Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

XTZ 750 Super Tenere - Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hé grolschdrinker (ik ook trouwens), ben jij toevallig diegene die me een week of twee geleden had gebeld over olie verversen? Is het nog allemaal gelukt?

nee sorry.. it wasn't me.

heb ik paar maand terug al gedaan, was meer moeten.. had namelijk de achterbrug eruit gehaald (om te spuiten) en heb toen per ongeluk de slang van de olietank eruit getrokken en jawel paar liter olie over de vloer..
ach ja.. leer je ook weer van.

ja ik ben er heel blij mee.. ziet er weer gelikt uit..

ik heb vandaag mijn ketting eens goed schoongeborsteld met petroleum. Vanaf 5000 toeren en hoger, maar dan wel constant, hield de motor een beetje in, was wat stotterig. Bij vlot doortrekken naar hogere toeren en schakelen was het geen probleem, dat deed die prima.

De beschrijving van dit probleem gaf diepe fronsen bij de man van Dynojet, die dacht misschien meteen in onmogelijke af en toe verstopte sproeiertjes ofzo, maar een niet geheel onbekende van dit forum, tegenwoordig op bmw te vinden, gaf de tip dat dit misschien veroorzaakt zou kunnen worden door een of meerdere vastzittende schakels in de ketting, welnu, vandaar mijn schoonmaakaktie. Van Belray wat nieuw kettingspul gekocht en eerlijk is eerlijk: de motor reageert weer helemaal goed en zelfs het schakelen lijkt beter en soepeler te gaan! Dusse dankjewel Baffo voor de goeie tip!

Vandaag ook de motor gewassen en behandeld met Scottoiler FS 365, bescherming tegen corrosie, gaat ook het kunststof mooi van glimmen maar goed, dat was dus wel de enige wasbeurt dit jaar

Ik ga dit jaar naar de motorbeurs in Utrecht, nog geen vaste dag, maar bij voorkeur of op vrijdag, zaterdag of zondag. Zijn er hier misschien mensen die zin hebben om gezamenlijk te gaan of daar te ontmoeten?

Laatst bewerkt:

nog meer belangstellenden voor de banjeronde --eehrm- banderonde uit Spanje?

Ik ga dit jaar naar de motorbeurs in Utrecht, nog geen vaste dag, maar bij voorkeur of op vrijdag, zaterdag of zondag. Zijn er hier misschien mensen die zin hebben om gezamenlijk te gaan of daar te ontmoeten?

Natuurlijk ga ik ook dit jaar weer naar Utrecht, ga altijd op zondag.
Wil dit jaar otoplastieken laten aanmeten. Gebruik nu van die wergwerp oordoppen en de geluid reductie bevalt mij wel, dus wil ik overstappen op pro materiaal voor minder lawaai maar beter gehoor.

nog meer belangstellenden voor de banjeronde --eehrm- banderonde uit Spanje?

Ik heb nog wel interesse in een setje Metzeler Tourance maar wanneer zijn de banden binnen als het goed is? Mijn voorband is namelijk wel erg snel aan vervanging toe.

En wanneer neem je de 69H/54H en wanneer de 64S/54S ?

goeie bescherming is belangrijk! ik rijd eigenlijk nooit zonder, gebruik zelf de standaard-pluggen van alpine met de volgende cheap-tip: het eerste setje heb ik standaard gekocht bij een motoport ofzo, voor veelsteveel geld: 25 euro. de rubberen dopjes doen t prima en er zit dan aan het einde een klein rood of groen (eigen keuze) plasticje in met een superklein gaatje. De rubberen dopjes zijn na een jaartje wel op: het materiaal wordt dan te slap: tijd voor vervanging. ik koop dan bij de kijkshop van hetzelfde merk dezelfde dopjes en dan heten ze zwemdopjes en kosten ze een tientje. de zwemdopjes hebben dan weer witte plasticjes die je kunt vervangen door de zware rode of groene geluidsfilters.

http://www.alpine.nl/p- universeel.htm

de aangeraden desinfecteervloeistof heb ik nooit gebruikt eerlijk gezegd, ik was ze met water en zeep na elk gebruik, gaat prima.

maar ga je deze kopen en hebben ze nog een speciale beursprijs?

http://www.alpine.nl/acties.htm

ik heb inmiddels van mn werk het rooster en heb zowel zaterdag als zondag vrij, dus we kunnen een meet'n-greet doen op de zondagse beurs, phonenummers uitwisselen?

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
BogaddE:
Metzeler Tourance 140/80-17 69H €90
Mezeler Tourance 90/90-21 54H €65

en ik neem haast aan ook een setje biba's.....?

Diesmer
Dutchdude:
Michelin Anakee 140/80-17 69H €86,24
Michelin Anakee 90/90-21 54H €56,12

BoggadE (?)
Diesmer
Dutchdude:
binnenbanden: R21 €9 en R17 €6

bestelling vindt eind februaria plaats, ik heb geen ervaring met levertijden vanuit Spanje, maar reken op 2 weken. De banden worden bij mij in Den Haag bezorgd en als je interesse hebt in een goed adres voor montage en balanceren:

www.kmsmotoren.nl Dit bedrijf zit in Poeldijk en dat ligt naast Den Haag, bel Marco wel even voor een afspraak.

Ik ga van de week nog even informeren naar prijzen bij wat dealers in de buurt, eerste waar ik het heb gevraagd werd voor de voorband 115 euro gerekend en inclusief binnenband en montage kwam de prijs op ongever 150 euro.
Ik geef aan het eind van de week wel even aan wat ik doe.

Klein koplampvraagje.

Ik heb lampies in mijn koplampen die niet zijn toegestaan in L'Europe. Das niet handig, want daar wonen wij. Behalve dat ik me er eigenlijk geen reet van aantrek is het wel lastig als er binnenkort een doorfikt, want ik kan niet aan anderen komen. Nu wil ik wel gewoon gele H4 erin zetten, maar dat past niet lekker.

De huidige bevestiging bestaat uit een klem die middels een veer een lamp in de behuizing drukt. Die veer is te breed voor een H4 lamp. Op mij huidige lampie staat verder nog M3, maar daar kan ik op het interweb nix over vinden. Iemand een idee voor een mogelijke oplossing?

Klein koplampvraagje.
.............
Op mij huidige lampie staat verder nog M3, maar daar kan ik op het interweb nix over vinden. Iemand een idee voor een mogelijke oplossing?

Staat ie hier mischien bij?

hier meer info
Op die site staan ook vervangende (halogeen) lampen voor mijn rare italiaanse bolletjes, wel aan de prijzige kant en daar komt dan nog flinke verzendkosten (UK) bij.
Maar mischien kun je hier het juiste type achterhalen zodat je wat gerichter kunt zoeken.

ik heb inmiddels van mn werk het rooster en heb zowel zaterdag als zondag vrij, dus we kunnen een meet'n-greet doen op de zondagse beurs, phonenummers uitwisselen?

Wat betreft de acties, vaak hebben ze goed beurs aanbiedingen, is mij de voorgaande jaren op gevallen. Wat en hoe duur zie ik daar dan wel.
Betreft 06 ik stuur je wel een mailtje

Voorbandje vervangen koste bij een andere dealer 135 euro...
Ik wil dus wel een setje bestellen met biba's.

Ik woon in Hengelo, zou je ze gewoon met de post kunnen versturen?
En hoe zit het met de betaling?

Briljant. Ik heb een P45T erin en ik wil H4 (P43T). Daar moet ik even een converter voor zoeken en klaar.

Laatst bewerkt:
Briljant. Ik heb een P45T erin en ik wil H4 (P43T). Daar moet ik even een converter voor zoeken en klaar.

Waarom dan niet de P45T H4
Volgens mij hangt die gewoon bij bv Halfords in de shop, hoef je niets voor aan te passen.

Die hangt volgens mij niet bij de Halfords, maar ik zal eens even gaan kijken.

Hoe kom je dr bij trouwens dat die niet toegestaan zijn in Europa? Lijkt me onzin, ik heb volgens mij ook die P45T en je kunt ze gewoon in de winkel kopen.

Die hangt volgens mij niet bij de Halfords, maar ik zal eens even gaan kijken.

Reaxi van baffo een tijdje terug, op (bijna) zelfde "probleem":
@Drees: Is t een duplo P45T-41 toevallig? Dan bestaat er idd ook een 45/40W halogeen van, oa van Philips, gehaald bij de Brezan, op de lamp staat R2 E19

motozoom.nl heeft ze ieg wel

Laatst bewerkt:
Voorbandje vervangen koste bij een andere dealer 135 euro...
Ik wil dus wel een setje bestellen met biba's.

Ik woon in Hengelo, zou je ze gewoon met de post kunnen versturen?
En hoe zit het met de betaling?

Jaah dealers zijn duur, leve l'Europe!

Jazeker kan ik de banden per post versturen, als je meedoet dan zoek ik voor je uit wat de kosten zijn.

Voor het moment van mijn bestelling in Spanje zie ik je betaling graag per bank. Mijn bestelling in Spanje wordt pas in behandeling genomen als ik heb betaald. Ergo: ik ga pas bestellen als ik alle munten binnen heb

Wat mij betreft eentje voor de startpost: Links buiten MF ...kennis...

't kan niet vaak genoeg gezegd zijn: geef me het Mekka van ...kennis...

En over kennis gesproken:

Kent iemand ook een andere leverancier behalve Kedo voor "Lenkerhalter mit 25/25mm Versatz" en stuurgewichten 30541S ?

Bij voorbaat mijn dank mijn dank

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.