XTZ750 Super Ténéré - Deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ John1965

Bij mij zit er ook nog een moer-vasthoud-plaatje achter de moer van het tandwiel. Hoekje omslaan en volgens mij komt die dan niet meer los... (zomaar... en je bent altijd op tijd bij voldoende onderhoud).
Ik ga hem van de winter ook eens na kijken op dat probleem :X

Moch zo'n ding er niet opzitten is dit nog "redelijk" makkelijk zelf te maken. Ik deed dit altijd vroeger al bij me MBX. Gaatje in het tandwiel boren en een plaatje knippen met 2 lippjes dr aan. 1 gaat in het tandwiel en de andere over een vlakke kant van de moer. Werkte goed voor die opgevoerde brommer :+
 
OK....dus dat ik ook geen garantie...

De borgring is niet altijd afdoende om te voorkomen dat de moer lostrilt met alle gevolgen van dien. Borgmiddel is echt een aanrader. Het zou verstandig zijn om bij een tandwiel/ketting wissel ook de moer en ring te vernieuwen. De kosten zijn het niet.
Er is ook een iets dikkere moer met iets meer schroefdraad en dus betere grip.
Die dikkere moer is die van o.a. de YZF750/1000. Bestelnummer: 90179-18667-00
 
Bij mij werkt een nieuwe ring en moer en kopervet prima sinds laatste kettingsetwissel.
Controleer wel regelmatig en heb moer, ring en tandwiel gemerkt zodat ik snel kan zien of er wat ten opzichte van elkaar verdraait.
 
Psst, niet tegen Bolski zeggen. :+ Ik zie net dat we de 2500 posts zijn gepasseerd, tijd voor een deel 6 dus.
Zal ik 't weer 'ns doen of zijn er andere geintereseerde?
 
@ John1965

Bij mij zit er ook nog een moer-vasthoud-plaatje achter de moer van het tandwiel. Hoekje omslaan en volgens mij komt die dan niet meer los... (zomaar... en je bent altijd op tijd bij voldoende onderhoud).
Dan nog kan hij klein beetje speling krijgen en daar gaat je draad stuk van. Dat borgplaatje zit er volgens mij alleen maar op dat hij er niet helemaal af loopt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan