Yamaha MT-09 2014

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb van de week met de nieuwe MT09 een 2uurtjes mogen rondrijden....man man man,super blok en de motor op zich, ook niets dan lof. Ben zelf een TDM900A rijder en heb dus getest op iets wat ik enorm mis op de TDM, ECHT koppel bij lage toeren. Met de TDM in zesde tegen 50km/h vliegt de ketting me rond de oren (daarom dat ik met de TDM steeds probeer te rijden boven de 3500tr/min) en bij de MT09....45km/h in zesde kraan open en... niks problemen super roomig vlot en zoet tot 60km/h en dan ontploft er een bommetje dat niet meer stopt..... als een HST gaat de MT09. In welke versnelling je ook bent en op welk toerental....altijd gaat dit beestje vooruit. Hij reageerd in A stand argessief (on/off gevoel) op standart stand is het heel fijn rijden en zelfs in B stand (rain) met droge wegen is het blok super fijn om rijden en levert het reeds meer dan genoeg power om snel uit de voeten te komen. Sturen doet hij ook super (mede dankzij het lichte gewicht) en remmen zijn zeker van de betere soort, mis wel de ABS om echt door te (durven) remmen :-) En dan het drie cilinder geluid....een heerlijk geluid....en best LUID voor een orgineel exemplaar, aftermarket.... ik zou niet weten waarom een ander te monteren,power genoeg op lage en hoge toeren en een geluid om u tegen te zeggen en waardoor je steeds een versnelling lager gaat om NOG!!!!! meer van die heerlijke tripple grom te genieten....gevaarlijk speelgoed om je rijbewijs kwijt te spelen....
De display unite is duidelijk afleesbaar maar dit is pas zichtbaar als je echt omlaag kijkt en zodoende je het zicht op de weg voor je volledig verliest...dat is het enige nadeel aan deze nieuwe MT-09,mijn gedacht.... je krijgt heeeeeeel veeeeeeel motor en stuurplezier en de prijs valt eigenlijk ook nog best positief uit....
Het enige wat ik nu heel graag zou willen.....een nieuwe TDM met dit blok....dat zou een droommotor zijn.
 
Laatst bewerkt:
Echt lekker Triumph 675 geluid, en da's gewoon positief bedoeld
Ik versta er verder niet veel van maar Triumph hoor ik wel een paar keer voorbij komen
Als dit een beetje goed rijdt ga ik sparen!

BEGIN AL MAAR TE SPAREN....DAT DOE IK NU OOK AL IN AFWACHTING OP DE DRIE PITTER TDM:-)
 
Wie gaat er dan ook 50km/u in de zesde versnelling rijden? Dan ben je gewoon rijp voor de scooter.
 
Ik heb mijn MT09 besteld begin september.
Zoals het er nu naar uitziet wordt ie eind deze maand geleverd.
Ik ben benieuwd.
 
Neen,natuurlijk rij ik normaal geen 50km/h in zesde, dit heb ik gedaan om eens te zien hoe hij op lage toeren reageerd.....en dat is gewoon verbluffend hoe bere sterk hij onderin is...en haarspeld neem je ook niet aan 8000tr/min....daarom dus. :-)
 
Laatst bewerkt:
Neen,natuurlijk rij ik normaal geen 50km/h in zesde, dit heb ik geaan om eens te zien hoe hij op lage toeren reageerd.....en dat is gewoon verbluffend hoe bere sterk hij onderin is...en haarspeld neem je ook niet aan 8000tr/min....daarom dus. :-)
Was idd flauw van ons,
Was een technisch goed verslagje
En je onderbouwing van de souplesse van het blok is duidelijk
De mt staat igv op mijn lijst leuke motoren
 
Was wel grappig om deze reactie te lezen, goed gevonden eigenlijk :-) De MT09 zoals hij nu is, is zeker ook niet mijn ding, te kleine tank bijna geen bagage mogelijkheden.... Ik hoop dus op het TDM achtig model, het blok zelf....SUPER!!!! Ik heb zelf 20 jaar Italiaanse 2 cilinder gereden en nu reeds twee jaar " twin" TDM....maar de kans is groot dat er een drie pitter komt.
 
Hahaha
met een beetje mazzel staat hij morgen in mijn woonkamer. Deep Armor.
Zo kan ik er de hele kerst naar kijken, proefzitten,bochten visualiseren, etc
I'll send you a picture
Greetz yzfreentje
 
Hahaha
met een beetje mazzel staat hij morgen in mijn woonkamer. Deep Armor.
Zo kan ik er de hele kerst naar kijken, proefzitten,bochten visualiseren, etc
I'll send you a picture
Greetz yzfreentje

Gefeliciteerd! Mooi ding hoor! Hebbie hem al?
Ik wil ook weer eens wat nieuws, maar weinig motoren kunnen mijn KTM SD vervangen als het gaat om fun en goed sturen. :] Ik ga zeker eens een proefritje maken op een MT-09.
Ik ga er van uit dat de vering en demping niet helemaal op niveau KTM staan, maar daar kan natuurlijk aan gewerkt worden. Het motorblok lijkt me alvast een goede vervanging.
 
Laatst bewerkt:
Kleine tank? In de nieuwe motorplus staat dat de mt 09 1op 22 rijdt en ze hebben niet zuing gereden dat valt me dan toch wel weer mee!9 :)
 
Niet helemaal mijn ding, vriendin van me heeft die fiets nagenoeg besteld alleen een negatieve proefrit kan haar nog van gedachten veranderen.

Misschien als die fiets helemaal zwart is ( frame delen, radiator delen ) dat die dan wat spannender wordt

Fons
 
Ik heb hem bij wintersdaglicht gezien. Als je niet beter weet, zou je zeggen dat ie zwart is.
Ik denk dat de voorjaarszon pas laat zien dat ie paars in zich heeft. Hij lijkt wel op de Shiver.
Ook een leuke fiets,maar geen yammie. Ben benieuwd hoe hij rijdt.
 
Ik moet nog een weekje wachten op de mijne. Ik heb er direct handvatverwarming, stalen remleidingen, een irc evo radiale rempomp en een windschermpje laten opzetten. Zo staat hij direct al wat leuker.
 
Ik heb de street rally besteld,maar laat em fijntjes pas in maart afleveren. dan heb je de 2e lichting,dan zijn de kinderziektes er tenminste uit. Wel tergend hoor....nog 100nachtjes slapen hahahaha
 
Ik heb mijn MT vorige week dinsdag opgehaald bij Motorcenter Venlo.
Mijn MT is de eerste die in Nederland op kenteken gezet is.
Niet geloven? Bekijk mijn brommer en mijn lelijke kop dan op de Facebook pagina van Yamaha Nederland.

Reuze brommer. Het lijkt wel een fiets. Is niet moeilijk. Mijn vorige 2-wieler was een FJR.
Ondertussen heb ik de nodige (en niet de enige) modificaties uitgevoerd.
Love it!!!!!!!
 
Ik heb mijn MT vorige week dinsdag opgehaald bij Motorcenter Venlo.
Mijn MT is de eerste die in Nederland op kenteken gezet is.
Niet geloven? Bekijk mijn brommer en mijn lelijke kop dan op de Facebook pagina van Yamaha Nederland.

Reuze brommer. Het lijkt wel een fiets. Is niet moeilijk. Mijn vorige 2-wieler was een FJR.
Ondertussen heb ik de nodige (en niet de enige) modificaties uitgevoerd.
Love it!!!!!!!

Gefeliciteerd, erg mooie fiets! Ga er in het voorjaar een ritje op maken denk ik.
 
Ik heb mijn MT vorige week dinsdag opgehaald bij Motorcenter Venlo.
Mijn MT is de eerste die in Nederland op kenteken gezet is.
Niet geloven? Bekijk mijn brommer en mijn lelijke kop dan op de Facebook pagina van Yamaha Nederland.

Reuze brommer. Het lijkt wel een fiets. Is niet moeilijk. Mijn vorige 2-wieler was een FJR.
Ondertussen heb ik de nodige (en niet de enige) modificaties uitgevoerd.
Love it!!!!!!!

Ja, idd, beter helm opgelaten :+ . Maar goed, mooie brommer, ga hem in het voorjaar eens life bekijken bij Moes, hij lijkt me klein? Veel plezier ermee!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan