XTZ750 Super Ténéré - Deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zal eens even kijken.

Maare... zit jij stiekem te zoeken naar een GS??

Edit: Welke bedoel je trouwens. De mijne is naar Emmeloord gegaan dus volgens mij staat hij er niet op.

Vandaag nog even de Tenere bekeken (660) bij Motoport Leek. Toch wel een erg gave fiets hoor.

Gezien het feit dat de nieuwe Super financieel veels te duur kost qua geld zal dat wel de enige optie zijn. :+
 
Laatst bewerkt:
die gele uit wagenborgen die je toen had ;-)

en inderdaad, ik blijf wel kijken naar een gs ;-)

heb een dagje zo'n 660 tenere meegehad van de zomer, rijdt echt super hoor, en nieuw goedkoper dan een gebruikte 1150 adventure ;-)
 
Als ik naar de 'kendo' van de Yamaha Pony 750XTZ ST zit te kijken dan denk ik steeds weer: 'Wat zijn dat toch lelijke misbaksels die BMW's.'
 
@lampie,
Bedankt voor de wetenswaardige tips over de bagage. Ik denk dat ik inderdaad beter op zoek kan gaan naar een paar zijtassen. Hoog opstapelen beinvloed uiteraard de manouvreerbaarheid van de pony en het moet wel leuk blijven natuurlijk.

Die rugzak is ook een optie, maar ik vind het niet prettig rijden met zo'n ding op mijn rug.
Soms moet het, maar als het even niet hoeft...
 
over smaak valt te discussieren maar je kunt niet ontkennen dat met namen een 1150 toch wel heel erg fijn rijdt...dat is imho toch een andere klasse als een s10...daar is ook niks mis mee, het verschilt alleen hemelsbreed...
 
over smaak valt te discussieren maar je kunt niet ontkennen dat met namen een 1150 toch wel heel erg fijn rijdt...dat is imho toch een andere klasse als een s10...daar is ook niks mis mee, het verschilt alleen hemelsbreed...

Klopt, maar een S10 met een 1150GS vergelijken is hetzelfde als appels met peren.

Neemt niet weg dat de 1150 goed rijdt.
 
en dat je hem toch verkocht hebt ;-)

waarom eigenlijk, had je liever een s10 of was het om het geld ofzo ?
 
De Super had ik allang
De GS was gewoon 2e motor voor de lange stukken zeg maar.
Ik vond de stuureigenschappen wel goed maar voor de rest vond ik het net een trekker.
En ik vond de cardan ook niet fijn. Ik hou toch meer van de souplesse van een ketting.

En na wat lezen op het net over de cardan heb ik besloten hem weer te verkopen.
De cardanaandrijving blinkt nl niet uit in betrouwbaarheid.
 
Laatst bewerkt:
valt mee hoor, die 1 op de 100 die stukloopt lees je op de forums, die 99 die heel blijven niet... ;-)

op het gs forum loopt nou een draadje over hoge km standen, zat lui die over de ton draaien met alleen maar banden en remblokjes vervangen enzo....zelfs met een ouwe 1100..
 
valt mee hoor, die 1 op de 100 die stukloopt lees je op de forums, die 99 die heel blijven niet... ;-)

op het gs forum loopt nou een draadje over hoge km standen, zat lui die over de ton draaien met alleen maar banden en remblokjes vervangen enzo....zelfs met een ouwe 1100..


Hoe dan ook, voel je vrij.

Tis niet mijn kop thee.
 
happy days allemaal !! Rij voorzichtig en geniet van 2010 !!
 
Natuurlijk iedereen een veilig, gezond, vredig en goed 2010, en dat voor alle komende jaren! Zo, daar ben ik weer vanaf.

Ik heb even een vraag voor de sleutelaars onder ons: ik ben zelf niet gezegend met sleutelkennis of ervaring :N (ja, aan oude Guzzi's, maar da's heel anders!), maar ik wil de mijne in tiptop conditie brengen voor de Mongoliëtrip; is er iemand in het Limburgse die mij wil helpen? Ik heb te bieden:
- een verwarmde garage, koffie of thee, vlaai desgewenst, een goed humeur en de wil om te leren! Ik wil de lagers vervangen, nieuwe pitten, andere tandwielen en ketting, nieuwe bobine en andere dynamo en spanningsregelaar, maar ik kan wel zaken eraf gaan slopen, maar dan :? ?? Ik mis gewoon de kennis en ervaring, dus als er iemand is die mij dat wil bijbrengen, heel graag!
 
Natuurlijk iedereen een veilig, gezond, vredig en goed 2010, en dat voor alle komende jaren! Zo, daar ben ik weer vanaf.

Ik heb even een vraag voor de sleutelaars onder ons: ik ben zelf niet gezegend met sleutelkennis of ervaring :N (ja, aan oude Guzzi's, maar da's heel anders!), maar ik wil de mijne in tiptop conditie brengen voor de Mongoliëtrip; is er iemand in het Limburgse die mij wil helpen? Ik heb te bieden:
- een verwarmde garage, koffie of thee, vlaai desgewenst, een goed humeur en de wil om te leren! Ik wil de lagers vervangen, nieuwe pitten, andere tandwielen en ketting, nieuwe bobine en andere dynamo en spanningsregelaar, maar ik kan wel zaken eraf gaan slopen, maar dan :? ?? Ik mis gewoon de kennis en ervaring, dus als er iemand is die mij dat wil bijbrengen, heel graag!

Je arbeidsvoorwaarden zijn zeker niet slecht maar het is voor mij te ver weg. (Groningen)

;)
 
...
- een verwarmde garage, koffie of thee, vlaai desgewenst, een goed humeur en de wil om te leren! ...
:9~
Wij zullen zo snel mogelijk eens komen, wie weet zelfs al komend weekend als ik naar Born moet. Wij hebben allebei veel sleutelervaring, mijn vriend Eduard (ook hier op forum) héél erg veel zelfs. Ik heb indertijd ook de XTZ750 Superténéré al van heel dichtbij gezien.
Heb je een sleutelboek? Dat maakt alles nog wat eenvoudiger.
Tot binnenkort!
 
:9~
Wij zullen zo snel mogelijk eens komen, wie weet zelfs al komend weekend als ik naar Born moet. Wij hebben allebei veel sleutelervaring, mijn vriend Eduard (ook hier op forum) héél erg veel zelfs. Ik heb indertijd ook de XTZ750 Superténéré al van heel dichtbij gezien.
Heb je een sleutelboek? Dat maakt alles nog wat eenvoudiger.
Tot binnenkort!

Okee, vergeet niet ff te bellen, dan weet ik zeker dat ik er ben *O* ! WPHB heb ik. Voorkeur voor vlaai :9 ?
 
@olievier: ik zou d'r een haynes manual bij bestellen. Leest een stuk makkelijker en de foto's zijn veeeeeel beter. Zeker als je serieus wilt gaan sleutelen is het de investering (3 tientjes ofzo) wel waard. En succes!!
 
iedereen de beste wensen en olievier wanneer ga je naar mongool?alleen ,met een gezelschap,tis maar een vraagje,

fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan