, en het feit dat ze aan de voorkant nogal snel los raken als je er tegenaan stoot. Uiteindelijk andere knipperlichten gehaald met achterlicht + remlicht er in. En om het af te maken nog iets strakkere spiegels er op gezet en een afdekplaatje met MT logo voor de remvloeistof achter.
Screenshot_20230205-204412_Gallery.jpg
Screenshot_20230205-204104_Gallery.jpg
Screenshot_20230205-203717_Gallery.jpg

Screenshot_20230205-203710_Gallery.jpg
Screenshot_20230205-203655_Gallery.jpg


Ik vind het resultaat er wel netjes uit zien. Moet alleen nog even kijken waarom de plaathouder net niet helemaal recht naar achteren loopt...
Zijn er hier nog meer mensen met dit soort kleine aanpassingen aan hun gen3? Ben wel benieuwd naar andere modificaties.
 
Kentekenplaat houder was af dealer al een kleine. Die taartschep ligt op zolder. Knippers voor en achter veranderd. Toeter verplaatst. Bar-end mirrors erop. Windscherm, zowel de Yamaha als mra variant. Welke het wordt weet ik nog niet. Valdoppen. Handbescherming.
 

Bijlagen

  • IMG_20230205_220020.jpg
    IMG_20230205_220020.jpg
    224,8 KB · Weergaven: 43
  • IMG_20230205_220006.jpg
    IMG_20230205_220006.jpg
    209 KB · Weergaven: 39
  • 2022-09-04_11-30-21_090.jpeg
    2022-09-04_11-30-21_090.jpeg
    159 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Iemand die zijn originele spiegels vanaf bouwjaar 2021 verkoopt voor een redelijke prijs?
Dus geen oudere modellen!
 
Nog een aantal mt09 2017 onderdelen over. Mogen weg voor een zachte prijs. Stuur een pb voor meer info.

Mochten er uiteindelijk geen reacties op komen mag iemand me een pb doen en deze gratis hebben. Zolang je zelf de verzendkosten betaalt 👍
 

Bijlagen

  • IMG_20230114_132807.jpg
    IMG_20230114_132807.jpg
    107,6 KB · Weergaven: 44
Voor een weekendje toeren in Duitsland aankomend voorjaar, zou ik wat bagage mogelijkheid willen voor de MT. De mijne is van 2019. Iemand ervaring met zachte zijtassen? Zo ja, welke?

Groet,

Henk
Ik gebruik al jaren deze:

IMG_1569.JPG

Is van SW Motech. Goed voor een lang weekend en ben er zelfs een week mee door Frankrijk gereden.

Deze is ook mooi:
bc_hta_00_405_10100_2_xl.jpeg

Vind dat persoonlijk wat makkelijker dan Zijtassen.

Ik heb verder deze ook nog. Die heb je ook kleiner:
IMG_5370.JPG
 
Bar-end spiegels
Windscreen
Lagere stuur risers
Frame doppen
TT houder
Korte kentekenplaat houder
Zwarte velgen
Duo stepjes eraf, reflectoren op voorvork eraf

Hoi
Naar die lagere stuur risers ben ik erg geinteresseerd :Y
Welke heb je? Ik ben er al een tijd naar op zoek maar kon nog niks geschikts vinden...
 
Hoi
Naar die lagere stuur risers ben ik erg geinteresseerd :Y
Welke heb je? Ik ben er al een tijd naar op zoek maar kon nog niks geschikts vinden...
Heb die van de tracer900.
Na veel zoeken kwam ik dat idee tegen op een frans forum.
Die zijn niet zwart, dus heb ze zelf zwart gespoten:

risershort.jpg



En dit is het verschil in hoogte (foto van dat franse forum):

riserlaag.jpg
 
Heb die van de tracer900.
Na veel zoeken kwam ik dat idee tegen op een frans forum.
Die zijn niet zwart, dus heb ze zelf zwart gespoten:

En dit is het verschil in hoogte (foto van dat franse forum):

Bekijk bijlage 1846479

Thanx. Interessant :Y En dat is ook van een Tracer model vanaf 2021? Vreemd dat die lager zijn, op een "toerfiets". En je komt met de stuuruitslag niet tegen de tank?
 
Terug
Bovenaan Onderaan